آیا با داغ کردن غذا، احتمال انتقال ویروس کرونا از طریق مواد غذایی از بین می‌رود؟

تاکنون هیچ موردی از ابتلا به کووید 19 در ارتباط با خوردن غذا وجود ندارد اما به هر حال COVID-19 ناشی از ویروسی است که از طریق بینی یا دهان وارد بدن می شود. به هر حال اقلام غذایی اجسامی هستند که ممکن است به ویروس آلوده شده و در دهان قرار گیرند اما مانند بسیاری از ویروس ها ، باکتری ها و انگل ها وارد اسیدهای معده شده و به احتمال زیاد توسط آنها از بین می روند و در صورت زنده ماندن ویروس در روده ، راهی برای انتقال آن به ریه ها وجود ندارد.

به طور کلی نکته ای که در مصرف غذاها هنگام شیوع ویروس کرونا مورد اهمیت است این می باشد که قبل از مصرف مواد غذایی تا آنجا که امکان دارد آنها را به خوبی گرم نمایید و اگر قصد مصرف سبزیجات و میوه را دارید حتما قبل از مصرف، آنها را ضدعفونی کنید. در ادامه به برخی از سوالات متداول دیگر پرداخته شده است.

احتمال انتقال ویروس کرونا

اگر COVID-19 روی غذا باشد ، آیا می توان با پختن آن را از بین برد؟ اگر چنین است ، در چه درجه حرارتی؟

ویروس SARS ، یکی از خویشاوندان نزدیک ویروس COVID-19 ، در دمای 56 تا 65 درجه سانتیگراد (132.8 تا 149 درجه فارنهایت) غیرفعال می شود. برخلاف ویروس ها ، باکتری ها می توانند در غذا تکثیر شوند و بسیاری از گونه ها در برابر حرارت و خشکی بسیار مقاوم هستند.

آیا COVID-19 در فرآیند مصرف غذا یا فقط از طریق دستگاه تنفسی منتقل می شود؟

ویروس COVID-19 برای ایجاد بیماری باید وارد سیستم تنفسی شود. این احتمال وجود دارد که مواد از دهان از طریق حنجره به ریه ها منتقل شوند. تصور می شود که به دست آوردن COVID-19 از این طریق به ندرت ، و یا هرگز اتفاق می افتد.

آیا می توانم از خوردن غذاهای تازه مانند میوه ها و سبزیجات به COVID-19 مبتلا شوم؟

در حال حاضر هیچ مدرکی مبنی بر اینکه افراد می توانند COVID-19 را از طریق غذا ، از جمله میوه ها و سبزیجات دریافت کنند ، وجود ندارد. میوه ها و سبزیجات تازه بخشی از رژیم غذایی سالم هستند و مصرف آنها باید تشویق شود

برای ثبت درخواست آزمایش کرونا (در منزل و یا محل کارتان) بر روی لینک زیر کلیک کنید 

 

تست کرونا در منزل

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}