پژوهشگران می‌گویند جسد انسان تا یک سال پس از مرگ حرکت می‌کند

تجزیه جسد

محققانی که در حال بررسی فرآیند تجزیه بدن پس از مرگ به دلایل طبیعی میباشند ، دریافتند که بدون هیچ " کمک خارجی" ،  بقایای انسانی می توانند موقعیت خود را تغییر دهند. این کشف پیامدهای مهمی برای علم پزشکی قانونی دارد.

فهرست آنچه در این مقاله می خوانید:

غالباً ، دانشمندان پزشکی قانونی فرض می كنند كه موقعیتی كه در آن جسد مرده پیدا می شود ، موقعیتی  است كه فرد در زمان مرگ داشته است - مگر آنكه شواهدی مبنی بر اینكه عوامل بیرونی مانند لاشخور ها یا جنایتکاران آن را تغییر داده اند وجود داشته باشد.

با این حال ، تحقیقات جدید به رهبری آلیسون ویلسون - از دانشگاه مرکزی کوئینزلند در راکامپتون ، استرالیا - اکنون نشان می دهند که بدن انسان در واقع پس از مرگ میتواند تا حدودی نا آرام باشد.

این کشف - که ویلسون و همکارانش هنوز در مقاله ای که منتشر کرده اند گزارش نکرده اند - مربوط به یک پروژه بزرگتر است ، پروژه ای که مربوط به استفاده از تکنیک های تصویربرداری طی زمان برای برآورد زمان پس از مرگ میباشد. یافته های این پروژه اخیر در مجله پزشکی قانونی علوم بین المللی چاپ میشود.

برای این تحقیق ، محققان به بدن یک انسان اهدایی دسترسی پیدا کردند - "یک مرد بالغ که به دلایل طبیعی درگذشت."محققان متوجه شده اند که حتی بعد از مرگ نیز جسد انسان از حرکت باز نمی ایستد.محققان تجزیه کامل بدن را در محوطه امکانات استرالیا برای تحقیقات تجربی مربوط به فسیل ، تنها مزرعه جسد در استرالیا ، ثبت کردند.محققان از چنین امکاناتی برای بررسی نحوه تجزیه بدن انسان یا حفظ آن در شرایط مختلف استفاده می كنند.

یافته های حاصل از پروژه های تحقیقاتی از قبیل پروژه فعلی اغلب به دانشمندان پزشکی قانونی کمک می کنند تا روش های دقیق تری برای تعیین اطلاعات ضروری - از جمله زمان یا مکان مرگ - در صحنه جنایت تهیه کنند.

اجساد هنگام تجزیه همچنان در حال تغییر هستند

در این تحقیق ، محققان مطمئن شدند كه حیواناتی كه از گوشت پوسیده تغذیه میكنند ( لاشخور ها ) ، نمی توانند به بدن دسترسی داشته و در نتیجه موقعیت آن را تغییر دهند.این تیم بیش از 17 ماه از روند تجزیه بدن عکس گرفتند و دریافتند که بقایای موجود به خودی خود حرکت می کنند.

برای مثال ، با اینکه آنها ابتدا دستها را در کنار بدن قرار دادند ، محققان خاطرنشان کردند ، موقعیت دستها تغییر کرده و به یک طرف می چرخند.

ویلسون در مصاحبه ای برای Agence France-Presse توضیح می دهد : " ما فکر می کنیم که حرکات مربوط به روند تجزیه میباشند ، زیرا بدن مومیایی شده و رباط ها خشک می شوند. "ویلسون و همکارانش بر این باورند که درک اینکه چنین تغییراتی در طی فرآیند تجزیه اتفاق می افتند می تواند به دانشمندان پزشکی قانونی کمک کند تا تخمین های دقیق تری از زمان مرگ ارائه دهند.

محققان افزودند كه این امر می تواند به محققان پزشکی قانونی کمک کند تا تصمیمات نادرست درباره صحنه های جرم را نیز كاهش دهند.

ویلسون می گوید : " آنها صحنه ی جنایت را نقشه برداری می کنند ، موقعیت بدن قربانی را نقشه برداری می کنند ، هر گونه مدارکی که در آنجا پیدا شود را نقشه برداری می کنند و می توانند علت مرگ را پیدا کنند."

این محقق معتقد است که ممکن است اولین باری باشد که شخصی سعی کرده است تغییرات طبیعی در موقعیت بدن پس از مرگ را با مراحل مختلف روند تجزیه مطابقت دهد.ویلسون میگوید : " هنگامی که یک حرکت را در مطالعه قبلی مشاهده کردم ، شروع به تحقیق کردم و نتوانستم در هیچ کجای دنیا کسی را پیدا کنم که به سنجش حرکت پرداخته باشد ، بنابراین فکر کردم ، خوب است ، من این کار را انجام میدهم."

منبع: Medical News Today
نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}