نکاتی که افراد مبتلا به اوتیسم و ​​مراقبان آنها باید در مورد واکسن های COVID-19 بدانند!

افراد مبتلا به اختلال طیف اوتیسم (ASD) بارهای منحصر به فردی در طول همه گیری داشته اند. کریستوفر بنکس ، رئیس انجمن اوتیسم آمریکا می گوید: "COVID-19 برای جامعه اوتیسم و ​​همچنین جامعه بیشتر ناتوانی ذهنی و ویرانگر بوده است." "ما شاهد وقفه خدمات ، عدم موفقیت سیستم آموزشی در ارائه خدمات ، انزوا بودیم و حتی شاهد نرخ مرگ و میر بالاتری بودیم."

اختلال طیف اوتیسم (ASD) یک ناتوانی رشدی است که با چالش های اجتماعی ، ارتباطی و رفتاری همراه است.

بر اساس گزارش منتشر شده در 21 مارس 2021 ، در NEJM Catalyst: Innovations in Care Delivery ، در حقیقت ، افراد دارای ناتوانی های رشدی مانند اوتیسم بیش از سه برابر بیشتر از دیگران در معرض مرگ هستند. مطالعه ای که شرح داد تقریبا 65 میلیون پرونده بیماران آمریکایی در سال 2020 را مورد بررسی قرار داد.

محققان همچنین دریافتند که افراد دارای معلولیت ذهنی 2.75 برابر بیشتر از افراد بدون معلولیت ذهنی جان خود را از دست می دهند. طبق اعلام مراکز کنترل و پیشگیری از بیماریها (CDC) ، تقریباً یک سوم افراد مبتلا به ASD دارای ناتوانی ذهنی هستند.

آلیسیا هالادی ، دکترای ارشد علوم بنیاد علوم اوتیسم در اسکارسدیل ، نیویورک ، می گوید: "بسیار مهم است که افراد دارای معلولیت در اسرع وقت واکسینه شوند ، زیرا واکسن ها می توانند از مرگ جلوگیری کنند."

بر اساس CDC ، 1.85 درصد (1 در 54) از کودکان 8 ساله در ایالات متحده در سال 2016 دارای اختلال طیف اوتیسم شناخته شده بودند. پسران چهار برابر بیشتر مستعد ابتلا به ASD بودند و هر دو کودکان سیاه و سفید 1.2 برابر بیشتر از کودکان اسپانیایی تب به این بیماری مبتلا بودند.

1. چرا افراد مبتلا به اوتیسم در معرض خطر بیشتری از COVID-19 هستند؟

خطرات بیشتر COVID-19 که محققان در افراد مبتلا به اوتیسم دریافتند ناشی از خود ناتوانی های رشدی یا ذهنی نیست ، بلکه بیشتر به این دلیل که افراد دارای آنها بیشتر در محیط گروهی زندگی می کنند ، قادر به برقراری ارتباط با علائم نیستند ، طبق CDC ، در درک یا پیروی از اقدامات ایمنی مشکل دارید.

روبرت هندرن ، متخصص روانپزشک و مدیر این مرکز می گوید: "گاهی اوقات استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی برای افراد مبتلا به ASD مشکل است (و خود و دیگران را در معرض خطر بیشتر شیوع یا ابتلا به COVID-19 قرار می دهند." برنامه ای برای تحقیق در مورد پیامدهای عصبی و رشدی در دانشگاه کالیفرنیا در سان فرانسیسکو.

"علائم اولیه ممکن است نادیده گرفته شود زیرا افراد مبتلا به ASD ممکن است نتوانند ناراحتی های خود مانند گلو درد را بیان کنند. اگر فردی مبتلا به ASD به کووید -19 مبتلا شود ، ممکن است زمان بسیار سختی را در بیمارستان بگذراند و تحت درمانهای ناآشنا ، ناراحت کننده و به طور بالقوه ترسناک قرار گیرد. "

علاوه بر این ، و همانطور که نویسندگان گزارش NEJM Catalyst اشاره کردند ، افراد دارای معلولیت ذهنی بیشتر در معرض مشکلات سلامتی دیگری هستند که آنها را در معرض خطر بیشتری برای عفونت و بیماری COVID-19 ، مانند بیماری های قلبی ، چاقی قرار می دهد. ، و دیابت. بانک ها می گویند این امر در مورد افراد مبتلا به ASD نیز صادق است.

با تمام این دلایل ، هندرن می گوید که افراد مبتلا به ASD که واجد شرایط واکسیناسیون هستند را تشویق می کند که واکسینه شوند. و همینطور برای عزیزان و مراقبین آنها.

2. چه واکسن های COVID-19 برای افراد مبتلا به اوتیسم در دسترس است؟

در حال حاضر ، سه واکسن برای همه بزرگسالان و برخی از کودکان در ایالات متحده در دسترس است که توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) تحت مجوز استفاده اضطراری تأیید شده است. براساس CDC ، همه آنها در برابر عفونت و بیماری ناشی از ویروس SARS-CoV-2 که باعث COVID-19 می شود ، ایمن و موثر هستند.

CDC می گوید که دو مورد از آنها به فناوری mRNA متکی هستند که به سلول های ایمنی دستور می دهد تا قطعه ای از پروتئین بسازند که در صورت آلوده شدن به ویروس ، پاسخ سیستم ایمنی را در برابر بیماری ممکن می سازد. دو واکسن mRNA عبارتند از:

واکسن Pfizer-BioNTech ، که برای افراد 12 سال به بالا تایید شده است. این دارو در یک رژیم دو تایی با فاصله سه هفته ارائه می شود.
واکسن Moderna ، که برای سنین 18 سال به بالا تایید شده است. این دارو در رژیم دو شات با فاصله چهار هفته ارائه می شود
طبق CDC ، هر دو حداقل 90 درصد در پیشگیری از عفونت علامتی توسط ویروس عامل COVID-19 موثر هستند. در هر مورد ، دو هفته پس از تزریق دوم ، شما ایمن سازی کامل محسوب می شوید.

واکسن سوم واکسن جانسن جانسون و جانسون است ، یک تلقیح که شامل یک تزریق و سپس یک دوره انتظار دو هفته ای برای دستیابی به واکسیناسیون کامل است. از فناوری ناقل ویروسی با آدنوویروس استفاده می کند که متعلق به خانواده ویروس هایی است که می توانند علائم سرماخوردگی یا آنفولانزا ایجاد کنند. CDC توضیح می دهد که یک نسخه اصلاح شده از آدنوویروس غیر عفونی وارد سلول ها می شود و به آنها دستور می دهد تا یک قطعه پروتئینی بسازند که در صورت تماس فرد با ویروس SARS-CoV-2 باعث واکنش سیستم ایمنی می شود.

واکسن J&J حداقل 66 درصد در پیشگیری از عفونت COVID-19 م evenثر است و حتی در جلوگیری از بستری شدن و مرگ در بیمارستان موثرتر است.

این سه واکسن در حال حاضر برای همه بزرگسالان ایالات متحده در دسترس است (با واکسن Pfizer برای کودکان 12 ساله مجاز است) ، از جمله افراد مبتلا به اوتیسم و ​​سایر ناتوانی های رشدی و ذهنی.

دکتر هالادی می گوید ، اگر شما سرپرست کودک مبتلا به اوتیسم هستید که هنوز واجد شرایط واکسن نیست ، بهترین راه برای کاهش خطر ابتلا به COVID-19 این است که خودتان واکسینه شوید. او می گوید: "والدین کودکان مبتلا به اوتیسم باید بر روی واکسیناسیون خود تمرکز کنند." 

3. آیا واکسن های COVID-19 برای افراد مبتلا به اوتیسم بی خطر است؟

به گفته متخصصان مصاحبه شده، واکسن ها برای افراد مبتلا به ASD به همان اندازه برای دیگران ایمن هستند. افراد دارای معلولیت ، از جمله اوتیسم ، در آزمایشات بالینی واکسن ها شرکت کردند. طبق یک برگه اطلاعات منتشر شده توسط Autism Speaks ، این آزمایشات بالینی نشان داد که واکسن ها برای همه بی خطر و موثر هستند.

افرادی که نباید با واکسن های mRNA (Pfizer یا Moderna) واکسینه شوند شامل کسانی هستند که واکنش آلرژیک شدید داشته اند - به حدی شدید که در بیمارستان بستری شده یا تحت درمان با اپی نفرین یا EpiPen قرار گرفته باشند. به یکی از اجزای واکسن ها ، مانند پلی اتیلن. CDC می گوید ، گلیکول. کسانی که به واکسن واکسن اول واکنش شدید یا فوری نشان دادند ، باید از آن نیز اجتناب کنند. راهنمای مشابهی برای واکسن J&J ، برای کسانی که سابقه حساسیت به پلی سوربات یا سایر ترکیبات موجود در آن را دارند ، ارائه می شود. در همه موارد ، این واکنش های نادر بد هستند.

بر اساس CDC ، تحت هیچ شرایطی واکسن J&J ، واکسن Pfizer یا Moderna نمی توانند شما را با ویروسی که باعث COVID-19 می شود آلوده کنند ، DNA شما را تغییر دهد ، بر باروری شما تأثیر بگذارد یا بر DNA یک کودک متولد شده از مادر واکسینه شده تأثیر بگذارد.

در حالی که آنها بسیار ایمن هستند ، موارد نادری از واکنش های بد به واکسن ها وجود دارد. تجویز واکسن J&J پس از وقفه ای کوتاه در آوریل 2021 در ایالات متحده برای ارزیابی ایمنی آن از سر گرفته شد. FDA و CDC توصیه می کنند که زنان زیر 50 سال به ویژه از خطر نادر لخته شدن خون با پلاکت کم در واکنش به واکسن مطلع باشند.

هالادی می افزاید: "شایع ترین عارضه جانبی بعد از واکسن ، دوز اول یا دوم ، درد در بازو است. اکثر افرادی که واکسن دریافت می کنند می توانند به زندگی روزمره خود ادامه دهند ، اما درصد کمی از آنها می گویند برای انجام کار یا انجام فعالیت های روزانه به مدت یک روز خسته شده اند. از طرف دیگر ، عفونت COVID-19 می تواند منجر به بستری شدن در بیمارستان شود ، "او می گوید:" با اقامت طولانی مدت در بیمارستان با خطر مرگ بیشتر همراه است. "

برای ثبت درخواست آزمایش کرونا (در منزل و یا محل کارتان) بر روی لینک زیر کلیک کنید 

 

تست کرونا در منزل

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}