برای تشخیص ویروس hpv ، تست آن را انجام دهید!

برای تشخیص ویروس hpv تستی با نام تست hpv وجود دارد که مشخص میکند شما این ویروس را در بدنتان دارید یا خیر. عفونت HPV یک عفونت ویروسی است که معمولا باعث رشد پوست یا غشای مخاطی (زگیل) می شود. بیش از 100 نوع ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) وجود دارد.

توجه : کاربر گرامی برای انجام آزمایش hpv کافیست برروی لینک کلیک کنید.

HPV شایعترین عفونت مقاربتی (STI) است. HPV ویروسی متفاوت از HIV و HSV (تبخال) است. 79 میلیون آمریکایی ، بیشتر اواخر نوجوانی و اوایل 20 سالگی ، به HPV آلوده شده اند. انواع مختلف HPV وجود دارد. برخی از انواع آن می تواند باعث مشکلات سلامتی از جمله زگیل تناسلی و سرطان شود. اما واکسن هایی وجود دارند که می توانند از بروز این مشکلات سلامتی جلوگیری کنند. 

تشخیص ویروس hpv

در بیشتر موارد سیستم ایمنی بدن شما قبل از ایجاد زگیل ، عفونت HPV را شکست می دهد. وقتی زگیل ظاهر می شود ، بسته به نوع HPV در شکل ظاهری متفاوت است:

زگیل تناسلی حاصل از ویروس hpv :

اینها به صورت ضایعات تخت ، برجستگی های کوچک شبیه گل کلم یا برجستگی های کوچک مانند ساقه ظاهر می شوند. در زنان ، زگیل های تناسلی بیشتر در مجرا ظاهر می شوند اما می توانند در نزدیکی مقعد ، گردن رحم یا واژن نیز ظاهر شوند. در مردان ، زگیل های تناسلی در آلت تناسلی و کیسه بیضه یا اطراف مقعد ظاهر می شوند. زگیل های تناسلی به ندرت باعث ناراحتی یا درد می شوند ، اگرچه ممکن است خارش داشته باشند یا احساس لطافت کنند. زگیل های معمولی زگیل های معمولی به صورت برجستگی هایی خشن و برجسته ظاهر می شوند و معمولا روی دست ها و انگشتان ایجاد می شوند. در بیشتر موارد ، زگیل های معمولی به سادگی ناخوشایند هستند ، اما ممکن است دردناک یا مستعد آسیب یا خونریزی باشند.

آیا ویروس HPV باعث سرطان می شود؟

HPV می تواند باعث سرطان های دهانه رحم و سایر سرطان ها از جمله سرطان ولو ، واژن ، آلت تناسلی مرد یا مقعد شود. همچنین می تواند باعث ایجاد سرطان در پشت گلو ، از جمله پایه زبان و لوزه ها شود (به نام سرطان دهانه حلق). بعد از ابتلا به HPV در فرد، سرطان اغلب سالها حتی دهه ها طول می کشد. انواع HPV که می توانند باعث ایجاد زگیل تناسلی شوند با انواع HPV که می توانند باعث سرطان شوند یکسان نیستند. برای آشنایی با سرطان دهانه رحم کافیست برروی لینک کلیک کنید.

آزمایش hpv برای تشخیص ویروس اچ چی وی:

این تست به موجب تشخیص ویروس اچ پی وی انجام می شود یکی از مزایای آزمایش HPV تشخیص سلول‌ های پیش سرطانی به صورت بیشتر و دقیق‌ تر از پاپ اسمیر است. درصورت آشنایی بیشتر با آزمایش پاپ اسمیر می توانید برروی لینک کلیک کنید. رابطه جنسی از هر نوع سبب انتقال بیماری اچ پی وی می شود. یکی از علل شیوع اکثر سرطان های حلق و حنجره در سالهای اخیر، شیوع بیماری زگیل تناسلی است. 

 

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}