سریعترین زمان برای آزمایش تعیین جنسیت جنین

آزمایش تعیین جنسیت جنین آنلاین

سوال بسیاری از افراد پس از اطلاع از بارداری: آیا من پسر دارم یا دختر؟ برخی از افراد این تعلیق را دوست دارند که جنسیت کودک خود را تا زمان زایمان ندانند. اما برخی نمی توانند صبر کنند و تمایل دارند خیلی زودتر بفهمند.با این حال، بسیاری از افراد را به انجام روش های سنتی و غیر علمی در مورد پیش بینی جنسیت نوزاد بر اساس عواملی مانند نحوه بارداری نوزاد یا آنچه که میل به خوردن دارند، باز نمی دارد. در ادامه مواردی است که باید در مورد روش‌هایی که برای تعیین جنسیت نوزاد استفاده می‌شود و همچنین اینکه چگونه برخی افراد از داستان‌های قدیمی برای حدس زدن جنسیت استفاده می‌کنند، بدانید.


چگونه می توانید جنسیت جنین خود را بفهمید؟

وقتی نوبت به تعیین جنسیت جنین می رسد، باید از روش ها و آزمایش های مختلفی که  گاها یافتن جنسیت در آن یک مزیت ثانویه است و هدف اصلی آن آزمایش بدست آوردن اطلاعات دیگری است نظیر آزمایش سل فری که هدف اصلی آن بررسی ناهنجاری های ژنتیکی جنین است و در کنار جنسیت جنین هم مشخص می شود. اما در مورد آزمایش تعیین جنسیت جنین PGTMB هدف صرفا تشخیص جنسیت در هفته های آغازین بارداری (هفته هفتم) می باشد، در ادامه به این موارد با جزییات بیشتری اشاره کرده ایم.


لقاح آزمایشگاهی برای تعیین جنسیت

اگر در حال برنامه ریزی برای لقاح آزمایشگاهی یا مصنوعی (IVF) هستید، گزینه ای برای تعیین جنسیت جنین در ارتباط با این روش وجود دارد. IVF با ترکیب یک تخمک بالغ با اسپرم خارج از بدن به باروری کمک می کند. اینکار یک جنین ایجاد می کند که در رحم کاشته می شود. در صورت انتخاب، می توانید جنسیت جنین های مختلف را شناسایی کنید و سپس فقط جنین های جنس دلخواه خود را منتقل کنید. اگر برای شما مهم است که فرزندی از با جنسیت خاصی داشته باشید، این یک گزینه محسوب می شود.در حال حاضر تنها روش 100% برای تعیین جنسیت مورد نظر استفاده از فناوری PGD می باشد. در این روش والدین تحت روش های درمانی کمک باروری از جمله لقاح مصنوعی IVF قرار می گیرند و مراحل لقاح مصنوعی در آزمایشگاه انجام می گیرد و پس از شکل گیری جنین در آزمایشگاه و قبل از انتقال آن به رحم مادر می توان با استفاده از روش های PGD جنسیت جنین را تعیین نموده و تنها جنین با جنسیت مورد نظر را برای انتقال به رحم و شروع بارداری انتخاب نمود.


آزمایش غربالگری سل فری بدون خطر برای مادر و جنین 

آزمایش غریالگری بارداری قبل از تولد سل فری یا (NIPT) شرایط کروموزومی مانند سندرم داون را بررسی می کند. می توانید این آزمایش را از هفته 10 بارداری انجام دهید که البته اختلال کروموزومی را تشخیص نمی دهد. این آزمایش امکان وجود ناهنجاری را نمایش می دهد. اگر جنین نتایج غیر طبیعی داشته باشد، ممکن است پزشک آزمایش‌های بیشتری را برای تشخیص سندرم داون و سایر اختلالات کروموزومی تجویز کند. برای انجام این آزمایش، یک نمونه خون از مادر گرفته شده و به آزمایشگاه فرستاده می شود و وجود DNA جنین مرتبط با اختلالات کروموزومی بررسی می شود. این آزمایش همچنین می تواند جنسیت جنین شما را به طور دقیق مشخص کند.اگر در معرض خطر بالای داشتن نوزادی با ناهنجاری کروموزومی هستید، به NIPT نیاز خواهید داشت. این ممکن است در صورتی اتفاق بیفتد که قبلاً نوزادی با ناهنجاری به دنیا آورده باشید یا اگر در زمان زایمان بالای 35 سال سن داشته باشید. از آنجایی که این یک آزمایش غیر تهاجمی است، نمونه گیری از خون مادر هیچ خطری برای مادر یا جنین تان ندارد.


نمونه برداری از پرزهای جفتی (CVS)

نمونه برداری از پرزهای جفتی (CVS) یکی از آزمایشات ژنتیکی است که برای شناسایی سندرم داون استفاده می شود. این آزمایش نمونه ای از پرزهای کوریونی را که نوعی بافت موجود در جفت است، برمی دارد. اطلاعات ژنتیکی جنین را نشان می دهد. شما می توانید این آزمایش را در اوایل هفته دهم یا دوازدهم بارداری خود انجام دهید. و از آنجا که اطلاعات ژنی در مورد جنین شما دارد، می تواند جنسیت جنین را نیز مشخص کند. اگر شما بالای 35 سال سن دارید یا اگر سابقه خانوادگی ناهنجاری کروموزومی دارید، ممکن است پزشک شما CVS را توصیه کند. این یک آزمایش دقیق برای تشخیص جنسیت نوزاد است، اما خطراتی را در بر دارد.برخی از زنان گرفتگی، خونریزی یا نشت مایع آمنیوتیک دارند و خطر سقط جنین و زایمان زودرس نیز وجود دارد.


آزمایش آمنیوسنتز

آمنیوسنتز آزمایشی است که به تشخیص مشکلات رشد جنین کمک می کند. پزشک مقدار کمی مایع آمنیوتیک را جمع آوری می کند که حاوی سلول هایی است که نشان دهنده ناهنجاری ها هستند. سلول ها برای سندروم داون و سایر شرایط ژنتیکی آزمایش می شوند. در صورتی که در سونوگرافی تشخیص ناهنجاری، اگر سن شما در زمان زایمان بیش از 35 سال باشد، یا اگر سابقه خانوادگی اختلال کروموزومی دارید، ممکن است پزشک شما آمنیوسنتز را توصیه کند. شما می توانید این آزمایش را در هفته 15 تا 18 بارداری انجام دهید و حدود 30 دقیقه طول می کشد.
ابتدا پزشک از سونوگرافی برای تعیین محل نوزاد در رحم استفاده می کند و سپس یک سوزن ظریف را از طریق شکم شما وارد می کند تا مایع آمنیوتیک خارج شود. خطرات شامل گرفتگی، کبودی و لکه بینی است. این آزمایش تهاجمی است و خطر سقط جنین نیز وجود دارد. آمنیوسنتز همراه با تشخیص نقایص مادرزادی و سایر ناهنجاری‌های جنین، جنسیت فرزند شما را نیز مشخص می‌کند. بنابراین اگر نمی‌خواهید بدانید، قبل از انجام آزمایش این موضوع را اعلام کنید.


سونوگرافی حاملگی

سونوگرافی یک آزمایش معمول قبل از تولد است که در آن روی میز دراز می‌کشید و معده خود را اسکن می‌کنید. این تست از امواج صوتی برای ایجاد تصویری از جنین شما استفاده می کند و اغلب برای بررسی رشد و سلامت جنین استفاده می شود. از آنجایی که سونوگرافی تصویری ازجنین شما ایجاد می کند، می تواند جنسیت جنین را نیز مشخص کند. اکثر پزشکان سونوگرافی را در هفته 18 تا 21 برنامه ریزی می کنند، اما جنسیت ممکن است با سونوگرافی در اوایل هفته 14 تعیین شود
اگرچه همیشه 100 درصد دقیق نیست.جنین شما ممکن است در وضعیت نامناسبی قرار داشته باشد، که دیدن واضح اندام تناسلی را دشوار می کند.

 

برای ثبت درخواست آزمایش تعیین جنسیت جنین (در منزل و یا محل کارتان) بر روی لینک زیر کلیک کنید

آزمایش تعیین جنسیت در منزل



آزمایش تعیین جنسیت جنین در منزل

آزمایش تعیین جنسیت جنین در منزل از ابتدای هفته هفتم بارداری قابل انجام می باشد. مدت زمان لازم برای جوابدهی آزمایش جنسیت جنین این آزمایش حدود پنج تا هفت روز می باشد. البته به دلایل فنی در مواردی لازم است تا نمونه گیری مجدد از مادر باردار صورت گیرد و به همین دلیل اعلام نتایج آزمایش کمی طولانی تر شود و آزمایش تعیین جنسیت جنین دقتی بین 95 تا 98 درصد دارد و همچنین برای درخواست انجام آن می توانید از امکان آزمایش تعیین جنسیت جنین در منزل استفاده کنید، بعد از نمونه گیری از مادر،آزمایشگاه نمونه خون شما را برای DNA جنین بررسی می کند و به طور خاص کروموزوم مردانه را جستجو می کند. اگر این کروموزوم را داشته باشید، نتیجه پسر خواهد بود و در صورت عدم وجود، دختر است. به خاطر داشته باشید که هنگام ارسال نمونه ها و فرایند انجام تاثیر عواملی که باعث خطا در نتیجه آزمایش شود وجود دارد، بنابراین انجام این آزمایش در یک آزمایشگاه معتبر با رعایت استانداردهای لازم توصیه می شود.


روش های سنتی و خانگی تعیین جنسیت


برخی افراد از روش های سنتی برای پیش بینی جنسیت جنین استفاده می کنند. طبق این روش و باورها، اگر در دوران بارداری گرسنه شدید، احتمالاً یک پسر باردار هستید. اعتقاد بر این است که تستوسترون اضافی ترشح شده توسط نوزاد پسر اشتها را افزایش می دهد. حتی این باور وجود دارد که ضربان قلب جنین بالاتر (بیش از 140 ضربه در دقیقه) به این معنی است که شما دختر دارید و اینکه اگر در دوران بارداری فراموشکار باشید، دختر باردار هستید. حتی برخی بر این باورند که اگر شکمتان کوچک باشد، پسردار می‌شوید و اگر شکمتان بالا باشد، دختردار می‌شوید.اما در حالی که این باورهای قدیمی روشی سرگرم کننده برای پیش بینی جنسیت نوزاد است، هیچ علمی یا تحقیقی برای حمایت از این باورها یا ادعاها وجود ندارد. تنها راه برای دانستن سریع جنسیت جنین انجام آزمایش تعیین جنسیت است.


جمع بندی
اطلاع از جنسیت جنین می تواند هیجان انگیز باشد و می تواند به شما در آماده شدن برای تولد نوزاد کمک کند. با این حال، برخی از زوج ها از این انتظار لذت می برند و جنسیت کودک خود را فقط در اتاق زایمان متوجه می شوند امروزه با انجام آزمایش تعیین جنسیت جنین با امکان نمونه گیری در منزل به سادگی و با دقت بالا می توان بسیار سریع و در ماه های آغازین بارداری از جنسیت جنین خود آگاه شوید در صورتی که برای انجام آزمایش تعیین جنسیت نیاز به راهنمایی داشتید می توانید با کارشناسان ما از طریق شماره تلفن 88198077 تماس بگیرید و یا از طریق لینک آزمایش تعیین جنسیت آنلاین درخواست خود را ثبت نمایید.

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}