چگونه تعیین جنسیت جنین انجام دهیم

تعیین جنسیت جنین

برای تعیین جنسیت جنین قبل از تولد و اینکه صاحب فرزند پسر یا دختر شوید، بدون شک اینترنت را برای مشاوره جستجو کرده اید. می‌توانید «کیت‌های انتخاب جنسیت»، مکمل‌ها و کوکتل های ویتامین، محصولات اطلاعاتی و دوش‌های واژینال که به شما قول می‌دهند در صورت استفاده از آن‌ها، شانس شما برای پسر یا دختر شدن افزایش یابد را خریداری کنید. امتحان کردن این روش ها ممکن است "سرگرم کننده" باشد، اما باید بدانید که این روش ها بصورت علمی تایید نمی شوند.

همچنین در مورد انتخاب جنسیت یا تغییر جنسیت جنین، ترکیبی از اطلاعات نادرست و دانش (بسیار کم) وجود دارد. بیشتر توصیه‌ها در این رابطه، مانند زمان‌بندی رابطه جنسی در زمان های خاصی در طول تخمک‌گذاری، بی‌ضرر هستند. با این حال، برخی از روش های تعیین جنسیت جنین می توانند مضر باشند. به عنوان مثال، رژیم‌های انتخاب جنسیت می‌توانند خطرناک باشند و برخی از روش‌های تغییر جنسیت نادرست، مانند دوش واژن، می‌تواند باعث عفونت واژن شود و در واقع احتمال باردار شدن فرد را کاهش دهد. از سوی دیگر، فناوری های کمک باروری وجود دارند که می توانند در انتخاب دختر یا پسردار شدن به فرد کمک کنند. با این حال، این فناوری ها گران بوده و با خطرات پزشکی همراه هستند و هنوز به صورت 100% تضمین نمی شوند.

دلایل زیادی وجود دارد که باعث می شود والدین ترجیح دهند، جنسیت فرزند آینده خود را انتخاب کنند. این دلایل شامل مسائل پزشکی، تعصبات فرهنگی و ترجیحات شخصی می باشد. قابل درک است که معضلات اخلاقی زیادی در رابطه با انتخاب جنسیت قبل از بارداری وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد. حتی اگر فرد به دنبال تأثیرگذاری بر جنسیت فرزند خود نباشد، یادگیری درباره روش‌های طبیعی و متداول تأثیرگذاری بر جنسیت و همچنین روش‌های تحقیقاتی اثبات شده برای انتخاب دختر یا پسردار شدن می تواند مفید باشد.

 

چرا والدین ممکن است یک پسر یا یک دختر را ترجیح دهند؟

 دلایل پزشکی و غیر پزشکی وجود دارد که والدین ممکن است بخواهند فرزندی با جنس خاص (دختر یا پسر) داشته باشند. از نظر پزشکی، بیماری های ژنتیکی مرتبط با جنسیت ممکن است نگران کننده باشند. به عنوان مثال، هموفیلی و دیستروفی عضلانی دوشن تقریباً همیشه در پسران اتفاق می‌ افتد. بنابراین اگر در خانواده‌ای سابقه این بیماری ‌ها وجود داشته باشد، ممکن است بخواهند صاحب دختر شوند تا احتمال انتقال این بیماری به فرزندشان کاهش یابد.

با این حال، اکثر افرادی که به طور خاص داشتن فرزند پسر یا دختر را ترجیح می دهند، به دلایل غیر پزشکی می خواهند این کار را انجام دهند. رایج ترین این دلایل، ترجیح یک جنسیت بر جنسیت دیگر (از نظر تاریخی، ترجیح پسر بر دختر) یا ایجاد تعادل در خانواده است. این مورد زمانی رخ می دهد که یک خانواده قبلاً یک فرزند (یا تعداد زیادی فرزندان) از یک جنس دارد و امیدوار است که فرزند بعدی از جنس مخالف باشد.

یا اگر زوجی تصمیم به داشتن دو فرزند داشته باشند و در حال حاضر صاحب یک فرزند باشند، ممکن است مصمم تر باشند که فرزند دومشان از جنس دیگر باشد. در برخی از خانواده هایی که در حال حاضر همه فرزندانشان پسر یا دختر هستند، زوج ها ممکن است امیدوار باشند که فرزند بعدی "بالاخره" نوزادی از جنس مخالف باشد.

 ایجاد تعادل در خانواده معمولاً یک موضوع بدیهی در رسیدگی به خانواده است، اما می‌تواند یک موضوع خانواده گسترده نیز باشد. به عنوان مثال، اگر پدربزرگ و مادربزرگ فقط نوه دختر دارند، یکی از فرزندان آنها ممکن است امیدوار باشد که به پدربزرگ و مادربزرگ نوه پسر بدهد (یا برعکس). دلایل دیگری که ممکن است فرد ترجیح دهد پسر یا دختر داشته باشد عبارتند از:

تجربه مرگ یک کودک: اگر والدین فرزندی را از دست بدهند، ممکن است امیدوار باشند که فرزند دیگری از همان جنس داشته باشند. از طرف دیگر، آنها ممکن است بخواهند فرزندی از جنس مخالف داشته باشند، تا سعی کنند خاطرات آسیب زننده مرتبط با از دست دادن کودک خود را کاهش دهند.

داشتن دلایل فرهنگی یا مذهبی: برخی از فرهنگ ها و باورها یک جنس را بر جنس دیگر ترجیح می دهند. برای مثال، در بسیاری از فرهنگ‌ها، ترجیح تاریخی (و در برخی موارد، فعلی) برای پسران وجود دارد. از سوی دیگر، برخی از ادیان هر نوع انتخاب جنسیت را از قبل از بارداری منع می کنند.

ترجیح دادن فرزندی از جنس خاص: اگر زوجی قصد دارند تنها یک فرزند داشته باشند، ممکن است به شدت ترجیح دهند که فرزند پسر (یا دختر) داشته باشد. یا، یک والد مجرد ممکن است احساس راحتی بیشتری در تربیت فرزند همجنس خود داشته باشد و یا جنس مخالف را ترجیح دهد.

برای انجام آزمایش تعیین جنسیت می توانید بر روی این لینک کلیک کنید و یا با 88198077 تماس بگیرید

آزمایش تعیین جنسیت در منزل

چه چیزی جنسیت جنین را تعیین می کند؟

کروموزوم های X و Y (که کروموزوم های جنسی نیز نامیده می شوند) جنسیت بیولوژیکی فرد را تعیین می کنند. تخمک همیشه حامل یک کروموزوم X است، در حالی که اسپرم می تواند کروموزوم X یا Y را به جنین منتقل کند. اگر یک اسپرم حامل کروموزوم Y تخمک را بارور کند، ژنتیک فرد XY می شود که پسر است. اگر یک اسپرم حامل کروموزوم X تخمک را بارور کند، ژنتیک فرد XX می شود که دختر است. (بیماری های ژنتیکی نادری وجود دارند که در آنها کروموزوم جنسی اضافی وجود دارد، مانند سندرم کلاین فلتر، XXY)

فرض بر این است که نیمی از نوزادان متولد شده پسر و نیمی دختر هستند، اما این در واقعیت درست نیست. نسبت فعلی جهانی مرد به زن در حدود 105-107 پسر به ازای هر 100 دختر متولد شده می باشد. این بدان معناست که تعداد پسران متولد شده اندکی بیشتر از دختران است، اما این لزوماً به معنی افزایش احتمال پسردار شدن نیست.

عوامل موثر بر انتخاب طبیعی جنسیت فرزندان در یک خانواده پیچیده است و می تواند تحت تأثیر طول مدت فاصله بین بارداری ها، ترتیب تولد، قرار گرفتن در معرض سموم محیطی، رژیم غذایی و سلامت مادر و سایر عوامل (که بسیاری از آنها ناشناخته هستند) باشد.

انتخاب جنسیت جنین

برای تعیین جنسیت جنین چه کاری باید انجام دهیم؟

فناوری لقاح مصنوعی (IVF) به همراه تشخیص ژنتیکی پیش از لانه ­گزینی (PGD)، یک فناوری کمک باروری است که به منظور پیش گیری از بیماری های ژنتیکی خاص اختراع شد و هنوز در مرحله استفاده اولیه از آن می باشد. با این حال، همچنین می توان از این روش برای تعیین جنسیت خاص برای جنین به دلایل غیر پزشکی استفاده کرد.تنها راه علمی برای داشتن فرزندی از جنس خاص - با دقت تقریباً 99٪، IVF و تشخیص ژنتیکی قبل از لانه گزینی یا PGD می باشد.در روش IVF از داروهای باروری برای تحریک تخمدان ها استفاده می شود. بر اساس این روش، تخمدان‌ها به جای یک یا دو تخمک معمولی که در یک چرخه طبیعی آزاد می شوند، چندین تخمک را بالغ می کنند.

تقریباً در اواسط سیکل، در حالی که فرد تحت بیهوشی است، یک سوزن با هدایت اولتراسوند به منظور دریافت تخمک ها از دیواره واژن عبور می کند. یک شریک جنسی یا اهدا کننده اسپرم نمونه اسپرم را ارائه می دهد. سپس در آزمایشگاه، تخمک ها و اسپرم ها در کنار هم قرار می گیرند. امیدوار هستیم که برخی از تخمک ها بارور شوند. تخمک های بارور شده جنین ها هستند.برای مرحله PGD، چند سلول از جنین های در حال رشد بیوپسی می شوند. این سلول ها برای ارزیابی ژنتیکی به بخش PGD ارسال می شوند. به این ترتیب مشخص می شود که کدام جنین XX (دختر) و کدامیک XY (پسر) هستند. سپس والدین می توانند تصمیم بگیرند که کدام جنین به رحم مادر بازگردانده شود. به عنوان مثال، اگر والدین فقط یک دختر بخواهند، فقط جنین های XX به رحم مادر منتقل می شود.

برای تعیین جنسیت کجا برویم؟

با توجه به اینکه بطور کلی تنها راهی که می توان به واسطه آن نتیجه صد در صدی صحیح به دست آورد تعیین جنسیت جنین با PGD می باشد.تنها برخی از کلینیک های باروری قادر به ارائه خدمات IVF با PGD هستند چرا که برای انجام این مورد علاوه بر دانش به یک گروه متخصص با تجربه نیاز است که نتایج مطلوب زوج بدست آید.

 

تعیین جنسیت جنین با روش IUI

روش تلقیح داخل رحمی اسپرم IUI برای تعیین جنسیت جنین به اندازه IVF با PGD موفقیت آمیز نیست، اما اعتبار علمی آن بیش از هر یک از روش هایی است که اصطلاحا "روش های طبیعی" نامیده می شوند. تکنیک مرتب سازی اسپرم به طور ویژه توسط فناوری معروف به فلوسیتومتری انجام می شود. این فناوری با نام میکروسورت ثبت اختراع شده است. فناوری میکروسورت برای چندین سال در FDA تحت بررسی بود، اما شرکتی که آزمایش‌های بالینی مربوط به آن را در ایالات متحده انجام می‌ داد، درخواست خود را پس گرفت. فناوری میکروسورت دیگر در ایالات متحده در دسترس نیست و FDA هرگز به طور رسمی این فناوری را تأیید یا رد نکرد.

مراحل مرتب سازی اسپرم با میکروسورت در ادامه توضیح داده می شود. نمونه منی تهیه می شود و برای حذف مایعات منی و اسپرم های غیرمتحرک، فرآیند شستشوی ویژه ای را طی می کند. سپس، سلول ‌های اسپرم با رنگ مخصوصی رنگ ‌آمیزی می‌شوند که با محتوای DNA موجود در سلول‌های اسپرم واکنش نشان می‌ دهد. سلول ‌های اسپرم در یک دستگاه فلوسیتومتر قرار می‌گیرند. فلوسیتومتر فناوری است که امکان شناسایی ذرات موجود در مایع را در حین عبور از لیزر فراهم می ‌کند. سلول ‌های اسپرم حامل کروموزوم X (دختر) حاوی محتوای DNA بیشتری نسبت به سلول‌ های اسپرم حامل کروموزوم Y (پسر) هستند، بنابراین سلول‌ های اسپرم حامل کروموزوم X رنگ ‌شده با عبور از نور فرابنفش روشن‌تر می‌ شوند. به این ترتیب سلول های اسپرم یک به یک دسته بندی و شناسایی می شوند. این تکنولوژی کامل نیست و در حال حاضر به دست آوردن یک نوع اسپرم X یا Y "خالص" غیر ممکن است.سپس نمونه غلیظ X یا Y از طریق IUI به رحم مادر منتقل می شود یا می توان آنها را همراه با IVF به تنهایی یا IVF-PGD استفاده کرد. در زیر میزان موفقیت آزمایش‌های بالینی میکروسورت ارائه شده است:

برای کسانی که دختر می‌ خواستند، در نمونه های مرتب شده اسپرم دختر، 87 درصد از سلول‌ های اسپرم حامل کروموزوم X بودند. پس از استفاده از این نمونه ها برای لقاح یا IVF مشاهده شد که 93 درصد از لقاح ها منجر به بارداری و تولد نوزاد دختر می شود.نمونه های مرتب شده اسپرم پسر، حاوی 74 درصد سلول های اسپرم حامل کروموزوم Y بودند. زمانی که بارداری و زایمان موفقی به دست آمد، 85 درصد منجر به بارداری و تولد نوزاد پسر شد.درصدهای ارائه شده در بالا به موفقیت در رسیدن به جنسیت مورد نظر والدین اشاره دارد و این درصدها معرف میزان موفقیت درمان های باروری نیستند.

چرخه های IUI در این مطالعه در 15 درصد موارد منجر به بارداری بالینی شده است. چرخه های IVF دارای نرخ حاملگی بالینی 32 درصد و چرخه های انتقال جنین منجمد دارای نرخ حاملگی کلینیکی 33 درصد بودند.خطرات ناشی از قرار گرفتن سلول های اسپرم در معرض رنگ، نور ماوراء بنفش یا فشار بالای ایجاد شده در فلوسیتومتر هنوز نا شناخته است. با این حال ممکن است خطر آسیب کروموزومی به سلول های اسپرم افزایش یابد، اما در حال حاضر، این مسئله اثبات نشده است.

 

انتخاب جنسیت با روش آلبومین گرادیانت IUI

روش فیلتراسیون آلبومین برای مرتب سازی اسپرم، که بیشتر به عنوان روش آلبومین اریکسون شناخته می شود، یک تکنیک بحث برانگیز برای تعیین جنسیت جنین قبل از بارداری است. این فناوری که توسط دکتر رونالد اریکسون کشف و ثبت شده است، در حال حاضر تنها نوع فناوری مرتب‌سازی اسپرم موجود در ایالات متحده می باشد.اثربخشی این روش بسیار مورد بحث است. مطالعاتی وجود دارد (بسیاری از آنها توسط خود دکتر اریکسون انجام شده است) که گزارش داده اند که این روش می تواند ترازو را به سمت یک جنس خاص منحرف کند، اما مطالعاتی نیز وجود دارد که با استفاده از روش فیلتراسیون آلبومین هیچ موفقیتی در تعیین جنسیت جنین مشاهده نشده است.

 

تکنیک اریکسون

گزارش شده است که تکنیک اریکسون برای والدینی که امیدوارند پسر دار شوند کمی موفقیت آمیز‌تر بوده است و تقریباً 80 درصد آن‌ها طبق برنامه‌ریزی، پسر دار می شوند. اما برای والدینی که خواهان دختر هستند، میزان موفقیت کمی بیش از 70 درصد گزارش شده است. بین 15 تا 30 درصد از نوزادانی که با این روش به دنیا می آیند، جنسیت مورد نظر والدین را نخواهد داشت.اساساً، روش اریکسون شامل قرار دادن سلول‌های اسپرم شسته شده در بالای محلول لایه لایه‌ی آلبومین است. آلبومین نوعی پروتئین است که به طور طبیعی در مایع منی یافت می شود. آلبومین با افزایش ضخامت، لایه لایه می شود بطوریکه ضخیم ترین لایه در قسمت پایین قرار می گیرد.

فرض می شود که سلول های اسپرم حامل کروموزوم Y به سمت پایین شنا کرده و سریعتر به ضخیم ترین لایه می رسند. دلیل اینکه چرا این اتفاق می‌افتد (چه به دلیل سرعت بالاتر سلول‌های اسپرم Y و یا چگالی سبک‌تر آنها در مقایسه با سلول‌های اسپرم X)  هنوز مشخص نیست.برای کسانی که پسر می‌خواهند، پس از روش فیلتراسیون، روش تلقیح (IUI) انجام می‌شود. برای کسانی که دختر می خواهند نیز بعد از فیلتر شدن سلول های اسپرم از روش IUI استفاده می شود اما داروی باروری کلومیفن به پروتکل درمانی اضافه می شود. گفته می شود که کلومیفن مخاط دهانه رحم را تغییر می دهد و آن را برای سلول های اسپرم حامل کروموزوم X مطلوب تر می کند.میزان موفقیت گزارش شده با استفاده از روش اریکسون متفاوت است. یک مطالعه در سال 2014 نشان داد که میزان موفقیت این روش بین 69 تا 75 درصد است.

 

روش شتلز برای انتخاب جنسیت جنین

روش انتخاب جنسیت شتلز یک روش رایج در چگونگی باردار شدن یک جنین پسر یا دختر است. این روش که توسط دکتر لندروم شتلز، که از پیشگامان اولیه روش IVF بود، بر اساس مشاهدات وی از رفتار اسپرم در آزمایشگاه در دهه 1950 ابداع شد.روش شتلز در حال حاضر اعتبار علمی ندارد و این روش کار نمی کند. در حالی که نظریه‌های دکتر شتلز در آن زمان در مجلات مروری معتبر منتشر می‌شدند، فناوری های بعدی و تحقیقات بعدی نشان داد که این روش ناقص است.

برای مثال، در بسیاری از روش ها فرض می کنند که اسپرم حامل کروموزوم Y سریعتر از اسپرم حامل کروموزوم X شنا می کند. دکتر شتلز با مشاهده اندازه و رفتار سلول های اسپرم به این نتیجه رسید. او متوجه شد که سلول‌ های اسپرم کوچک‌تر سریع‌تر از سلول‌ های بزرگ‌تر شنا می‌ کنند و به این نتیجه رسید که سلول‌ های اسپرم کوچک‌تر باید حامل کروموزوم Y و سلول‌ های اسپرم بزرگ‌تر حامل کروموزوم X باشند.

بسیاری از دانشمندان متعاقبا، بر اساس کار دکتر شتلز، همین فرضیات را مطرح کردند. با این حال، تجزیه و تحلیل اسپرم به کمک کامپیوتر (CASA)، که تا اواسط دهه 1980 اختراع نشده بود، نشان داد که این روش دقیق نیست. سلول های اسپرم حامل کروموزوم Y به طور متوسط سریعتر از سلول های اسپرم حامل کروموزوم X شنا نمی کنند. در اینجا آنچه روش شتلز می گوید و مشکلاتی که در این نظریه وجود دارد، ارائه شده است.اگر می خواهید پسردار شوید، تئوری شتلز توصیه می کند که تا حد امکان نزدیک به تخمک گذاری (به صورت ایده آل، 12 ساعت قبل از تخمک گذاری مورد انتظار شما) رابطه جنسی داشته باشید. همچنین این روش نیاز به اجتناب از رابطه جنسی (یا استفاده از روش های پیشگیری از بارداری) تا رسیدن به این زمان دارد. تئوری این است که سلول‌ های اسپرم حامل کروموزوم Y سریعتر از سلول‌های اسپرم حامل کروموزوم X می توانند به تخمک برسند.

از طرف دیگر، اگر می خواهید دختر داشته باشید، این تئوری معتقد است که باید هر روز پس از پایان قاعدگی، تا دو تا چهار روز قبل از تخمک گذاری، رابطه جنسی داشته باشید. سپس از رابطه جنسی خودداری کنید. همچنین این روش اجتناب از رابطه جنسی (یا استفاده از روش های پیشگیری از بارداری) در زمانی که بیشترین میزان مخاط دهانه رحم وجود دارد را توصیه می کند. تئوری این است که با وجود اینکه سلول‌ های اسپرم حامل کروموزوم X شناگرهای کندتری هستند، اما بیشتر از سلول ‌های اسپرم حامل کروموزوم Y زنده می ‌مانند و با رعایت شرایط فوق، تنها سلول‌های اسپرم حامل کروموزوم X در زمان تخمک‌گذاری وجود دارند.

معایب این روش:

  • غیرممکن است که زمان رابطه جنسی دقیقا 12 ساعت قبل از تخمک گذاری باشد. تحقیقات نشان داده است که هیچ روشی برای ردیابی تخمک گذاری در خانه آنقدر دقیق نیست.
  • اجتناب از رابطه جنسی در دو روز قبل از تخمک گذاری به این معنی است که فرد بهترین روزهای باروری خود را از دست داده می دهد.
  • همچنین، پرهیز از رابطه جنسی هنگامی که مخاط دهانه رحم کیفیت سفیده تخم مرغ را دارد به این معنی است که فرد بهترین زمان باروری خود را از دست می دهد و شانس کلی فرد برای باردار شدن (خواه یک پسر یا دختر)  کاهش می یابد.
  • به علاوه، مهم‌ترین مطالعات بعدی در مورد زمان‌بندی رابطه جنسی (و سایر روش‌های "طبیعی") نتایج متناقضی را ارائه داده‌اند. برخی دریافتند که داشتن رابطه جنسی نزدیک به زمان تخمک گذاری احتمال دختردار شدن را افزایش می دهد، مطالعات دیگر نشان می دهد که احتمال پسردار شدن را افزایش می دهد و برخی دریافتند که اصلاً تفاوتی ندارد.

معایب این توصیه: موقعیت جنسی تاثیری بر سرعت رسیدن سلول های اسپرم خاص به تخمک ندارد. در حال حاضر می دانیم که سلول های اسپرم حامل کروموزوم Y سریعتر از سلول های اسپرم حامل کروموزوم X شنا نمی کنند.

همچنین شتلز به منظور مزیت بخشیدن به سلول ‌های اسپرم حامل کروموزوم X و در نتیجه دختر دار شدن، دوش واژن توسط سرکه برای افزایش اسیدیته واژن را توصیه می کند. دکتر شتلز معتقد بود سلول ‌های اسپرم حامل کروموزوم X مقاوم تر از سلول‌ های اسپرم حامل کروموزوم Y هستند.

معایب این توصیه: شستشو با سرکه می تواند تعادل pH طبیعی واژن را به هم بزند. این موضوع می تواند منجر به تحریک و عفونت واژن شود و مخاط دهانه رحم تقویت کننده باروری که به زنده ماندن همه سلول های اسپرم (پسر و دختر) کمک می کند را از بین ببرد. در نهایت، شستشو با سرکه می تواند شانس کلی فرد برای باردار شدن را کاهش دهد.

 

روش ویلان برای انتخاب جنسیت

این روش مبتنی بر توصیه دکتر الیزابت ویلان است که یک اپیدمیولوژیست بود (یک اپیدمیولوژیست دانشمندی است که بیماری ها را مطالعه می کند). روش او بر اساس تحقیقات دهه 1970 دکتر رودریگو گوئررو ارائه شده است.دکتر گوئررو دریافت که اگر رابطه جنسی چند روز قبل از تخمک گذاری اتفاق افتاده باشد، احتمال پسردار شدن کمی بیشتر است و اگر درست قبل یا بعد از تخمک گذاری اتفاق افتاده باشد، احتمال دختردار شدن کمی بیشتر است.

این نتایج دقیقاً برعکس توصیه دکتر شتلز است و احتمالاً هر دو نتیجه نمی توانند درست باشند. شایان ذکر است، در حالی که مطالعات بسیاری با استفاده از روش‌های گوناگون وجود دارد که ارتباط بین زمان‌بندی رابطه جنسی و پیش‌بینی جنسیت نوزاد را نشان داده اند، اما موارد دیگری نیز این ایده را رد می‌کنند.توجه داشته باشید که پیروی از نکات انتخاب جنسیت ویلان برای یک جنسیت خاص، در واقع می تواند شانس کلی فرد برای باردار شدن را کاهش دهد. اجتناب از رابطه جنسی چهار روز قبل از تخمک گذاری، به این معنی است که  فرد در زمانی که بیشترین باروری را دارد، رابطه جنسی نداشته باشد.

دکتر ویلان ادعا می کند افرادی که تلاش می کنند پسر داشته باشند، با این روش به احتمال 68٪ صاحب پسر می شوند و کسانی که می خواهند یک دختر داشته باشند، در 58٪ موارد صاحب دختر می شوند. هیچ تایید خارجی برای این آمار وجود ندارد.

 

روش O+12

این روش که مخفف تخمک گذاری به اضافه 12 ساعت است، گفته می شود که این روش توسط زنی اختراع شده است که می خواست دختر داشته باشد اما با استفاده از روش شتلز موفق نشد.ایده ای که در اینجا مطرح شده، این است که برای داشتن فرزند دختر، زمان رابطه جنسی باید 12 ساعت بعد از تخمک گذاری باشد. همچنین، فقط باید یک بار رابطه جنسی انجام شود. علاوه بر اینکه هیچ مطالعه ای در مورد این روش وجود ندارد، دو مشکل بزرگ نیز وجود دارد.

مورد اول اینکه، غیر ممکن است که دقیقاً 12 ساعت پس از تخمک گذاری رابطه جنسی انجام شود، زیرا نمی توان ساعت دقیق (یا حتی روز دقیق) تخمک گذاری را تشخیص داد. تنها راه انجام این کار معاینات مکرر سونوگرافی است. حتی در این صورت نیز، احتمالا نمیتوان لحظه دقیق تخمک گذاری را محاسبه کرد.اگر فکر می‌کنید که نمودار دمای پایه بدن BBT، می تواند روز تخمک‌گذاری را مشخص کند، تحقیقات نشان داده است که این موضوع نادرست است. با وجودی که نمودار (BBT) می تواند نشانه ای از زمان تخمک گذاری باشد، اما افزایش دما نمی تواند روز دقیق رها شدن تخمک از فولیکول را تشخیص دهد و مطمئناً نمی تواند ساعت دقیق آن را نیز تعیین کند.دومین مشکل بزرگ O + 12 این است که شانس باروری فرد را کاهش می دهد. اگر فرد می خواهد باردار شود، رابطه جنسی باید قبل از تخمک گذاری اتفاق بیفتد و در طول دوره باروری باید بیش از یک بار رابطه جنسی انجام شود. تخمک تنها 12 تا 24 ساعت پس از رها شدن زنده می ماند. اگر فرد فقط یک بار و فقط پس از تخمک گذاری رابطه جنسی داشته باشد، ممکن است شانس باردار شدن خود را کاملاً از دست دهد.

همانطور که قبلاً در بالا خواندید، فقط با در نظر گرفتن نظریه های شتلز، ویلان و O+12، می توانید ببینید که بسیاری از روش های پیشنهادی با یکدیگر در تضاد هستند.یک دانشمند فرض می کند که اگر لقاح در روز تخمک گذاری اتفاق بیفتد، احتمال پسردار شدن شما بیشتر است. اگر دو روز زودتر رخ دهد، احتمال اینکه دختر داشته باشید بیشتر می شود.در یک مطالعه آماری که در سال 2016 انجام شد، محققان نتوانستند ثابت کنند که رابطه جنسی در یک روز خاص می تواند منجر به فرزند پسر یا دختر شود. اگر زمان بندی رابطه جنسی می توانست شانس دختر یا پسردار شدن را تغییر دهد، بسیار آسان بود. اما مطالعات علمی این فرضیه را رد می کند.

 

تعیین جنسیت با تغذیه

تئوری‌های مختلفی در مورد اینکه آیا رژیم غذایی مادر بر جنسیت نوزاد تأثیر می‌گذارد یا خیر وجود دارد. تقریباً همه رژیم‌های غذایی مرتبط با تغییر جنسیت در سه دسته اصلی قرار می‌گیرند:

  • دریافت کالری و چربی
  • غذاهایی که PH بدن را تحت تأثیر قرار می دهند
  • کاهش یا افزایش مصرف برخی مواد معدنی

بیشتر این نظریه ها ماهیت حکایتی دارند و شواهد علمی کمی برای حمایت از آنها وجود دارد یا اصلا وجود ندارد و مطالعاتی که در دسترس هستند معمولا کوچک، قدیمی و یا از جهات دیگر محدود هستند.

 

تئوری رژیم کالری چربی

بر اساس تئوری رژیم کالری چربی، احتمال پسردار شدن والدینی که از رژیم های غذایی پر کالری استفاده می کنند، کمی بیشتر است. وقتی رژیم‌های غذایی کم کالری تری دارند، احتمال دختر دار شدن بیشتر است.

این نظریه بر اساس مطالعاتی در مورد تغییر نرخ جنسیتی در طول جنگ و قحطی مطرح شد. در حالی که در برخی از دوره های زمانی خاص تغییر در نرخ جنسیتی مشاهده شد، مطالعات دیگر این تغییر در نرخ جنسیت را مشاهده نکردند. بعید است که محتوای چربی یا کالری رژیم غذایی، شانس فرد را برای داشتن پسر یا دختر تغییر دهد.

 

تئوری های رژیم pH

بر اساس تئوری های رژیم pH، فرد می تواند بر اساس آنچه می خورد، pH بدن خود را به سمت اسیدی یا قلیایی تر شدن تغییر دهد. گفته می شود اسیدی تر شدن PH به نفع دختر دار شدن است. قلیایی شدن PH شانس فرد را برای پسردار شدن افزایش می دهد.این تئوری بر اساس مطالعات آزمایشگاهی در مورد نحوه واکنش سلول های اسپرم در شرایط محیطی مختلف مطرح شده است. درست است که در محیط آزمایشگاه، مقاومت اسپرم حامل کروموزوم X در شرایط اسیدی نسبت به اسپرم حامل کروموزوم Y بیشتر است. با این حال، دو مشکل پیش می آید:

  • اولا، پیش بینی چگونگی واکنش سلول های اسپرم در شرایط طبیعی بر اساس آنچه در یک ظرف آزمایشگاهی رخ می دهد تقریباً چالش برانگیز است.
  • ثانیاً، بدن برای حفظ هموستاز یا شرایطی که برای سلامتی ایده آل باشد، سخت تلاش می کند. این تلاش شامل حفظ سطوح خاص pH نیز می باشد. سطوح pH بدن بر اساس هورمون‌های فرد (که در طول چرخه قاعدگی متفاوت است)، ساعات مختلف روز، سطح استرس و بسیاری عوامل دیگر تغییر می کند. با توجه به میزان دقت مورد نیاز برای رسیدن به pH مشخص و داشتن یک جنسیت خاص، واقعاً نمی ‌توان آن را به تنهایی کنترل کرد.

رژیم تعیین جنسیت با مواد معدنی

با توجه به رژیم‌های مواد معدنی تغییر دهنده جنسیت، رژیم غذایی با سدیم و پتاسیم کم و کلسیم و منیزیم بالا، احتمال دختردار شدن را افزایش می‌دهد.

یک مطالعه کوچک در مورد استفاده از این رژیم غذایی در ترکیب با رابطه جنسی زمان بندی شده انجام شد. سپس آزمایش خون برای تأیید اینکه رژیم غذایی به طور موثر سطوح مواد معدنی را تغییر می دهد، انجام شد. همه زوج ها برای داشتن یک دختر تلاش می کردند.در طول این رژیم، زنان باید از مصرف غذاهای آماده شده با نمک و سیب زمینی (که سرشار از پتاسیم است) اجتناب کنند. همچنین مصرف بالای لبنیات (حداقل 500 گرم در روز)، کلسیم (500 تا 700 میلی گرم) و منیزیم (400 تا 600 میلی گرم) و مکمل های ویتامین D توصیه می شود. دوز مکمل ها بر اساس نتایج آزمایش خون افراد متفاوت بود.

برای زمان بندی رابطه جنسی، به زوج ها گفته شد که در دو روز قبل از تاریخ تخمک گذاری مورد انتظار خود و چند روز پس از تشخیص تخمک گذاری از رابطه جنسی خودداری کنند. این توصیه بر اساس تئوری زمان بندی رابطه جنسی شتلز برای داشتن یک دختر ارائه شد.تعداد زیادی از افراد حاضر در این مطالعه، حاضر به ادامه همکاری نشدند. این مطالعه با 150 زوج شروع شد و تنها با 32 زن که هم رژیم غذایی و هم زمان بندی رابطه جنسی را رعایت کردند، پایان یافت. 81 درصد از افراد شرکت کننده در این مطالعه، نوزاد دختر به دنیا آوردند. این مطالعه همچنین نشان داد که شانس دختر دار شدن افرادی که زمان بندی درستی برای رابطه جنسی نداشتند، اما همچنان به پروتکل رژیم غذایی پایبند بودند، نیز بیشتر بود (اما نه به اندازه افرادی که هر دو مورد را رعایت کردند).

 

در مورد رژیم های غذایی تعیین جنسیت لازم است بدانیم

برخی از رژیم های غذایی توصیه شده برای این منظور، افراطی هستند. این رژیم ها ممکن است به شدت تنوع غذاهای مصرفی یا کالری دریافتی فرد را تنظیم کنند. در دراز مدت، برخی از این رژیم‌ها می‌توانند به سلامت فرد آسیب بزنند. برای افرادی که سابقه اختلال در تغذیه دارند، برخی از این رژیم ها ممکن است باعث عود بیماری آنها شوند.همچنین، مصرف مکمل‌ها یا محدود کردن مصرف مواد معدنی خاص (از جمله نمک و پتاسیم)، ممکن است برای سلامت کلی فرد خطرناک باشد. باید قبل از شروع هر نوع رژیم غذایی یا مصرف هر مکملی، ابتدا با پزشک مشورت کرد.

 

نقش دوش واژینال در تعیین جنسیت جنین

دوش واژینال برای انتخاب جنسیت قبل از بارداری، مبتنی بر شواهد آزمایشگاهی است که نشان می دهند سلول‌های اسپرم حامل کروموزوم X از سلول‌های اسپرم حامل کروموزوم Y مقاوم‌ تر هستند. تحقیقات (در ظروف آزمایشگاهی) نشان داده است که اسپرم حامل کروموزوم X می تواند محیط های اسیدی بیشتری را تحمل کند و اسپرم حامل کروموزوم Y در محیط های قلیایی تر بهتر عمل می کند.منابع آنلاین مشاوران تغییر جنسیت ادعا می‌ کنند که اگر دختر می‌خواهید، باید از محلول سرکه برای دوش واژینال استفاده کنید و اگر پسر می‌خواهید، از محلول مبتنی بر جوش شیرین استفاده کنید.

هیچ مدرکی مبنی بر اینکه این روش به شما کمک می کند پسر یا دختر داشته باشید وجود ندارد. همچنین این روش بر محیط واژینال اثرات منفی دارد، باروری را مختل می کند و خطر عفونت را افزایش می دهد.

دلایل زیادی برای امتحان نکردن این روش وجود دارد:

  • احتمال ابتلا به عفونت یا تحریک واژن وجود دارد. همچنین هر دوی اینها می توانند شانس باردار شدن فرد را کاهش دهند.
  • این روش، مخاط دهانه رحم را که برای باردار شدن ضروری است، از بین می برد.
  • محیط واژن به خودی خود، شرایط ایده آلی را برای زنده نگه داشتن اسپرم در دوره باروری ایجاد می کند. شستشوی آن می‌تواند مقادیر pH ایده‌آل را به هم بزند و در نهایت تمام سلول‌های اسپرم را از بین ببرد، نه فقط سلول‌های اسپرم Y یا X را که می‌خواهید هدف قرار دهید.

 

کیت تعیین جنسیت در منزل

محصولات و "کیت های تعیین جنسیت" وجود دارد که می توان آنها را خریداری کرد. این محصولات معمولاً به همراه دستورالعمل هایی که باید دنبال شوند، به علاوه انواع مختلفی از "ابزارها" یا مکمل ها ارائه می شوند.این محصولات ممکن است شامل یک دستگاه دوش واژینال (معمولاً حاوی یک دستورالعمل برای استفاده در خانه)، پیشنهادات و منوهای رژیم غذایی، محصولات ردیابی تخمک گذاری مانند دماسنج یا نوارهای تست تخمک گذاری و غیره باشند. همچنین ممکن است حاوی نوارهای pH برای آزمایش اسیدیته یا قلیایی بودن واژن، مایعات دهانه رحم یا مایع منی همسر باشد. همچنین این کیت ها ممکن است یک یا دو تست بارداری نیز انجام دهند.

برخی از آن‌ها دارای پشتیبانی آنلاین، که اغلب فقط یک گروه خصوصی در شبکه های اجتماعی با والدینی که امیدوارند صاحب یک فرزند دختر یا پسر شوند، هستند. بنابراین پول خود را هدر ندهید.اول از همه اینکه، آنها چیزی غیر از آنچه در اینجا، یا در جای دیگر به صورت آنلاین یا در کتابی از کتابخانه خوانده اید به شما ارائه نمی دهند.

دوم، همه اینها بر اساس منابع بسیار سطحی است. هیچ مدرکی علمی معتبری مبنی بر اینکه آزمایش pH مخاط دهانه رحم به شما کمک می کند پسر یا دختر داشته باشید وجود ندارد. نظریه زمان بندی رابطه جنسی برای داشتن یک دختر (یا پسر) بسیار قابل بحث است و هیچ غذا یا منوی "جادویی" وجود ندارد که مطمئن شوید صاحب یک پسر یا یک دختر خواهید شد.

سوم، وقتی صحبت از مکمل ها می شود، بهتر است خودتان مکمل ها را خریداری کنید. همچنین، به خاطر داشته باشید که FDA مکمل‌ها را تنظیم نمی‌کند. بنابراین شما حتی نمی‌دانید که آیا ترکیب «مکمل پسردار شدن» شما حاوی آنچه می‌گویند هست یا خیر، با فرض اینکه حتی قبل از خرید به شما می‌گویند حاوی چه چیزی است. همچنین می توانید تست های ارزان قیمت تخمک گذاری، تست بارداری و نوار تست pH را خودتان خریداری کنید.در نهایت، برخی از این فروشندگان اینترنتی هم سایت های کلاهبرداری هستند. برخی از آنها قانونی هستند و البته تعداد کمی از آنها سایت های فیشینگ هستند که فقط می خواهند اطلاعات کارت اعتباری شما را بدزدند.

این سایت ها می توانند قانع کننده باشند. آنها ممکن است گواهی های درخشان داشته باشند. اما چگونه می توان فهمید که این افراد واقعی هستند؟ و همه کسانی که راضی نبودند چطور؟ به خصوص هنگامی که نظرات توسط خود شرکت منتشر می شود و شما هیچ راهی ندارید که بدانید چه داستان هایی را نمی خوانید.آنها همچنین ممکن است ضمانت بازگشت پول را ارائه دهند، اما آیا اگر پسر یا دختر مورد نظر خود را دریافت نکنید، باز هم ضمانت آنها شامل بازگرداندن پول شما می شود؟ آنها نمی توانند این قول را به شما بدهند، بنابراین بیش از آنچه که به طور واقعی قابل ارائه است، انتظار نداشته باشید.

 

دغدغه های اخلاقی انتخاب جنسیت جنین

در حالی که برخی از پزشکان استدلال می کنند که حق انتخاب داشتن یک پسر یا دختر (در حد منطق) در دسته بندی گسترده حقوق باروری قرار می گیرد، همه با آن موافق نیستند. بسیاری از والدین مخفیانه یا آشکارا آرزوی دختر یا پسری را دارند، اما به نظر می رسد که در مورد انجام اقداماتی برای تحقق این آرزو، مرزی وجود دارد. در اینجا برخی از استدلال ها علیه انتخاب جنسیت قبل از بارداری آورده شده است:

  • با مفهوم عشق بی قید و شرط والدین در تضاد است: تقریباً هر مادر و پدری که واقعاً بچه ای از یک جنس خاص می خواستند، اما فرزندی از جنس دیگر داشتند، به شما خواهند گفت که آن فرزند را به همان اندازه دوست دارند. با این حال، برخی این سوال را مطرح می کنند که آیا داشتن چنین ترجیح قوی قبل از لقاح ممکن است با عشق بی قید و شرط پدر و مادر تداخل داشته باشد.
  • این خطر را ایجاد می کند که کودک انتظارات جنسیتی والدین را برآورده نمی کند: والدینی که می خواهند دختر (یا پسر) داشته باشند ممکن است ایده های خاصی در مورد معنای دختر (یا پسر بودن) داشته باشند. اگر کودک این انتظارات را برآورده نکند چه؟ این ممکن است عواقب روانی داشته باشد و مشکلاتی را در روابط والدین و فرزند ایجاد کند.
  • ایجاد یک شیب لغزنده به سمت "نوزادان طراحی شده": برخی از اخلاق شناسان نگران هستند که اگر به افراد اجازه دهیم جنسیت فرزند خود را انتخاب کنند، این موضوع با توسعه فناوری می تواند منجر به تلاش والدین برای انتخاب سایر جنبه های ژنتیک کودک شود.
  • اگر یک جنس بر جنس دیگر ترجیح داده شود، پیامدهای اجتماعی ایجاد می کند: در فرهنگ هایی که یک جنس بر جنس دیگر ترجیح داده می شود، توانایی انتخاب جنسیت کودک ممکن است منجر به عدم تعادل نسبت جنسیتی در جامعه شود.

جمع بندی

بسیاری از مردم پنهانی آرزوی داشتن فرزندی از جنس خاص را دارند. شاید آنها همیشه آرزوی بزرگ کردن یک دختر یا پسر کوچک را داشته اند. شاید آنها می خواهند تربیت فرزندی از هر جنس را تجربه کنند. اینها خواسته های مشترکی برای همه هستند و چیزی برای خجالت وجود ندارد. با وجود این امیدها، وقتی نوزاد به دنیا می آید، تقریباً همه والدین می گویند که عاشق او شده اند و جنسیتش دیگر مهم نیست.

با این حال، چند فناوری پزشکی وجود دارد که می تواند به شما کمک کند فرزندی از جنس خاص داشته باشید. همچنین انواع مختلفی از روش‌های انتخاب جنسیت «طبیعی» وجود دارد که اکثریت قریب به اتفاق آن‌ها اعتبار علمی ندارند یا بر اساس دلایل بسیار متزلزلی طراحی شده اند. بطور کلی تنها راهی که می توان به واسطه آن نتیجه صد در صدی صحیح به دست آورد استفاده از PGD برای تعیین جنسیت جنین می باشد.

برای انجام آزمایش تعیین جنسیت جنین می توانید بصورت آنلاین با استفاده از نمونه گیری در منزل ما درخواست خود را ثبت نمایید تا همکاران ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند و یا با شماره 88198077 تماس حاصل فرمایید.همچنین برای درخواست این آزمایش می توانید بر روی این لینک کلیک کنید.

آزمایش تعیین جنسیت در منزل

منبع: Verywell Family
نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}