تست اچ پی وی در مردان

تقریبا همه مردانی که از نظر جنسی فعال هستند در صورت عدم استفاده از واکسن HPV ، در برخی از دوره های زندگی خود به ویروس پاپیلومای انسانی (اچ پی وی) مبتلا می شوند. اگرچه بیشتر عفونت های HPV خود به خود و بدون ایجاد مشکل از بین می روند ، اما HPV می تواند باعث زگیل های تناسلی یا سرطان شود. واکسینه شدن علیه HPV می تواند به جلوگیری از این مشکلات سلامتی کمک کند. برای انجام تست اچ پی وی کافیست برروی لینک کلیک کنید.

بیشتر اطلاعات مربوط به ویروس HPV (ویروس پاپیلومای انسانی) روی زنان است ، زیرا داشتن ویروس خطر ابتلا به سرطان دهانه رحم را افزایش می دهد. اما ویروس HPV در مردان نیز می تواند باعث مشکلات سلامتی شود. برای مردان مهم است که درک کنند چگونه خطرات عفونت HPV را کاهش می دهند. عفونت HPV می تواند خطر ابتلا به سرطان های دستگاه تناسلی در مرد را افزایش دهد ، اگرچه این سرطان ها شایع نیستند. HPV می تواند باعث ایجاد زگیل تناسلی در مردان شود ، دقیقا مانند زنان.

توجه : کاربر گرامی در صورتی که مایل هستید آزمایش hpv را انجام دهید برروی لینک کلیک کنید.

تست اچ پی وی در مردان

خطرات عفونت HPV در مردان:

  • برخی از انواع HPV در ارتباط با سرطان های دستگاه تناسلی می تواند منجر به سرطان مقعد یا آلت تناسلی مرد شود. هر دو نوع سرطان نادر است ، به خصوص در مردان با سیستم ایمنی سالم. انجمن سرطان آمریكا (ACS) تخمین می زند كه در سال 2020 ، حدود 2200 مرد در ایالات متحده مبتلا به سرطان آلت تناسلی مرد و 2690 مرد مبتلا به سرطان مقعد تشخیص داده می شوند.
  • خطر ابتلا به سرطان مقعد در مردان همجنسگرای فعال جنسی حدود 17 برابر بیشتر از مردانی است که فقط با زنان رابطه جنسی دارند. مردان مبتلا به HIV (ویروس نقص ایمنی انسانی) نیز در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به این سرطان هستند.
  • بیشتر سرطان هایی که در پشت گلو دیده می شوند ، از جمله در پایه زبان و در لوزه ها ، مربوط به HPV هستند. در حقیقت ، اینها شایع ترین سرطان های مربوط به HPV در مردان هستند. سالانه بیش از 13000 مورد جدید در مردان تشخیص داده می شود.
  • انواع دیگر ویروس HPV به ندرت در مردان باعث سرطان می شود ، اما باعث ایجاد زگیل های تناسلی می شود. در هر برهه از زمان ، در حدود 1٪ از مردان فعال جنسی در ایالات متحده دچار زگیل های تناسلی هستند.

سرطان های مرتبط با HPV چقدر در مردان شایع است؟

اگرچه HPV شایعترین عفونت مقاربتی است ، اما سرطان های مربوط به HPV در مردان شایع نیست. برخی از مردان به احتمال زیاد به سرطان های مرتبط با HPV مبتلا می شوند:

  • مردان مبتلا به سیستم ایمنی ضعیف (از جمله مبتلایان به HIV) که به HPV آلوده می شوند ، بیشتر در معرض مشکلات بهداشتی مرتبط با HPV هستند.
  • مردانی که رابطه جنسی مقعدی دارند بیشتر به HPV مقعد و به سرطان مقعد مبتلا می شوند.
نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}