چند درصد از مردم علائم کرونا را بروز نمی دهند ؟!

یک مطالعه جدید نشان می دهد که اکثر موارد COVID-19 توسط افراد بدون علائم ایجاد می شود. محققان می گویند این یافته ها نشان می دهد که شناسایی و قرنطینه کردن بیماران علامتی برای کنترل انتقال سریع COVID-19 کافی نیست.
شواهد نشان می دهد که ویروس می تواند برای 14 روز انکوباتور شود. در آن زمان ممکن است ویروس به اندازه کافی تکثیر شود تا فرد قبل از بروز علائم شروع به انتقال آن کند. تحقیقات جدید نشان داده است که بیش از نیمی از موارد COVID-19 احتمالاً توسط افراد بدون علائم ایجاد می شود.

چند درصد از مردم علائم کرونا را بروز نمی دهند ؟!

طبق مطالعه منبع معتبر منتشر شده در هفته گذشته در شبکه JAMA ، تقریباً 59 درصد از کل انتقال به دلیل افراد بدون علامت است که هنوز علائمی پیدا نکرده اند و افراد بدون علامتی که هرگز علائمی پیدا نکرده اند. محققان می گویند این یافته ها نشان می دهد که شناسایی و قرنطینه کردن بیماران علامت دار برای کنترل انتقال سریع COVID-19 کافی نیست.

اقدامات دقیق بهداشت عمومی از جمله پوشیدن ماسک و فاصله فیزیکی و آزمایش گسترده افراد بدون علائم برای شناسایی افرادی که COVID-19 دارند و ممکن است ویروس کرونا را به صورت سکوت منتقل کنند ، ضروری است. دکتر دنیل فاگبویی ، دکتر پزشک اورژانس که به عنوان یک متخصص دفاع زیستی در دولت اوباما خدمت کرده است.

چه مقدار انتقال بدون علامت وجود دارد؟

این مطالعه جدید نشان می دهد که بیش از نیمی از کل انتقال 59 درصد را می توان در موارد بدون علامت و بدون علامت تشخیص داد. تصور می شود که حدود 35 درصد از انتقال از طریق افراد بدون علامت باشد ، یا کسانی که هنوز علائمی پیدا نکرده اند اما به زودی ایجاد می شوند. تصور می شود که تقریباً 24 درصد از انتقال به دلیل افراد بدون علامت باشد که هرگز علائمی را تجربه نمی کنند.

شواهد نشان می دهد که ویروس می تواند به مدت 14 روز انکوباتور کند. در طی آن زمان ممکن است ویروس به اندازه کافی تکثیر شود تا فرد قبل از بروز علائم شروع به انتقال آن کند. بنابراین گرچه ممکن است مدتی طول بکشد تا فردی علائم قابل توجهی را نشان دهد ، آنها هنوز هم می توانند ویروس را حمل و به دیگران منتقل کنند. در واقع ، تا زمانی که عفونت SARS-CoV-2 خود را کشف کنید ، گاهی اوقات خیلی دیر است. "

مدت ها تصور می شد که افراد مبتلا به COVID-19 که علائمی ندارند ، در گسترش جامعه نقش بسزایی دارند. تخمین ها هر چند متفاوت بوده است ، با پیش بینی برخی افراد بدون علامت تنها 17 درصد موارد را تشکیل می دهند و برخی دیگر ادعا می کنند که این تعداد نزدیک به 81 درصد است. بر اساس این مطالعه جدید ، تخمین های اخیر نشان می دهد حدود 30 درصد از افراد مبتلا به COVID-19 هرگز علائمی پیدا نمی کنند و ممکن است 75 درصد به اندازه افراد دارای علائم قادر به انتقال ویروس باشند.

"SARS-CoV-2 از میزان عفونت استثنایی یک بیماری عفونی منتقل شده در هوا و تاکتیک های" پرواز در زیر رادار "استفاده کرده است ، زیرا افراد علائمی نشان نمی دهند یا فقط علائم را نشان می دهند تا زمانی که خیلی دیر است ، تا 59 درصد 

نقش انتقال بدون علامت

هنگامی که افراد آگاهانه بیمار هستند و علائمی دارند ، احتمال انزوای آنها بیشتر است زیرا نمی خواهند بیماری را به دیگران منتقل کنند و همچنین ممکن است برای ادامه فعالیت های روزمره بیش از حد بیمار باشند. افراد بدون علائم ممکن است درک نکنند که به این عفونت مبتلا شده اند ، به آنها احساس امنیت کاذب می دهد که احتمال بیرون رفتن در جامعه و انتقال ویروس به دیگران را افزایش می دهد. دکتر کارن جوبانیک ، پزشک طب اورژانس پزشکی ییل و از نویسندگان کتاب "Beat ویروس کرونا: راهکارهایی برای ایمن ماندن و کنار آمدن با شرایط عادی جدید در طی شیوع COVID-19

SARS-CoV-2 اولین ویروسی نیست که شناخته می شود به صورت بدون علامت و به صورت بدون نشانه پیش می رود. آبله مرغان می تواند دو روز قبل از بروز علائم به راحتی گسترش یابد. جوبانیک گفت ، آنفولانزا همچنین دارای یک پنجره کوتاه است که در آن ویروس ریخته می شود ، بنابراین در حالی که گسترش قبل از علائم کوتاه مدت است ، اما اتفاق می افتد. فاگبویی گفت ، حتی با سرماخوردگی مشترک ، "تا زمانی که علائم آبریزش بینی و سرفه پیدا کردید ، آن را به افراد دیگر انتقال داده اید."

از نظر تاریخی ، ویروس فلج اطفال از طریق شیوع بدون علامت قابل توجهی منتقل شده است. جوبانیک گفت: "ما آموختیم كه واكسیناسیون فلج اطفال برای كاهش شیوع این بیماری حیاتی است."

اچ آی وی همچنین می تواند به صورت قبل از علائم گسترش یابد زیرا اغلب سالها قبل از ابتلای فرد به ویروس علائم سرکوب سیستم ایمنی مشاهده می شود. جوبانیک گفت ، اگرچه هیچ واکسن موثری در برابر HIV در دسترس نیست ، "آزمایش گسترده روی مردم ، حتی از جمله افرادی که دارای حداقل عوامل خطر هستند ، به عنوان ابتکار اصلی برای جلوگیری از شیوع این ویروس دیده می شود. روش اصلی برای کنترل اچ آی وی شناسایی افراد بدون علامت از طریق آزمایش گسترده همراه با اقدامات جنسی ایمن و برنامه های تزریق داروی ایمن است. 

برای ثبت درخواست آزمایش کرونا (در منزل و یا محل کارتان) بر روی لینک زیر کلیک کنید 

 

تست کرونا در منزل

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}