انواع ویروس hpv را بشناسید!

HPV نوعی عفونت آمیزشی است. HPV مخفف ویروس پاپیلومای انسانی است. بسیار رایج است. بسیاری از افراد هیچ علائمی ندارند و ممکن است عفونت به خودی خود برطرف شود. اما برخی از انواع HPV می توانند منجر به سرطان دهانه رحم ، سرطان سر و گردن یا سرطان مقعد یا آلت تناسلی مرد شوند. HPV فقط یک ویروس نیست. بیش از 100 نوع وجود دارد و برخی از آنها خطرناک تر از انواع دیگر هستند.

برای انجام آزمایش hpv و تست پاپ اسمیر کافیست برروی لینک کلیک کنید.

فهرست آنچه در این مقاله می خوانید:

انواع ویروس hpv

انواع ویروس HPV

هر ویروس پاپیلومای انسانی تعداد یا نوع خاص خود را دارد. اصطلاح "پاپیلوما" به نوعی زگیل گفته می شود که از برخی انواع HPV حاصل می شود. HPV در سلول های نازک و مسطحی به نام سلولهای اپیتلیال زندگی می کند. اینها در سطح پوست یافت می شوند. آنها همچنین در سطح واژن ، مقعد ، ولو ، دهانه رحم و سر آلت تناسلی یافت می شوند. آنها همچنین در داخل دهان و گلو یافت می شوند.

حدود 60 نوع از 100 نوع HPV باعث ایجاد زگیل در مناطقی مانند دست یا پا می شود. حدود 40 نفر دیگر در هنگام تماس جنسی وارد بدن می شوند. آنها به سمت غشاهای مخاطی بدن مانند لایه های مرطوب اطراف مقعد و اندام تناسلی کشیده می شوند.

همه 40 ویروس پاپیلومای انسانی منتقله از طریق مقاربتی ، مشکلات جدی بهداشتی ندارند.

ریسک بالا

سویه های پر خطر HPV شامل HPV 16 و 18 است که حدود 70٪ سرطان های دهانه رحم را ایجاد می کند. سایر ویروس های پاپیلومای انسانی پر خطر شامل 31 ، 33 ، 45 ، 52 ، 58 و چند ویروس دیگر است.

سویه های کم خطر HPV مانند HPV 6 و 11 باعث ایجاد حدود 90٪ زگیل های تناسلی می شوند که بندرت به سرطان تبدیل می شوند. این رشد می تواند مانند برجستگی به نظر برسد. بعضی اوقات ، شکل آنها مانند گل کلم است. زگیل ها می توانند هفته ها یا ماه ها پس از رابطه جنسی با یک شریک زندگی آلوده ظاهر شوند.

سویه های کم خطر HPV مانند HPV 6 و 11 باعث ایجاد حدود 90٪ زگیل های تناسلی می شوند که بندرت به سرطان تبدیل می شوند. این رشد می تواند مانند برجستگی به نظر برسد. بعضی اوقات ، شکل آنها مانند گل کلم است. زگیل ها ممکن است هفته ها یا ماه ها پس از رابطه جنسی با یک شریک زندگی آلوده ظاهر شوند.

علائم HPV

غالباً ، عفونت های HPV هیچ علائمی ندارند و بدن طی چند سال خود به خود عفونت را پاک می کند. بسیاری از افراد هرگز نمی دانند که به HPV آلوده شده اند. اما گاهی اوقات عفونت با انواع پرخطر HPV طولانی تر می شود. این می تواند تغییراتی در سلولهای دهانه رحم ایجاد کند که می تواند منجر به سرطان ، از جمله سرطان ولو شود. همین مسئله می تواند باعث ایجاد تغییرات غیر طبیعی در سلولهای آلت تناسلی و مقعد شود ، اما این نادر است.

علائم عفونت HPV کم خطر زگیل است. نوع زگیل شما به نوع HPV شما بستگی دارد.

زگیل ناحیه تناسلی. اینها یا لکه های صاف یا برجستگی هایی برجسته هستند. در زنان ، آنها معمولاً بر روی ولو رشد می کنند ، اما همچنین می توانند در مقعد ، دهانه رحم یا واژن ظاهر شوند. مردان آنها را بر روی آلت تناسلی ، بیضه یا مقعد قرار می دهند.

زگیل های معمولی: این برجستگی های ناهموار معمولاً روی دست ها و انگشتان دیده می شود.
میخچه کف پا: زگیل کف پا برآمدگی های سخت ، دانه دار و دردناکی است که روی پایین پاهای شما تأثیر می گذارد.
زگیل های تخت: اینها لکه های کمی برجسته و دارای یک قسمت صاف هستند می توانید آنها را به هر کجا برسانید ، اما در صورت و پاها شایع است.

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}