بررسی انتقال ویروس کرونا از طریق آب های آشامیدنی و مکان های رسمی شنا

ویروس کرونا عمدتا از انسانی به انسان دیگر گسترش می یابد. ویروس فقط می تواند برای مدت کوتاهی در خارج از بدن زنده بماند. هنگامی که از بدن خارج شد ، ویروس دیگر نمی تواند تکثیر شود ، و این بدان معنی است که نمی تواند شما را بیمار کند. به نظر می رسد آب در انتشار ویروس کرونا بسیار کم نقش دارد. این برای آب آشامیدنی ما به چه معناست؟ و آیا می توانیم امسال نیز بهار و تابستان به شنا برویم؟ این صفحه اطلاعات بیشتری در مورد این موضوع ارائه می دهد. این صفحه همچنین به شما می گوید که این معنی فاضلاب چیست.

بررسی انتقال ویروس کرونا از طریق آب های آشامیدنی و مکان های رسمی شنا

آب آشامیدنی

تاکنون ویروس کرونا ویروس SARS-CoV-2 در آب لوله کشی ما یافت نشده است. در هلند قوانین سختگیرانه ای برای اطمینان از ایمنی میکروبیولوژیکی آب آشامیدنی وجود دارد. محافظت در برابر ویروس ها نیز در نظر گرفته می شود. این نسبتاً در سطح جهان بی نظیر است و همچنین از ما در برابر ویروس کرونا محافظت می کند.

آب استحمام

مکان های رسمی شنا

مکان های رسمی شنا در تاریخ 1 مه باز می شوند. تاکنون شواهدی مبنی بر انتشار ویروس از طریق آب وجود ندارد. این مورد توسط WHO تأیید شده است. با این حال ، یک مکان شنا باید بتواند از قوانین بهداشتی فعلی استفاده کند تا از شیوع ویروس کرونا در SARS-CoV-2 جلوگیری کند. این بدان معناست که افراد باید 1.5 متر از یکدیگر فاصله داشته و در مکانهای شنا به یکدیگر فضا بدهند.

مکانهای شنای رسمی مکانهایی است که توسط استان برای شنا در آبهای سطحی تعیین شده است. کیفیت آب در این مکان ها به طور منظم در طول فصل شنا (از 1 مه تا 1 اکتبر) بررسی می شود. کیفیت آب در مکان های رسمی شنا باید مطابق با الزامات بخشنامه اروپا در مورد آب شنا باشد. مکان های غیر رسمی شنا وضعیت مشخصی ندارند و کیفیت آب بررسی نمی شود.

فواره های آب

فواره هایی وجود دارد که در آب های سطحی قرار دارند و فواره هایی که در حوضه های سنگی در خیابان های عمومی قرار می گیرند. تمام فواره ها اسپری آب تولید می کنند. آب موجود در چشمه ها ممکن است حاوی عوامل بیماریزا از ریشه های مختلف باشد. چشمه ها باید به خوبی طراحی ، نگهداری و مدیریت شوند تا از کیفیت خوب آب و فواره های ایمن اطمینان حاصل کنند. تحقیقات نشان می دهد که چشمه ای که به گونه ای قرار گرفته باشد که اسپری آب قابل احساس نباشد ، خطری برای سلامتی ندارد.

حتی در فواره ها ، بیشترین خطر انتقال ویروس کرونا ویروس SARS-CoV-2 انتقال شخص به فرد است. اگر فاصله کافی داشته باشید و به دیگران فضای کافی بدهید و دستان خود را به طور مرتب با آب و صابون بشویید ، ویروس کرونا نمی تواند گسترش یابد. اگر گروه های بزرگی از مردم همزمان در یک چشمه بازی می کنند و حفظ فاصله کافی (حداقل 1.5 متر) را غیرممکن می سازد ، توصیه می شود از چشمه خودداری کنید.

خطر لژیونلا در آب آشامیدنی

از زمان ظهور ویروس کرونا در SARS-CoV-2 در هلند اقدامات مختلفی اعمال شده است. بسیاری از ساختمان ها به سختی مورد استفاده قرار می گیرند یا اصلاً استفاده نمی شوند. در نتیجه ، مقداری از آب لوله کشی این ساختمان ها مدتی است که در لوله ها ایستاده است. ساختمانهایی که "م‘سسات اولویت دار" در نظر گرفته می شوند ، مانند هتلها ، استخرهای شنا و سونا ، لازم است به طور فعال گام هایی برای جلوگیری از رشد لژیونلا در سیستم لوله های خود بردارند. سایر ساختمانها نیازی به رعایت این موارد احتیاطی ندارند. که شامل سالن های ورزشی ، باشگاه های ورزشی ، مدارس و دفاتر است. خطر ابتلا به بیماری باکتری لژیونلا در این مکان ها حداقل است. نکاتی برای محدود کردن قرار گرفتن در معرض لژیونلا در این ساختمانها وجود دارد.

ویروس کرونا در فاضلاب شهری

مواد ژنتیکی (RNA) از ویروس SARS-CoV-2 نیز در فاضلاب هلند شناسایی شده است. هنوز مشخص نیست ویروس کرونا ویروس SARS-CoV-2 در مدفوع یا فاضلاب به انسان آلوده است. هنوز هیچ مدرکی در مورد آلودگی انسان از طریق فاضلاب وجود ندارد. تقریباً در نیمی از افرادی که به عفونت COVID-19 مبتلا هستند ، مواد ژنتیکی ویروس نه تنها در بینی بلکه در مدفوع نیز یافت می شود و مشخص شد که در چندین بیمار COVID-19 ویروس در ادرار آنها وجود دارد. . برخی مطالعات ویروس عفونی را از مدفوع جدا کرده است ، اما مطالعات دیگر موفق به انجام این کار نشده اند. هنوز مشخص نیست که آیا ذرات ویروس موجود در فاضلاب می توانند عفونی باشند یا خیر. همچنین مشخص نیست که ویروس چه مدت زنده می ماند و درنهایت به فاضلاب ختم می شود. RIVM در حال تحقیق درباره این موضوع است.

اکثر مردم با فاضلاب تماس ندارند. توصیه این است که اقدامات بهداشتی را همیشه رعایت کنید. پس از هر بار مراجعه به توالت دستان خود را با آب و صابون بشویید و محل توالت را به طور مرتب تمیز کنید.

افرادی که با فاضلاب کار می کنند باید از تماس مستقیم با فاضلاب خودداری کنند و از بلعیدن ، بلعیدن و / یا تنفس با اسپری یا غبار از آب خودداری کنند. فاضلاب همیشه حاوی عوامل بیماری زای مختلف است. مواد مدفوع توسط افراد بیمار و همچنین افرادی که به هیچ وجه بیمار نیستند ، دفع می شوند ، همیشه حاوی انواع مختلفی از عوامل بیماری زا است که در صورت انتقال از طریق دست ، آب یا غذا ، دیگران را بیمار می کند. این عوامل بیماری زا از طریق توالت و سیستم فاضلاب به فاضلاب تخلیه می شوند. اقدامات محافظتی ایجاد شده برای افرادی که با آب فاضلاب کار می کنند ، محافظت موثری در برابر انواع مختلف عوامل بیماری زا در فاضلاب از جمله ویروس های کرونا می کند. به همین دلیل ، افرادی که با فاضلاب کار می کنند باید از تجهیزات محافظتی شخصی متناسب با کار خود استفاده کنند. تمام این اقدامات محافظتی برای کارهای ایمن شامل فاضلاب در فهرست ایمنی و بهداشت شغلی مقامات مدیریت آب (به هلندی) ذکر شده است.

مهم است که کارمندان در تصفیه خانه فاضلاب پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند:

  • دستان خود را مرتباً با آب و صابون بشویید
  • سرفه کنید و به آرنج خود عطسه کنید
  • از دستمال کاغذی استفاده کنید
  • تماس فیزیکی برقرار نکنید
  • فاضلاب مناسب در خانه ها و ساختمان ها

اگر سیستم فاضلاب به درستی کار کند ، مردم نمی توانند با مدفوع یا هوای فاضلاب که احتمالاً حاوی ذرات ویروس است تماس بگیرند. فاضلاب با عملکرد خوب نشت نمی کند و دارای سیستم تخلیه و هوادهی است که به هوا اجازه می دهد تا خارج شود. لمس سیستم اصلاً لازم نیست. اگر بوی هوای فاضلاب را حس می کنید ، این اغلب نشان دهنده عملکرد صحیح تخلیه و هوادهی است. در این صورت ، از کجا می آید بوی فاضلاب بیابید و آن را مهر و موم کنید ، یا ترتیب دهید که بسته شود.

برای ثبت درخواست آزمایش کرونا (در منزل و یا محل کارتان) بر روی لینک زیر کلیک کنید 

 

تست کرونا در منزل

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}