ورزش، عاملی برای افزایش شانس بارداری در زنان

ورزش، عاملی برای افزایش شانس بارداری در زنان

مطالعه ای به تازگی در دانشگاه Queensland انجام گرفته که نشان می­دهد ورزش، عامل افزایش شانس بارداری در زنان به شمار می­رود.

دکتر Gabriela Mena از دانشکده علوم تغذیه و حرکت انسانی دانشگاه Queensland، مطالعات مربوط به سلامت جنسی و ورزش انجام شده از دو دهه قبل تا امروز را آنالیز کرده است. او بیان کرده است:

"زمانی که فعالیت فیزیکی با درمان های باروری استاندارد از جمله IVF یا القای تخمک گذاری مقایسه می­شود، تفاوتی در نرخ بارداری و تولدهای زنده در زنانی که ورزش می­کردند با زنانی که درمان های باروری را دریافت نمودند، وجود نداشت. این نشان می­دهد که فعالیت فیزیکی ممکن است به اندازه­ی درمان های رایج باروری موثر باشد و به عنوان یک راه درمانی جایگزین یا مکمل آسان و کم هزینه به جای این درمان های پرهزینه باشد. همچنین یافته های ما نشان می­دهند که در زنانی که فعالیت بدنی دارند نسبت به زنانی که ورزش نمی­کنند و یا درمان های باروری انجام نمی­دهند، نرخ بارداری و تولد زنده بیشتری مشاهده می­شود."

دکتر Mena افزود: "نمی­توان نوع خاصی از ورزش را که بهتر از بقیه باشد، تعیین کرد." او می­گوید:

"در مطالعات مرور شده، انواع متفاوتی از فعالیت فیزیکی از جمله تمرین های هوازی به تنهایی و یا همراه با تمرین های کششی وجود دارد، اما حتی افزایش اندک در فعالیت فیزیکی همچون افزایش تعداد پله ها، نتایج سلامت تولیدمثل را بهبود می­بخشد. ما معتقدیم که ترکیب تمرین های هوازی و مقاومتی برای افزایش سلامت تولیدمثل بسیار موثر است،

اما تجویز نوع خاصی از تمرینات در این مرحله دشوار می­باشد. هنوز برای بررسی فعالیت فیزیکی در زنانی که مشکل بارداری دارند، نیاز به مطالعات گسترده تری است. مطالعات با استفاده از انواع متفاوت ورزش، شدت و مدت زمان برای یافتن دز بهینه نیاز است. همچنین، ما به مدارک بیشتری درباره زنان دارای مشکلات بارداری نیاز داریم که نشان دهد آیا آنها ورزش می­کنند؟ آیا می­توانند ورزش کنند؟ آیا ورزش خواهند کرد؟ و اگر جواب مثبت باشد، چه ورزشی را مایلند انجام دهند؟ هدف مطالعه آینده من پاسخگویی به این سئوالات است."

همچنین در مطلبی اثرات بارداری روی یک ورزشکار خانم باردار مورد بررسی قرار گرفته بود که می توانید از طریق این لینک این مطلب را مطالعه فرمایید.

منبع: Medicalxpress
نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}