ویروس hpv عاملی برای ایجاد زگیل تناسلی

ویروس hpv یا پاپیلومای انسانی که مختصر شده کلمه human papilloma virus است، یکی از عفونت های متداول در بدن انسان می باشد که ممکن است برایتان این سوال به وجود آید که از چه طریقی این ویروس وارد بدن می شود ؟ در جواب این سوال باید گفت که این ویروس از طریق آمیزش جنسی و تماس پوست به پوست منتقل می شود. اچ پی وی معمولا بی خطر است و خودش از بین می رود ولی ممکن است برخی از آنها باعث زگیل تناسلی یا سرطان شوند. برای انجام آزمایش hpv می توانید برروی لینک کلیک کنید.

علائم ویروس hpv :

در بیشتر موارد ، سیستم ایمنی بدن شما قبل از ایجاد زگیل ، عفونت HPV را شکست می دهد. وقتی زگیل ظاهر می شود، با توجه به نوع HPV درگیر می شود که از نظر ظاهری متفاوت هستند :

فهرست آنچه در این مقاله می خوانید:

زگیل ناحیه تناسلی : این زگیل ها به عنوان ضایعات صاف، برجستگی های کوچک گل کلم یا برآمدگی های کوچک ساقه ظاهر می شوند. در خانم ها ، زگیل های تناسلی می تواند در نزدیکی مقعد، گردن رحم یا مهبل نیز ایجاد شود و در مردان، زگیل تناسلی در آلت تناسلی مرد و کتف یا اطراف مقعد ظاهر می شود. زگیل های تناسلی به ندرت باعث ناراحتی یا درد می شوند، هرچند ممکن است خارش داشته باشند یا احساس لکه دار شوند.

زگیل های متداول : زگیل های متداول به صورت برجستگی های خشن و بلند ظاهر می شوند و معمولا روی دست و انگشتان ایجاد می شوند که در بیشتر موارد زگیل های معمولی کاملا ناخوشایند هستند اما همچنین می توانند دردناک یا مستعد آسیب یا خونریزی باشند.

ویروس hpv عامل زگیل تناسلی

ویروس hpv چیست؟

ویروس hpv یا پاپیلومای انسانی که مختصر شده کلمه human papilloma virus است، یکی از عفونت های متداول در بدن انسان می باشد که ممکن است برایتان این سوال به وجود آید که از چه طریقی این ویروس وارد بدن می شود ؟ در جواب این سوال باید گفت که این ویروس از طریق آمیزش جنسی و تماس پوست به پوست منتقل می شود. اچ پی وی معمولا بی خطر است و خودش از بین می رود ولی ممکن است برخی از آنها باعث زگیل تناسلی یا سرطان شوند.

درحال حاضر بیش از 100 نوع ویروس hpv وجود دارد و حدودا 40 نوع آن منجر به بروز عفونت در ناحیه تناسلی آقایان یا خانم ها و همچنین ایجاد زگیل تناسلی می شود. نواحی تناسلی که ممکن است زگیل تناسلی در آن نواحی ایجاد شود شامل واژن، فرج، دهانه رحم، آلت تناسلی، کیسه بیضه و در صورت داشتن روابط جنسی دهانی در گلو و دهان هم می شود.

زگیل تناسلی چیست؟

زگیل تناسلی یک عارضه پوستی است که بر اثر انتقال ویروس به وجود می ‌آید. حتما شما هم  اسم ویروس اچ ‌پی ‌وی (HPV) را شنیده ‌اید. این ویروس انواع خیلی مختلفی دارد که بیشترشان اصلا خطرناک نیستند و در صورت تشخیص زودهنگام، اصلا سلامت خانم‌ ها را تهدید نمی‏کنند اما اگر عفونت مربوط به آن‌ها دائمی شود و درمان مناسب صورت نگیرد، سلول‎های طبیعی ناحیه تناسلی را دچار تقسیم شدید می‏کنند و تبدیل به سرطان می‌ شوند. 

زگیل ‌های عادی می‌توانند در هر قسمتی از بدن به وجود بیایند اما زگیل ‌‍‌های تناسلی تنها روی اندام‎‌های تناسلی پدیدار می‏‎شوند. اندام ‎هایی مثل لگن، واژن، آلت تناسلی یا دور مقعد (زگیل ‌های دور مقعد، زگیل مقعدی هم نامیده می‌شوند).  زگیل‌های عادی در قسمت‌ های مختلف بدن (مثل پوست دست) معمولا یک واحد هستند اما زگیل‌های معقدی ممکن است در گروه‏های چندتایی خودشان را نشان بدهند و در صورت عدم درمان، بیشتر هم بشوند.

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}