آیا روش IVF برای تعیین جنسیت صد در صد است؟

روش IVF برای تعیین جنسیت

 

برای تعیین جنسیت جنین با IVF باید بدانیم طی سال های گذشته زوج های بسیار زیادی تقاضای انجام عمل آی وی اف را داشته اند. این عمل راهی برای باروری زوجین بر مبنای لقاح مصنوعی است که درصد موفقیت بالایی نیز دارد. با این روش سلول های جنین در محیط آزمایشگاهی نگهداری شده و جنسیت آن ها تعیین می گردد. در نهایت با موافقت شما جنین به رحم مادر انتقال می یابد. این عمل بسیار حساس است و باید تحت نظارت کلینیک ها و پزشکان مجرب صورت گیرد؛ بنابراین توصیه داریم در این زمینه دقت کنید. در ادامه این نوشتار به بررسی هرچه بیشتر عمل IVF خواهیم پرداخت. تا انتها ما را همراهی کنید.


روش IVF تعیین جنسیت

روش (In Vitro Fertilization) IVF یا لقاح مصنوعی از جمله راهکارهایی است که به شما این امکان را می دهد تا موفق به تعیین و تشخیص جنسیت فرزند خود شوید. این روش یک فرایند درمانی است که برای کمک به زوج‌هایی که به طور طبیعی قادر به باروری نیستند یا به دلایل دیگر نمی‌توانند بچه داشته باشند، استفاده می‌شود. در این روش، تخمک‌ها و اسپرم در محیطی آزمایشگاهی خارج از بدن ترکیب می‌شوند تا به تشکیل جنین بپردازند. سپس جنین‌های به دست آمده به رحم زن منتقل می‌شوند به امید باروری و بارداری.در حال حاضر والدین بسیار زیادی متقاضی انجام این آزمایش هستند و سعی دارند تا به این طریق نسبت به جنسیت و سلامت فرزند خود اطمینان یابند. نکته ای که بایستی بدانید این است که این روش از دقت بسیار بالایی برخوردار بوده و لازم است در محیط های آزمایشگاهی پیشرفته انجام شود.IVF روشی برای درمان ناباروری است که امکان تعیین جنسیت را به والدین می دهد. به موجب این امر ابتدا علت اصلی ناباروری مورد بررسی قرار می گیرد تا در نهایت بتوان از این روش برای فرزندآوری استفاده کرد. این روزها زوج های بسیار زیادی را می توان یافت که علاقه زیادی به تعیین جنسیت فرزند خود دارند. با پیشرفت هایی که در این راستا صورت پذیرفته اند این امر محقق شده است و تعیین جنسیت با IVF یکی از بهترین آن ها به شمار می رود. پیش از انجام این عمل بایستی مراقبت ها و نکات بسیار مهمی را رعایت کنید تا در نهایت موفق به کسب نتایج مورد انتظار خود شوید.
این روش از راهکارهای بسیار پیشرفته ای است که اثرات قابل توجهی بر درمان ناباروری زوج ها دارد. دلایل مختلفی می توانند زمینه ساز ناباروری شوند که از مهم ترین آن ها می توان به ناتوانی در تخمک گذاری، مشکلات لوله های رحم و یا تولید اسپرم های بی کیفیت اشاره نمود. هرکدام از این موارد به نحوی می توانند بارداری را مختل سازند؛ بنابراین نباید به سادگی از کنار آن ها عبور کرد. روش IVF روشی عالی برای تعیین جنسیت صد در صد است و این امر به دلیل دقت بالای آن می باشد.


روش IVF در مراکز تعیین جنسیت

در این بخش از مقاله قصد داریم تا به بررسی چگونگی انجام عمل IVF و ساختار آن بپردازیم تا به این طریق به اطلاعات دقیقی در این باره دست یابید. با استفاده از این عمل می توان تعدادی از سلول های جنین را ایجاد و آنها را به عنوان نمونه به مراکز تعیین جنسیت ارسال کرد. در گام بعد جنین های نمونه برداری شده فریز می شوند و بررسی های لازم بر روی آن ها صورت می گیرد. بر اساس نتایج و آزمایشاتی که بر روی این نمونه ها صورت می پذیرد می توان جنسیت جنین را مشخص کرد.
در صورتی که جنسیت اعلام شده موردتایید والدین باشد جنین از حالت فریز خارج می گردد و در نهایت مراحل انتقال آن به رحم مادر انجام می شود. با توجه به مطالبی که بیان شد می توان دریافت که تعیین جنسیت با این عمل از حساسیت بالایی برخوردار است؛ بنابراین بایستی در آزمایشگاه های پیشرفته و مجهز انجام شود. در چنین شرایطی توصیه داریم در انتخاب این مراکز دقت عمل بالایی را به کار گیرید تا انتظارات شما به بهترین حالت ممکن برآورده شوند.


آیا تعیین جنسیت به روش IVF و PGD قطعی است؟

این پرسشی است که شاید ذهن شما را نیز به خود مشغول کرده باشد. در بخش های قبل بیان کردیم که آزمایشگاه ژنتیک مندل در این حوزه ابتدا تحلیل های ژنتیکی دقیقی را انجام می دهند تا موفق به تعیین جنسیت جنین شوند. حال نکته ای که باید بدانید این است که کسب نتایج صد در صدی از این روش به عامل های خاصی بستگی دارد. این عوامل به طور اجمالی شامل سلامت فرد و سن او می شوند که هرکدام اهمیت زیادی دارند.
درست است که فرایند IVF برای درمان ناباروری انجام می شود؛ اما با استفاده از آن می توان تعیین جنسیت را نیز انجام داد. طی این روش ابتدا تخمدان خانم تحریک می گردد. در گام بعد لقاح با اسپرم پدر صورت می گیرد و جنین های ایجاد شده در محیط خاصی تا سه روز نگهداری می شوند. با پایان این سه روز یک سلول جنین به بهترین آزمایشگاه های ژنتیک جهت بررسی و تحلیل ارسال می گردد.PGD (Preimplantation Genetic Diagnosis) یک روش تشخیص ژنتیکی است که قبل از پیوند جنین با رحم در فرایند IVF استفاده می‌شود. هدف اصلی روش PGD، شناسایی و آزمایش جنین‌ها برای بررسی و تشخیص وجود هر گونه اختلال ژنتیکی می‌باشد. این روش می‌تواند به زوج‌هایی که با خطر ارثی برخی بیماری‌های ژنتیکی مواجه هستند، کمک کند تا جنین‌های سالم را انتخاب کنند و جنین‌هایی که با اختلالات ژنتیکی می‌باشند را از بین ببرند.با توجه به PGD، تعیین جنسیت نیز امکان پذیر می‌شود. در برخی موارد، زوج‌هایی که قصد دارند جنسیت بچه خود را مشخص کنند، می‌توانند به کمک PGD جنین‌های مرتبط با جنسیت مورد نظر را انتخاب کنند. این فرایند ممکن است به عنوان یک گزینه در مواردی که وجود بیماری‌هایی وابسته به جنسیت یا ریسک‌های جنسیتی وجود دارد، استفاده شود.

روش IVF برای پسردار شدن
مهم ترین کابردهای روش IVF در بارداری چیست؟

همان گونه که در بخش های قبل نیز بیان شد از عمل IVF برای درمان ناباروری استفاده می شوند؛ اما این عمل کاربردهای دیگری نیز دارد. از مهم ترین کاربردهای عمل IVF موارد زیر را می توان شرح داد:

  • درمان انسداد مربوط به لوله های رحمی و یا آسیب دیدگی آنها
  • خارج ساختن لوله های فالوپ رحمی و تخلیه آن ها
  • بهبود نارسایی زودرس تخمداندرمان ناباروری
  • رفع اختلالات مربوط به تخمک گذاری خانم ها
  • بهبود اندومتریوز
  • درمان ناهنجاری های ژنتیکی
  • درمان ناباروری هایی که دلیل خاصی ندارند.
  • درمان مشکلاتی از قبلی وجود آنتی بادی های ضد اسپرم یا ضد تخمک
  • بهبود اختلالات مربوط به ناتوانی اسپرم هنگام نفوذ به رحم زن

IVF برای چه خانم هایی موفق است؟

در حال حاضر روش های مختلفی برای تعیین جنسیت جنین وجود دارند که IVF یکی از آن ها به شمار می رود. مهم ترین کسانی که می توانند عمل IVF موفق داشته باشند شامل موارد زیر می باشد:

  • افرادی که با زیاد بودن اسپرم های غیرطبیعی مواجه هستند.
  • خانم هایی که به اندومتریوز خفیف یا متوسط مبتلا هستند.
  • آقایانی که در مایع منی خود آنتی بادی یا آنتی اسپرم دارند.
  • افرادی که از اختلالات جنسی یا نعوظ رنج می برند.
  • خانم هایی که مخاط دهانه رحم آن ها کم است.
  • آقایان مبتلا به فلج اندام تحتانی
  • افراد مبتلا به واژینیسم

مزیت های روش IVF برای پسردار یا دختردار شدن

روش IVF برای پسردار یا دختردار شدن مزایای قابل توجهی به همراه دارد؛ چرا که این روش از نتایج صد در صدی برخوردار است. براساس مطالبی که بیان شد می توان این روش را نوعی لقاح مصنوعی برای بارداری دانست که می تواند شرایط خوبی را پیش روی شما عزیزان قرار دهد. از مهم ترین مزیت های انجام این عمل موارد زیر را می توان شرح داد

  • تعیین جنسیت جنین پیش از بارداری
  • امکان کاشت دوباره جنین های فریز شده با هزینه خیلی پایین تر
  • امکان کاهش دادن زمان لازم بین چرخه لقاح مصنوعی
  • کاهش یافتن ریسک سقط جنین
  • درمان اختلالات ژنتیکی و تشخیص ناهنجاری ها

مراقبت های قبل از بارداری با روش IVF

انتخاب یک کلینیک درمانی معتبر یکی از نکات بسیار مهمی است زوجین بایستی برای انجام این عمل به آن توجه بسیار زیادی داشته باشند. برای این امر باید به دانش و آگاهی های زیادی برای عمل دست یابید. آمادگی های قبل از تعیین جنسیت با این روش شامل موارد زیر می شوند و هرکدام اهمیت بسیار زیادی دارند.

  • پذیرفتن این موضوع که ممکن است عمل با موفقیت انجام نشود.
  • بایستی رضایت نامه های لازم جهت پذیرفتن عدم موفقیت در تعیین جنسیت را ارائه دهید. به موجب این امر شما رضایت می دهید که اگر تعیین جنسیت موفقیت آمیز نبود می توانید فرزند دیگری با جنسیت متفاوت را بپذیرید.
  • حتما بایستی شرایط لازم برای انجام آزمایش های پیش از لقاح مصنوعی را داشته باشید.
  • به سادگی از کنار جلسات مشاوره این امر عبور نکنید.

علاوه بر آمادگی های قبل از عمل باید مراقبت های خاصی را نیز پس از عمل انجام دهید تا به نتایجی عالی دست یابید. این مراقبت ها می توانند اثرات مستقیم زیادی بر میزان موفقیت شما در این عمل داشته باشند. از مهم ترین مراقبت های پس از عمل IVF موارد زیر را می توان شرح داد.

  • از استعمال دخانیات و مصرف الکل بپرهیزید.
  • حتما از یک رژیم غذایی مناسب برای حفظ وزن طبیعی خود استفاده کنید.
  • در برنامه غذایی خود حتما چربی های سالم، پروتئین، حبوبات و... را قرار دهید.
  • مصرف شکر، مواد غذایی حاوی مواد نگهدارنده و گوشت خام را فراموش کنید.
  • تحت نظارت پزشک خود ورزش کنید.
  • تمام دستورالعمل های پزشک خود را انجام داده و در صورت تجویز دارو و مکمل آنها را به طور مرتب مصرف کنید.

برای تعیین جنسیت قبل از بارداری کجا برم؟

عمل آی وی اف با توجه به ساختار بی نظیری که دارد عوارض خاصی برای شما نخواهد داشت. در این روش به دلیل انجام لقاح مصنوعی ایجاد نقص های مادرزادی نیز کمتر است. با وجود این موضوع باز هم نباید در انتخاب مراکز درمانی و کلینیک های تخصصی سهل انگاری کرد. این کلینیک ها می توانند شرایطی عالی را برای تعیین جنسیت قبل از بارداری پیش روی شما قرار دهند. پرسشی که مطرح می گردد این است که برای تعیین جنسیت قبل از بارداری کجا برم؟
تعدد بالای کلینیک های تخصصی و فعال در این حوزه ممکن است شما را با ابهامات زیادی مواجه سازد. ما در آزمایشگاه مندل که جز مراکز انجام PGD در ایران است این توانمندی را داریم تا خدمات قابل توجهی را به شما ارائه دهیم. به موجب دریافت این خدمات قادر خواهید بود تا عمل آی وی اف را تحت نظارت پزشکان متخصص و مجرب و با استفاده از تجهیزات آزمایشگاهی پیشرفته انجام دهید.

آیا تعیین جنسیت با آی وی اف آسیبی به جنین وارد می کند؟

در صورتی که این عمل با دانش و آگاهی بالایی انجام شود شاهد آسیبی به جنین خود نخواهید بود. این امر نشان دهنده اهمیت انتخاب مرکز درمان ناباروی در این حوزه است.


میزان دقت تعیین جنسیت با روش IVF

با توجه به تحقیقاتی که تاکنون در این راستا صورت گرفته اند می توان تعیین جنسیت با IVF را یکی از روش های قابل قبول دانست که میزان دقت بالایی دارد. اگر بخواهیم اشاره ای کوتاه به دقت این روش داشته باشیم می توان گفت تا 99.9 درصد دقت دارد. بر این اساس می توان گفت احتمال باردار شدن شما و تعیین دقیق جنسیت جنین بالا است؛ اما عامل هایی نیز می توانند موجب عدم موفقیت آمیز بودن عمل آی وی اف شوند.


iهزینه عمل IVF

چالشی که بیشتر زوجین با آن مواجه هستند میزان هزینه های عمل آی وی اف است. لازم به ذکر است که عوامل مختلفی می توانند هزینه های درمانی شما را دستخوش تغییر قرار دهند. بطور کلی هزینه IVF به مواردی مانند تعداد دوره های IVF و مشاوره های حین درمان و مرکز درمان ناباروی مدنظر بستگی دارد بیمه درمانی به ویژه بیمه های تکمیلی درصد قابل توجهی از تمام مراحل را تحت پوشش قرار می دهند و برای دریافت جزییات بیشتر نیاز است با نمایندگی های بیمه تکمیلی خود تماس بگیرید.


کلام آخر

تعیین جنسیت با استفاده از IVF و PGD در حال حاضر دارای دقت بالایی است، اما نمی‌توان به آن صد در صد دقت نسبت داد. استفاده از روش PGD به زوج‌ها امکان می‌دهد تا جنین‌هایی با جنسیت مورد نظر را انتخاب کنند، اما همچنان ممکن است درصدی کوچکی از خطا وجود داشته باشد.دقت روش PGD برای تعیین جنسیت در حدود 99٪ به 99.9٪ است و بسیار بالاتر از روش‌های سنتی تعیین جنسیت می‌باشد. با این حال، همچنان ممکن است به دلایل فنی و آزمایشگاهی موردی از خطا یا ناهماهنگی ناخواسته بروز کند. علاوه بر این، نتایج PGD همواره بستگی به کیفیت نمونه‌های جنینی و دقت مراکز PGD دارد.

 

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}