بلاگ

چگونه ایمنی مادر به نوزاد منتقل می شود؟

چگونه ایمنی مادر به نوزاد منتقل می شود؟

در حال حاضر یک مطالعه در موسسه Ragon MGH، در دانشگاه های MIT و هاروارد مشخص کرده است که چگونه ایمنی ناشی از واکسن زدن مادر باردار ،به فرزندش منتقل می شود، که پیامدهای آن برای توسعه واکسن های مؤثرتری از مادر مفید است.این گزارش در شماره 27 ژوئن مجله ی Cell منتشر خواهد شد.

چهار شنبه، 5 تیر ماه 1398 4,602 بازدید
قلب سالم در دوران بارداری

قلب سالم در دوران بارداری

مراقبت از سلامتی خود، مخصوصا قلب شما، یک مسئله بسیار مهم در طی بارداری می باشد. اما مراقبت های پیش از بارداری- مراقبت هایی که شما پیش از آنکه باردار شوید بایستی انجام شوند- برای بچه و مادر بسیار مهم و حیاتی هستند. مراقبت های پیش از بارداری مناسب، شامل مدیریت و کنترل وزن، قطع مصرف الکل و همچنین عدم مصرف سیگار است.

سه شنبه، 4 تیر ماه 1398 2,686 بازدید
فشار خون بالا در طی حاملگی ریسک حمله قلبی و سکته را افزایش می دهد

فشار خون بالا در طی حاملگی ریسک حمله قلبی و سکته را افزایش می دهد

براساس تحقیقات جدیدی که در بنیاد قلب بریتانیا انجام شده است و با استناد به کنفرانس کاردیو واسکیولار بریتانا که امروز در ماساچوست برگذار شد می توان گفت زنانی که طی حاملگی خود فشار خون بالا دارند یا اگر دارای شرایط وحشتناکی که غش و تشنج آبستنی نامیده می شود بوده اند، نسبت به افرادی که فشار خون طبیعی دارند ریسک بیشتری برای حمله قلبی و سکته دارند.

دوشنبه، 3 تیر ماه 1398 1,622 بازدید
نقش ژنوم جنین در زایمان زودرس

نقش ژنوم جنین در زایمان زودرس

ژن SLIT2 کد کننده ی نوعی پروتئین است که در سلول های جنینی جفت بیان میشود و نقش آن در جهت هدایت رشد سیستم عصبی جنین است. جهش در این ژن ممکن است باعث زایمان زودرس شود، که احتمالا با فعال شدن سیستم ایمنی مادر، این کار را انجام میدهد.

یکشنبه، 2 تیر ماه 1398 2,432 بازدید
تاثیر موسیقی بر روی بیماران سرطانی

تاثیر موسیقی بر روی بیماران سرطانی

بر طبق تحقیقات مختلفی که صورت گرفته گوش دادن به موسیقی می تواند با پرت نمودن حواس بیماران و بخاطر آوردن دوران قبل از بیماری سرطان، سبب بهبود عملکردهای سیستم های مختلف بیماران شده و علائم ناخوشی و درد را به میزان زیادی کاهش دهند.

شنبه، 1 تیر ماه 1398 2,709 بازدید
آزمایشات سلامتی مردان

آزمایشات سلامتی مردان

مردان باید سلامت بدنشان را بصورت دوره ایی و منظم چک کنند و از لحاظ سلامتی خود را محک بزنند تا از مشکوک بودن به برخی بیماری های خطرناک و سلامتی خود اطمینان حاصل کنند چون آمار مرگ و میر در اثر سرطان های کشنده به ویژه سرطان های دستگاه گوارش و بدون علامت امروزه در حال افزایش است.

چهار شنبه، 29 خرداد ماه 1398 8,225 بازدید
تشخیص بیماری های نادر ژنتیکی از طریق صورت افراد

تشخیص بیماری های نادر ژنتیکی از طریق صورت افراد

امروزه با پیشرفت علم در زمینه های کامپیوتر و پزشکی شاهد پیشرفت شاخه هایی از شبکه های عصبی و هوش مصنوعی نیز هستیم. پیشرفت در زمینه هوش مصنوعی در زمینه تشخیص سندروم های نادر انسان از طریق مشاهده چهره فرد یکی از تکنیک های جدید است که در این مقاله در مورد آن صحبت می کنیم.

سه شنبه، 28 خرداد ماه 1398 3,399 بازدید
وراثت پذیری چیست

وراثت پذیری چیست

وارثت پذیری معیاری است از اینکه اختلافات ژنتیکی در افراد تا چه حد سبب اختلافات صفات آنها می‌شود. صفات می‌تواند شامل مشخصاتی از جمله قد، رنگ چشم، و هوش و همین طور اختلالاتی مانند شیزوفرنی، اختلالات طیف اوتیسم شود.

سه شنبه، 28 خرداد ماه 1398 7,810 بازدید
چرا برخی بیماری‌های ژنتیکی در برخی قومیت‌های خاص شایع تر است؟

چرا برخی بیماری‌های ژنتیکی در برخی قومیت‌های خاص شایع تر است؟

برخی اختلالات ژنتیکی در میان افرادی که نیاکان آنها به مناطق جغرافیایی خاصی می‌رسد محتمل تر است. افراد یک گروه قومی اغلب در نسخه‌های خاصی از ژن‌هایشان اشتراک دارند، که از یک جد مشترک به آنها رسیده است.

سه شنبه، 28 خرداد ماه 1398 2,844 بازدید
آیا اختلالات کروموزومی به ارث می‌رسد؟

آیا اختلالات کروموزومی به ارث می‌رسد؟

هرچند امکان دارد که برخی از انواع مشکلات کروموزومی به ارث برسد، بیشتر بیماری‌های کروموزومی (مانند سندرم داون و سندرم ترنر) از نسلی به نسل بعد ارث نمی رسند. برخی بیماری‌های کروموزومی توسط تغییراتی در تعداد کروموزوم ها ایجاد می‌شوند. این تغییرات وراثتی نیستند، اما به صورت رخدادهای تصادفی طی تشکیل سلول‌های تولید مثلی (تخمک و اسپرم) رخ می‌دهند

سه شنبه، 28 خرداد ماه 1398 5,831 بازدید