نکاتی که افراد دیابتی باید در مورد واکسن های COVID-19 بدانند!

افراد مبتلا به دیابت بیشتر در معرض ابتلا به عوارض COVID-19 هستند ، بنابراین واکسیناسیون آنها در برابر این بیماری در اسرع وقت اهمیت بیشتری پیدا می کند. واکسن COVID-19 به طور فزاینده ای برای بیشتر بزرگسالان آمریکایی در دسترس است ، به طوری که در حال حاضر 19 ایالت واکسیناسیون را برای افراد 16 سال به بالا ارائه می دهند و رئیس جمهور بایدن به همه بزرگسالان توصیه می کند که واکسیناسیون خود را تا اول ماه مه انجام دهند.

همانطور که مرکز کنترل و پیشگیری از بیماریها (CDC) اشاره می کند ، برای افراد مبتلا به دیابت نوع 1 یا نوع 2 واکسیناسیون برای COVID-19 بسیار مهم است زیرا آنها در معرض خطر بیماریهای شدید و مرگ ناشی از کروناویروس جدید هستند. ممکن است در مورد این واکسن های جدید سوالاتی داشته باشید ، از جمله اینکه چه زمانی می توانید آنها را دریافت کنید و چه س questionsالاتی را باید در مورد آنها از پزشک خود بپرسید. کارشناسانی که با آنها صحبت کردیم می گویند واکسن ها برای افراد دیابتی بی خطر ، موثر و مهم هستند.

روبرت گابای ، دکتر ، دکترای ارشد علوم و پزشکی انجمن دیابت آمریکا (ADA) در آرلینگتون ، ویرجینیا می گوید: "مهمترین چیز این است که افراد مبتلا به دیابت به محض در دسترس قرار گرفتن واکسینه شوند."

1. در صورت ابتلا به دیابت ، چه زمانی می توانم واکسن دریافت کنم؟

به این بستگی دارد که شما کجا زندگی می کنید. در سطح فدرال ، CDC توصیه هایی را در مورد افرادی که برای واکسیناسیون اولویت دارند دریافت می کند. سپس بر عهده هر ایالت است که از این توصیه ها برای برنامه ریزی و توزیع واکسن در شهرستانها و ساکنان استفاده کند.

ایالت هایی مانند تگزاس و اوهایو از جمله ایالت هایی هستند که واکسن را برای افراد 16 سال به بالا ، از جمله افراد مبتلا به دیابت ، ارائه می دهند. طبق اعلام بنیاد خانواده قیصر ، اکثر ایالت های دیگر تاریخ هایی را در آوریل یا مه پیش بینی کرده اند که همه افراد 16 سال به بالا واجد شرایط خواهند بود.

بنابراین این امر افراد مبتلا به دیابت را کجا قرار می دهد؟ از زمان در دسترس قرار گرفتن واکسن ها ، CDC توصیه کرده است که افراد مبتلا به دیابت نوع 2 و سایر بیماری های زمینه ای به دلیل افزایش خطر ابتلا به بیماری شدید مرتبط با کووید -19 اولویت را دریافت کنند. با این حال ، دستورالعمل های فدرال شامل افراد مبتلا به دیابت نوع 1 تا همین اواخر نبود.

در 29 مارس ، CDC وب سایت خود را به روز کرد و اظهار داشت که "داشتن دیابت نوع 1 یا 2 می تواند شما را در معرض بیماری شدید COVID-19 قرار دهد." این به دنبال حمایت در سطح فدرال و ایالتی از گروه هایی از جمله بنیاد تحقیقات دیابت جوانان (JDRF) و ADA بود.

جاستین گرگوری ، استادیار اطفال در بیمارستان کودکان واندربیلت در نشویل ، تنسی ، که مبتلا به دیابت نوع 1 است ، می گوید اولویت بندی یکسان واکسن برای افراد مبتلا به دیابت نوع 1 یا 2 بسیار مهم است زیرا هر دو گروه به طور مشابه خطر ابتلا به بیماریهای خطرناک را افزایش می دهند. بیماری کشنده COVID-19

در پایان ، ایالت ها تصمیمات خود را در مورد اولویت واکسیناسیون می گیرند ، بنابراین وب سایت وزارت بهداشت ایالتی و محلی خود را بررسی کنید تا بفهمید چه زمانی واجد شرایط هستید. ADA همچنین به عنوان بخشی از راهنمای واکسیناسیون COVID-19 پیوندهایی به برنامه های واکسیناسیون ایالت های جداگانه گردآوری کرده است.

2. آیا عوامل اضافی ، مانند سن یا بیماری دیگر ، بر جایگاه من تأثیر می گذارد؟

به طور بالقوه. در ایالت هایی مانند کلرادو ، افراد 16 تا 49 ساله با یک بیماری در معرض خطر بالا ، مانند دیابت نوع 1 یا نوع 2 ، و افراد 50 سال یا بالاتر در 19 مارس واجد شرایط واکسیناسیون بودند. دوباره ، این به محل زندگی شما برمی گردد.

به عنوان مثال ، در ماساچوست ، افرادی که دارای دو یا چند بیماری زمینه ای مانند دیابت نوع 2 هستند واکسن COVID-19 در اولویت قرار دارند ، در حالی که افرادی که تنها یک بیماری دارند در 5 آوریل واجد شرایط خواهند بود. 

3. هنگامی که افراد مبتلا به دیابت مجاز هستند ، از کجا می توان واکسن COVID-19 دریافت کرد؟

بسته به محل زندگی شما محل واکسن نیز متفاوت است. ممکن است بتوانید برای اطلاع از موجود بودن واکسن با استان یا ارائه دهنده خدمات درمانی خود ثبت نام کنید. داروخانه ها ، بیمارستان ها ، مطب پزشکان و بخش های بهداشتی همه در اجرای واکسن ها نقش دارند. پزشک شما همچنین می تواند شما را راهنمایی کند که در کجا باید واکسن را در شهر خود جستجو کنید.

"ADA همچنین با فرمانداران سراسر کشور برای حمایت از اولویت بندی دسترسی واکسن برای دیابت نوع 1 و نوع 2 همکاری می کند.

5. چرا در صورت ابتلا به دیابت دریافت واکسن مهم است؟

دکتر گابای می گوید: "کاملاً واضح است که افراد مبتلا به دیابت از نظر پیامدهای ناشی از COVID بسیار بدتر از افراد بدون دیابت هستند." در اوایل بیماری همه گیر ، مطالعه ای از CDC ، که در جولای 2017 در گزارش هفتگی Morbidity and Mortality منتشر شد ، نشان داد که تقریباً نیمی از افرادی که بر اثر COVID-19 زیر 65 سال فوت کرده اند ، دیابت دارند.

دکتر گرگوری می گوید ، اثرات محافظتی واکسن ها برای افراد مبتلا به دیابت که در معرض خطر ابتلا به عفونت شدید و کشنده ناشی از COVID-19 هستند ، بسیار مهم است. مطالعه او در دسامبر 2020 در مورد مراقبت از دیابت نشان داد که افراد مبتلا به دیابت نوع 1 یا نوع 2 در مقایسه با افراد بدون دیابت 3 برابر بیشتر در بیمارستان بستری می شوند یا بیماری شدید COVID-19 را تجربه می کنند.

دو مطالعه از انگلستان خطر مشابهی را نشان داد. مطالعه اکتبر 2020 در The Lancet Diabetes & Endocrinology نشان داد که افراد مبتلا به دیابت نوع 1 یا نوع 2 2 تا 3 برابر بیشتر از افرادی که دیابت ندارند در بیمارستان بر اثر بیماری کووید -19 جان خود را از دست می دهند. و مطالعه دسامبر 2020 در The Lancet Diabetes & Endocrinology نشان داد که افراد مبتلا به نوع 1 یا نوع 2 بیشتر در معرض مرگ یا درمان در بخش مراقبت های ویژه برای COVID-19 هستند.

واکسیناسیون برای سیاه پوستان ، لاتین و بومیان آمریکا بسیار مهم است زیرا این جوامع به طور نامتناسبی تحت تأثیر دیابت و COVID-19 قرار دارند. به گفته ADA ، آمریکایی های آفریقایی تبار و آمریکایی های لاتین بیش از 50 درصد بیشتر از سفیدپوستان آمریکایی به دیابت مبتلا هستند. براساس CDC ، سیاهپوستان ، لاتین و بومیان آمریکا در سال 2020 میزان مرگ و میر ناشی از COVID-19 دو برابر یا بیشتر از سفیدپوستان آمریکایی را تجربه کردند.

برای ثبت درخواست آزمایش کرونا (در منزل و یا محل کارتان) بر روی لینک زیر کلیک کنید 

 

تست کرونا در منزل

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}