از طول عمر ویروس زگیل تناسلی و ویروس hpv چه می دانید؟

بیشتر عفونت های HPV که باعث ایجاد زگیل های تناسلی می شوند خود به خود از بین می روند و از چند ماه تا دو سال طول می کشد. اما حتی اگر زگیل های تناسلی شما بدون درمان از بین بروند ، باز هم ممکن است ویروس داشته باشید. در صورت عدم درمان ، زگیل های تناسلی می توانند بسیار بزرگ و به صورت خوشه های بزرگ رشد کنند. همچنین احتمال بازگشت آنها بیشتر است.

توجه : کاربر گرامی در صورتی که تمایل به انجام آزمایش اچ پی وی دارید کافیست برروی لینک کلیک کنید.

طول عمر ویروس زگیل تناسلی

آیا زگیل از بین می رود؟

اگرچه HPV در همه موارد قابل درمان نیست ، زگیل های تناسلی قابل درمان هستند. همچنین می توانید دوره های طولانی مدت را بدون شیوع طی کنید ، اما ممکن است برای همیشه از شر زگیل ها خلاص نشوید. به این دلیل که زگیل های تناسلی فقط یک علامت HPV است که ممکن است برای برخی به یک عفونت مزمن و مادام العمر تبدیل شود.

برای کسانی که عفونت HPV را پاک می کنند ، احتمال ابتلا به عفونت از همان سویه یا ویروس دیگر وجود دارد. حتی می توانید همزمان به عفونت چندین سویه مبتلا شوید ، گرچه این مورد کمتر مشاهده می شود. بنابراین حتی با درمان ، زگیل های تناسلی ممکن است در آینده برگردند. این بستگی به این دارد که شما واکسینه شده اید ، عملکرد سیستم ایمنی بدن شما ، فشار HPV شما و میزان ویروس شما (بار ویروسی) بستگی دارد. برخی از سویه ها پرخطر هستند و با تشکیل کارسینوم سلول سنگفرشی بعد (سرطان) همراه هستند و حتی ممکن است تا زمانی که ضایعات پیش سرطانی یا سرطانی ایجاد نشوند ، از سویه HPV با خطر بالا دچار شوید.

تحقیقات به ما چه می گوید؟

برخی تحقیقات نشان می دهند که عفونت های HPV به طور نهفته در 10 تا 20 درصد وجود دارد منبع معتبر کسانی که به آنها مبتلا می شوند ، در مقابل 80 تا 90 درصدی که ویروس را طی دو سال از آلودگی پاک می کنند. طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی (WHO) ، حدود 90 درصد منبع مورد اعتماد عفونت HPV طی دو سال از بین می رود.

با این حال ، برخی عوامل خطر از بین رفتن عفونت را افزایش می دهند. این موارد شامل داشتن رابطه جنسی بدون محافظت ، ابتلا به سایر عفونت های مقاربتی (STI) ، مصرف الکل ، استعمال دخانیات و داشتن سیستم ایمنی سرکوب شده است.

یک مطالعه اخیر که در دسامبر 2017 منتشر شد ، اشاره کرد که بیش از 200 سویه HPV از نظر ژنتیکی وجود دارد. این مطالعه عفونت HPV را در مردان واکسینه نشده در سنین 18 تا 70 سال بررسی کرده است. محققان بیش از 4100 نفر را در طی پنج سال ردیابی کردند.

آنچه که مطالعه نشان داد این است که عفونت HPV به شدت خطر ابتلا به عفونت در آینده توسط همان سویه را افزایش می دهد.

محققان روی سویه 16 متمرکز شدند ، که مسئول بیشتر سرطان های مربوط به HPV است. آنها متذکر شدند که یک عفونت اولیه احتمال یک سال آلودگی مجدد را با ضریب 20 افزایش می دهد و احتمال عفونت مجدد نیز دو سال بعد 14 برابر بیشتر است.

محققان دریافتند که این افزایش خطر بدون توجه به اینکه از نظر جنسی فعال هستند ، در مردان رخ می دهد. این نشان می دهد که عفونت مجدد از شیوع ویروس به قسمت های مختلف بدن ، فعال سازی مجدد ویروس پنهان (یعنی ویروسی که هنوز در داخل بدن است) یا هر دو ناشی می شود. روش هایی برای کاهش خطر ابتلا به HPV وجود دارد.

طبق منبع معتبر مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) ، قابل اطمینان ترین راه جلوگیری از عفونت HPV پرهیز از فعالیت جنسی است. CDC همچنین استفاده از کاندوم و محدود کردن تعداد شرکای جنسی را به عنوان روشهایی برای کاهش خطر ابتلا به عفونت HPV پیشنهاد می کند. همچنین ، سازمان واکسیناسیون را در سنین پایین توصیه می کند تا از محافظت در برابر سویه هایی که باعث ایجاد بیشتر زگیل و سرطان می شوند ، کمک کند.

اگر زگیل های تناسلی درمان نشوند چه اتفاقی می افتد؟

بیشتر عفونت های HPV که باعث ایجاد زگیل های تناسلی می شوند خود به خود از بین می روند و از چند ماه تا دو سال طول می کشد. اما حتی اگر زگیل های تناسلی شما بدون درمان از بین بروند ، باز هم ممکن است ویروس داشته باشید.

در صورت عدم درمان ، زگیل های تناسلی می توانند بسیار بزرگ و به صورت خوشه های بزرگ رشد کنند. همچنین احتمال بازگشت آنها بیشتر است.

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}