براساس شواهد قوی COVID-19 عمدتا از طریق هوا پخش می شود!

بر اساس ارزیابی جدیدی که روز جمعه در ژورنال لنست منتشر شد ، شواهد محکم و ثابت وجود دارد که ثابت کند ویروس SARS-CoV-2 ، پشت بیماری همه گیر COVID-19 ، عمدتا از طریق هوا منتقل می شود. تجزیه و تحلیل شش متخصص از انگلستان ، ایالات متحده و کانادا می گوید اقدامات بهداشت عمومی قادر به درمان ویروس نیست زیرا عمدتا مسیر هوایی باعث می شود افراد بدون محافظت شوند و ویروس گسترش یابد.

اگرچه برخی از مطالعات در گذشته حاکی از آن است که COVID-19 ممکن است از طریق هوا پخش شود ، اما ادبیات علمی کلی در این مورد بی نتیجه است. در ژوئیه سال گذشته ، بیش از 200 دانشمند از 32 کشور به WHO نامه نوشتند و گفتند شواهدی وجود دارد که ویروس کرونا در هوا منتقل می شود و حتی ذرات کوچکتر نیز می توانند افراد را آلوده کنند.

براساس شواهد قوی COVID-19 عمدتا از طریق هوا پخش می شود!

شواهد پشتیبانی از انتقال از طریق هوا قریب به اتفاق است ، و شواهدی که از انتقال قطرات بزرگ پشتیبانی می کنند تقریباً وجود ندارد. "گفت: خوزه لوئیس خیمنز ، از دانشگاه کلرادو بولدر در ایالات متحده. خیمنز گفت: "ضروری است که سازمان بهداشت جهانی و سایر آژانس های بهداشت عمومی توصیف انتقال خود را با شواهد علمی تطبیق دهند تا تمرکز کاهش در کاهش انتقال از طریق هوا باشد."

این تیم به سرپرستی محققان دانشگاه آکسفورد انگلیس تحقیقات منتشر شده را مورد بررسی قرار داده و 10 خط شواهد را برای حمایت از غلبه مسیر هوابرد شناسایی کردند. محققان رویدادهای فوق العاده پخش کننده مانند شیوع گروه کر Skagit در سال گذشته را در ایالات متحده برجای گذاشتند ، که در آن 53 نفر از یک مورد آلوده آلوده شدند.

محققان در ارزیابی خود تأیید کرده اند که این رویدادها با تماس نزدیک یا لمس سطوح یا اشیا shared مشترک قابل توجیه نیستند. آنها خاطرنشان كردند كه سرعت انتقال SARS-CoV-2 در داخل خانه بسیار بیشتر از فضای باز است و انتقال با تهویه داخلی بسیار كاهش می یابد.

این تیم مطالعات قبلی را تخمین زده است که انتقال خاموش - بدون علامت یا بدون علامت - انتقال SARS-CoV-2 از افرادی که سرفه یا عطسه ندارند حداقل 40 درصد از کل انتقال را تشکیل می دهد. بر اساس ارزیابی ، این انتقال بی صدا یک روش کلیدی برای گسترش COVID-19 در سراسر جهان است که "از یک حالت انتقال عمدتا در هوا پشتیبانی می کند".

محققان همچنین بر اثبات انتقال ویروس از راه دور بین افراد در اتاق های مجاور هتل ها که هرگز در حضور یکدیگر نبودند ، تأکید کردند. برعکس ، این گروه هیچ شواهدی در مورد انتشار ویروس به راحتی از طریق قطرات بزرگی که به سرعت در هوا می ریزند و باعث آلودگی سطوح می شوند ، یافت. "تریش گرین هالق" نویسنده اصلی این تحقیق گفت: "ما توانستیم مقالات بسیار پیچیده و تخصصی در مورد پویایی جریان مایعات و جداسازی ویروس زنده را شناسایی و تفسیر کنیم."

به طور کلی پایگاه شواهد برای "انتقال ویروس از طریق هوا گسترده و قوی است."

وی خاطرنشان کرد که دیگر نباید در اقدامات انجام شده در سراسر جهان برای محافظت در برابر این انتقال تأخیر ایجاد شود. محققان گفتند که این ارزیابی پیامدهای جدی بر اقدامات بهداشت عمومی دارد که برای کاهش همه گیری طراحی شده است. آنها گفتند "اقدامات قطره ای" مانند شستن دست و تمیز كردن سطح اگرچه مهم است ، اما باید كمتر از اقدامات موجود در هوا ، كه مربوط به استنشاق ذرات عفونی معلق در هوا است ، تأكید شود.

به گفته محققان ، اگر ویروس عفونی در درجه اول از طریق هوا منتقل شود ، ممکن است کسی هنگام استنشاق آئروسل های تولید شده در هنگام بازدم ، صحبت ، فریاد ، آواز یا عطسه ، فرد را استنشاق کند. آنها خاطرنشان كردند كه برخي اقدامات كنترل هوا از جمله تهويه ، فيلتراسيون هوا ، كاهش ازدحام جمعيت و مدتي است كه مردم در خانه مي گذرانند.

به گفته محققان ، استفاده از ماسک در هر زمان از خانه ، توجه به کیفیت و تناسب ماسک و PPE با درجه بالاتر برای مراقبت های بهداشتی و سایر کارکنان هنگام کار در تماس با افراد بالقوه عفونی ، از دیگر اقدامات کنترل است. پروفسور کیمبرلی پراتر ، از دانشگاه کالیفرنیا سان دیگو ، ایالات متحده ، گفت: "کاملاً تعجب آور است که کسی هنوز در حال سوال است که آیا انتقال از طریق هوا مسیر اصلی انتقال این ویروس است یا خیر."

وی افزود: "فقط با استنشاق آئروسل ها در هر دو فاصله نزدیک و طولانی می توان بسیاری از شیوع های داخلی را که در سراسر کره زمین رخ داده است ، توضیح داد. هنگامی که ما تشخیص دهیم این ویروس از طریق هوا منتقل شده است ، می دانیم که چگونه آن را برطرف کنیم. " محققان افزودند: نمونه های زیادی از مکان ها وجود دارد که با اعتراف به انتقال این ویروس از همان ابتدا ، وضعیت بهتری داشته اند و افزودند که جهان باید در اسرع وقت از آنها پیروی کند.

برای ثبت درخواست آزمایش کرونا (در منزل و یا محل کارتان) بر روی لینک زیر کلیک کنید 

 

تست کرونا در منزل

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}