مطالعه نشان می دهد کودکان ویروس SARS-CoV-2 را در همان سطح بزرگسالان منتقل کنند!

اینکه کودکان چگونه در شیوع COVID-19 نقش دارند چیزی است که هنوز خیلی واضح نیست. به نظر می رسد که کودکان نسبت به SARS-CoV-2 ، پاتوژن ایجاد کننده COVID-19 ، کمتر حساس هستند و در صورت آلوده شدن ، معمولاً موارد خفیف ایجاد می کنند. مطالعات ارتباطی بین بارهای RNA ویروسی در دستگاه تنفسی فوقانی (URT) و احتمال به دست آوردن ویروس زنده در فرهنگ سلولی برای بزرگسالان و کودکان پیدا کرده اند. خطر انتقال نیز در موارد اولیه با بارهای ویروسی همراه است. از این رو ، بارهای ویروسی URT می تواند به عنوان شاخص سرایت ویروس عمل کند.

با این حال ، اطلاعات زیادی در مورد چگونگی تفاوت بارهای ویروسی UTR بین بزرگسالان و کودکان ، چگونگی تغییر بارهای ویروسی در کودکان با سن ، و اینکه چگونه ویروس ریختن در URT بین کودکان علامتی و بدون علامت متفاوت است ، وجود ندارد. درک این موضوع به طراحی استراتژی های پیشگیری بهتر کمک می کند.

مقایسه بارهای ویروسی در کودکان و بزرگسالان

برای پاسخ به این سوالات ، محققان از اسپانیا مطالعه گذشته نگر را روی بزرگسالان و کودکانی که مبتلا به COVID-19 بودند انجام دادند. آنها نتایج خود را در medRxiv منتشر کردند. نویسندگان 1118 شرکت کننده ای را که از ژوئن 2020 تا ژانویه 2021 آزمایش SARS-CoV-2 مثبت داشتند ، بررسی کردند ، از این تعداد 256 نفر کمتر از 18 سال داشتند. در میان شرکت کنندگان ، 424 نفر مثبت بودند اما نیازی به بستری شدن در بیمارستان نداشتند و 760 نفر از نزدیک تماس بدون علامت بیماران بودند.

هنگامی که آنها بارهای ویروسی اولیه بین کودکان و بزرگسالان را مطالعه کردند ، بارهای ویروسی قابل مقایسه را در هر دو یافتند. گرچه بار ویروسی در کودکان کمتر است ، اما تفاوت از نظر آماری معنی دار نبود.

بار ویروسی در سواب بینی و گلو در طی دو روز از بروز علائم در بزرگسالان و کودکان بیشتر از نمونه های بعدی بود. اگرچه بارهای ویروسی در کودکان و بزرگسالان در نمونه های اولیه قابل مقایسه بود ، اما بار ویروسی در کودکان برای نمونه های جمع آوری شده دیرتر از بزرگسالان بسیار کمتر بود. این نشان می دهد که ترشح سریعتر ویروس از URT در کودکان انجام می شود.

هیچ تفاوتی در بار ویروسی در بین گروه های سنی مختلف کودکان یا بزرگسالان وجود ندارد. علاوه بر این ، این تیم دریافت که بخشی از نمونه های بینی و گلو که منجر به ویروس های عفونی می شود ، برای بزرگسالان و کودکان مشابه است.

این تیم همچنین تماس های اولیه بدون علامت را در موارد علامت دار آزمایش کرد. آنها دامنه وسیعی از بار ویروسی را برای کودکان و بزرگسالان پیدا کردند. در حالی که کودکان علامت دار نسبت به کودکان بدون علامت بار ویروسی کمی بیشتری نشان می دهند ، در بزرگسالان ، در موارد علامتدار افزایش بارگذاری ویروسی نسبت به بزرگسالان بدون علامت وجود دارد. مقایسه بارهای RNA اولیه SARS-CoV-2 برآورد شده در نمونه های حلق از کودکان (A) و بزرگسالان (B) بدون علامت یا با COVID-19

کودکان ویروس SARS-CoV-2 را در همان سطح بزرگسالان منتقل کنند!

کودکان می توانند ویروس را منتقل کنند

مطالعات دیگر قبلا نیز گزارش کرده اند که بارهای ویروسی SARS-CoV-2 در کودکان و بزرگسالان در روزهای اولیه پس از شروع علائم مشابه است. اگرچه برخی از مطالعات نیز هیچ تفاوتی در بارهای ویروسی را در گروه های سنی مختلف در میان کودکان گزارش نکرده اند ، مطالعات دیگر نشان داده است که کودکان زیر پنج سال بار ویروسی کمتری دارند. مطالعات با اندازه نمونه های بزرگتر ممکن است به درک بهتر این موضوع کمک کند.

علاوه بر این ، از آنجا که هیچ تفاوتی در نمونه های ایجاد شده ویروس های عفونی وجود ندارد ، احتمالاً حتی کودکان بدون علامت نیز می توانند به اندازه بزرگسالان در انتقال ویروس نقش داشته باشند.

هنگامی که بارهای ویروسی در بزرگسالان علامتی و بدون علامت مقایسه می شود ، مطالعات قبلی نشان داده است که بارها با هم تداخل دارند. با این حال ، در این مطالعه ، نویسندگان دریافتند که بیماران علامت دار بار ویروسی بسیار بیشتری دارند. اما ، هنگامی که نمونه ها بلافاصله پس از شروع علائم گرفته شدند ، تفاوتی نداشت ، که نشان می دهد زمان جمع آوری نمونه ها چیست.

از آنجا که آزمایش های SAR-CoV-2 موجود در بازار اجازه مطالعه سلولار بودن نمونه را نمی دهد ، محققان نمونه های انتخاب شده به طور تصادفی را برای ارزیابی محتوای سلولی از طریق یک مجموعه ژن RT-PCR و خانه داری مقایسه کردند. نتایج نشان داد که تفاوت در سلول بودن تاثیری در نتایج ندارد.

نویسندگان به چند محدودیت مطالعه اشاره کرده اند. آنها قادر به تعیین نتیجه بالینی ، تعیین شده توسط اوج بارهای ویروسی ، در بسیاری از بیماران بدون علامت نبودند. از آنجا که فقط بارهای ویروسی اولیه مورد استفاده قرار گرفت ، میزان تکثیر ویروس در سطح فردی گرفته نشد.

در پایان ، نویسندگان می نویسند ، "یافته های ما نشان می دهد که کودکان ممکن است SARS-CoV-2 را در سطح عمومی در همان سطح بزرگسالان گسترش دهند." این درک ممکن است به طراحی استراتژی های پیشگیرانه بهتر کمک کند.

برای ثبت درخواست آزمایش کرونا (در منزل و یا محل کارتان) بر روی لینک زیر کلیک کنید 

 

تست کرونا در منزل

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}