راهنمای استفاده از سایت برای همکاران آزمایشگاهی

با سلام و احترام به کلی همکاران گرامی

 

آزمایشگاه ژنتیک و پاتوبیولوژی مندل، در راستای تسهیل ارتباط با همکاران گرامی و در راستای برقرای امکان رهگیری آنلاین نمونه های ارسالی از سایر مراکز سیستم ثبت درخواست و ارسال نمونه و جوابدهی اینترنتی را راه اندازی نموده است. در این قسمت سعی شده تا یک راهنمای تصویری قدم به قدم برای شما عزیزان تهیه شود. در صورتی که ابهامی در نحوه استفاده از این سیستم دارید حتما با ما تماس بگیرید.

 

مرحله اول - ورود و ثبت نام در سیستم

توجه فرمایید که سیستم ثبت سفارش آنلاین آزمایشگاه مندل با استفاده از شماره تلفن همراه کار می کند، از این رو برای عضویت در سیستم حتما از یک شماره متعلق به ازمایشگاه (و نه شماره شخصی پرسنل مسئول ارسال) استفاده نمایید، چرا که در صورت خارج شدن از دسترس این شماره تلفن می تواند سوابق آزمایش های قبلی شما را دچار مشکل نماید، لذا خواهشمند است در این خصوص تصمیم مقتضی گرفته شود. پس از اولین بار ورود به سیستم (بدون نیاز به هماهنگی با آزمایشگاه) و ثبت حساب کاربری حتما با بخش نمونه های ارسالی آزمایشگاه با شماره داخلی 105 تماس گرفته و عضویت خود را اعلام فرمایید. در اولین فرصت مقتضی نام کاربری شما به عنوان آزمایشگاه همکار در سیستم ثبت خواهد شد.

 

برای ورود به سیستم از دو طریق می توانید اقدام نمایید

 

روش اول - دکمه ورود آزمایشگاه همکار

با کلیک بر روی این دکمه به صفحه زیر هدایت خواهید شد

 

شماره موبایل خود را وارد نموده و در صفحه بعد اطلاعات را تکمیل نمایید در این مرحله گذرواژه مورد نیاز شما برایتان ارسال خواهد شد و در صورت نیاز می توانید درخواست ارسال مجدد گذر واژه را نیز انجام دهید. توجه فرمایید که در اولین بار ورود ضروری است تا نام آزمایشگاه را نیز تکمیل نمایید و پس از آن فقط با وارد کردن تلفن و گذر واژه ورود انجام خواهد شد.

 

روش دوم ورود

از طریق دکمه حساب کاربری در بالای صفحه و سمت چپ کلیک نمایید تا یک صفحه pop up برای شما باز شود

 

پس از وارد کردن شماره تلفن همراه سیستم از شما درخواست رمز عبور می نماید که در صورت فراموشی رمز میتوانید درخواست ارسال مجدد رمز عبور نمایید

 

پس از ورود و لاگ شدن به سیستم از طریق دکمه زیر که در تصویر نمایش داده شده است می توانید به حساب کاربری خود بروید

 

در صفحه کاربری امکانات متنوعی در نظر گرفته شده است

 

در منوی سمت راست صفحه کاربری شما می توانید:

  • اطلاعات شخصی را ویرایش نمایید
  • لیست نمونه های ارسالی را ببینید (گزینه نتیجه آزمایش ها)
  • به صورت انلاین و از طریق درگاه بانکی موجودی حساب خود را افزایش دهید (گزینه افزایش موجودی)
  • در صورتی که از طریق بانک مبالغی به حساب آزمایشگاه واریز کرده اید می توانید تصویر آ را ثبت نمایید (گزینه ثبت فیش واریزی). مبالغ پس از بررسی حداکثر طی 24 ساعت به حساب کاربری شما افزوده خواهد شد
  • فهرست تراکنشهای مالی حساب خود را ببینید
  • اطلاعیه ها و فرم های مورد نیاز برای ارسال نمونه ها را دریافت نمایید (گزینه فهرست اطلاعیه ها)

 

نحوه ثبت سفارش

ثبت سفارش به دو صورت امکان پذیر است

1- از طریق سرچ باکس بالای تمامی صفحات شما کافی است تا بخشی از نام تست مورد نظرتان را جستجو کنید و از محل نمایش داده شده در تصویر بر روی آن کلیک کنید

در مثال زیر برای جستجوی تست cell free DNA) NIPT) تنها کافیست تا بخشی از نام آن را جستوجو نمایید. در این مثال عبارت NI جستجو شده است. تمامی حالات ممکن در خدمات، آزمایش ها و مقالات به شما نمایش داده خواهد شد. در صورتی تمایل به مطالعه متون علمی پیرامون هر خدمت را دارید بر روی قسمت سمت راست (خدمات) کلیک کنید و در صورتی که مستقیما قصد ثبت سفارش دارید بر روی آیتم های وسط کادر (تست ها) کلیک کنید. مثال را در تصویر یر می بینید

 

2- روش دوم ثبت سفارش استفاده از منوی خدمات سایت و رفتن به صفحه خدمت مورد نظر است. برای مثال در قسمت خدمت کاریوتایپ خون شما صفحه زیر را خواهید دید و در این قسمت امکان سفارش کاریوتایپ خون معمولی و همچنین کاریوتایپ high resolution (هر کدام که مورد نظرتان باشد) امکان پذیر است.

 

در صورت استفاده از هر یک از دو روش فوق به صفحه زیر برای ثبت اطلاعات بیمار خواهید رفت در این صفحه اطلاعات بیمار را به طور کامل وارد نمایید. (توجه فرمایید ورود کد ملی الزامی است). در این صفحه علاوه بر اطلاعات مورد نیاز (در خصوص هر نوع آزمایش سوالات متفاوتی پرسیده خواهد شد) می توانید فایل های ضمیمه یا تصاویر مرتبط با بیمار را نیز آپلود و ارسال نمایید.

 

در انتها و پس از ثبت سفارش می توانید وضعیت نمونه خود را در صفحه کاربری و در قسمت نتیجه آزمایش ها پیگیری نمایید

 

پس از آماده شدن جواب آزمایش برای شما با ذکر شماره سفارش یک پیامک ارسال خواهد شد. همچنین در هر لحظه می توانید از طریق صفحه جزییات هر سفارش وضعیت را پیگیری نموده و یا در صورت وجود سوال، آن را مطرح نمایید. در این قسمت تاریخ تقریبی جوابدهی به شما اطلاع داده خواهد شد و در صورت بروز هر گونه موضوع فنی که باید اطلاع رسانی شود و یا تغییر در تاریخ جوابدهی به شما اطلاع رسانی خواهد شد. در واقع در هر صفحه جزییات امکان انجام چت و گفتگوی آنلاین و همچنین امکان ارسال فایل و تصاویر برای شما فراهم شده است و در این راستا از گفتگو های تلفنی و در مواردی ناهماهنگی هایی که پیرو گفتگوی تلفنی ایجاد می شود کاملا جلوگیری خواهد شد. صفحه جزییات به شکل زیر می باشد.

 

پس از آماده شدن نتیجه آزمایش از طریق پیامک مطلع خواهید شد و می توانید به صفحه جزییات بیمار برای دانلود جواب بروید. در این قسمت قبل از دانلود ضروری است تا نسبت به تعیین وضعیت پرداخت اقدام نمایید (دکمه زرد رنگ وسط صفحه). برای پرداخت می توانید مستقیما پرداخت آنلاین از طریق درگاه بانکی انجام دهید و یا از اعتبار خود برای پرداخت استفاده نمایید که در این وضعیت در صورت عدم وجود موجودی اعتبار شما منفی خواهد شد و بعدا می توانید از طریق ثبت فیش واریزی و یا گزینه افزایش موجودی آن را جبران نمایید. در تصویر زیر نحوه پرداخت آنلاین و یا اعتباری را مشاهده می کنید.

 

پس از پرداخت لینک دانلود نتایج فعال شده و به صورت دائم شما می توانید با مراجعه به این صفحه نتیجه را دانلود نمایید.

 

 

در کلیه مراحل می توانید در صورت هر گونه ابهام و یا سوال با کارشناسان ما در تماس باشید

با احترام

واحد مدیریت IT آزمایشگاه مندل