تعیین جنسیت به روش PGD

Sex determination - PGD

تکنولوژی PGD یا تشخیص ژنتیکی قبل از لانه گزینی روشی فوق العاده قدرتمند بوده که بواسطه آن می توان قبل از شروع حاملگی در خصوص جنین هایی که از لقاح مصنوعی بوجود آمده اند اطلاعاتی کسب نمود. یکی از این جنبه های اطلاعاتی تعیین جنسیت رویان های آزمایشگاهی می باشد. این روش بیشتر برای کسانی کاربرد دارد که در خانواده با یک بیماری وابسته به جنس درگیر هستندو در تمایل دارند به نحوی جنسیت فرزندشان را تعیین کنند که از خطر بیماری مصون باشد ولی در طی سالهای اخیر این روش برای افرادی که قصد دارند بین جنسیت فرزندان فعلی و آتی خود توازن برقرار کنند نیز جایگاه ویژه ای پیدا کرده است. آزمایشگاه مندل با همکار بیش از 15 مرکز معتبر ناباروری در سطح کشور کلیه سرویس های PGD ازجمله تعیین جنسیت را ارائه می نماید. با توجه به پیچیدگی های بسیار زیاد این روش ها امکان سفارش آنلاین این سرویس ها وجود ندارد و می بایست حتما برای مشاوره پیش از تصمیم گیری با ما تماس بگیرید.

تعیین جنسیت به روش PGD

مشخصات تعیین جنسیت به روش PGD

تعیین جنسیت

دختر یا پسر؟

 این سوال همواره در طول تاریخ بشر یکی از دغدغه های اصلی در زمان بارداری و بچه دار شدن بوده است.

تعیین جنسیت

 

در زمان های گذشته به دلیل تعدد حاملگی ها و بزرگ بودن اندازه خانواده ها معمولا خانواده ها امکان داشتن هر دو جنس مورد نظر خود را داشتند ولی امروزه و در زندگی های جدید با توجه به کاهش تعداد فرزندان خانواده ها و در موارد زیادی تک فرزندی، باعث شده است تا برخی والدین که تمایل به داشتن یک جنس خاص هستند از این آرزوی خود نا امید شوند. در حال حاضر روش های متعددی برای افزایش احتمال تعیین نوع جنسیت دلخواه فرزندان ارائه شده است که در تمامی این موارد مباحث علمی بسیار زیادی وجود دارد و برخی از آنان هیچ مبنا و مستندات علمی ندارند و صرفا در حد فرضیه های اثبات نشده هستند.

در حال حاضر تنها روش 100% برای تعیین جنسیت مورد نظر استفاده از فناوری PGD می باشد. در این روش والدین تحت روش های درمانی کمک باروری از جمله IVF و ICSI قرار می گیرند و مراحل لقاح مصنوعی در آزمایشگاه انجام می گیرد و پس از شکل گیری جنین در آزمایشگاه و قبل از انتقال آن به رحم مادر می توان با استفاده از روش های PGD جنسیت جنین را تعیین نموده و تنها جنین با جنسیت مورد نظر را برای انتقال به رحم و شروع بارداری انتخاب نمود. البته برخی از صاحب نظران استفاده از این روش برای تعیین جنسیت را از نظر اخلاقی به چالش کشیده اند ولی تنها راهی که می توان به واسطه آن نتیجه 100% صحیح به دست آورد استفاده از PGD یا تشخیص ژنتیکی قبل از لانه گزینی می باشد.

 

تعیین جنسیت به روش PGD

 

این روش همانگونه که در قسمت قبلی شرح داده شد کاربرد های بسیار متنوع و بیشتری نسبت به تعیین جنسیت دارد و تعیین جنسیت تنها یکی از کاربرد های این تکنولوژی می باشد. البته قابل توجه است که به دلیل عدم توجیهات پزشکی و نداشتن اندیکاسیون بالینی معمولا بیمه های درمانی و یا تکمیلی از پرداخت هزینه های این گونه آزمایشات امتناع می کنند و کلیه هزینه های این آزمایش که تا حدودی سنگین نیز می باشد باید توسط زوجین پرداخت شود.

در هر صورت قبل از اقدام و تصمیم گیری در خصوص استفاده از این روش و جهت کسب اطلاعات بیشتر توصیه می شود تا ابتدا زوجین تحت مشاوره ژنتیک قرار گیرند و سپس در خصوص انجام این آزمایش تصمیم گیری نمایند. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

تا کنون کسی برای این خدمات نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{labServices.labService.commentReviewsForm.errorMessage}}
{{labServices.labService.commentReviewsForm.successMessage}}