انواع آزمایش های سرولوژی ادرار را در آزمایشگاه مندل انجام دهید!

انواع آزمایش های میکروبیولوژی را میتوانید در آزمایشگاه مجهز مندل با بالاترین کیفیت انجام دهید برای مشاهده همه آزمایش های مربوط به میکروبیولوژی کافیست برروی لینک کلیک کنید.

انجام آزمایش های میکروبیولوژی

آزمایش اوریک اسید :

اسید اوریک ترکیبی نیتروژنی می باشد که حاصل تجزیه نهایی کاتابولیسم پورین می باشد. 25 درصد اسید اوریک از طریق روده و 75 درصد آن از طریق کلیه ها دفع می شوند. با آزمایش اوریک اسید شما میتوانید میزان بالا بودن یا پایین بودن اوریک اسید خون را متوجه شوید باید بدانید که سطوح بالای اسید اوریک (هایپراوریسمی) می تواند نشان دهنده نقرس باشد. مقدار نرمال اوریک اسید 250-750 mg/24hr می باشد. برای انجام آزمایش اوریک اسید کافیست برروی لینک کلیک کنید.

آزمایش آمیلاز ادرار :

این آزمایش غلظت آمیلاز ادرار برای تایید تشخیص پانکراتیت را مشخص میکند، اگرچه سایر بیماری های غیر لوزالمعدی هم می توانند موجب افزایش سطح آمیلاز ادرار شوند. سطح آمیلاز ادرار بعد از خون افزایش می یابد. چندین روز پس از شروع روند بیماری، ممکن است سطح آمیلاز سرم طبیعی باشد در حالی که سطح ادراری آن شدیدا افزایش می یابد. غلظت آمیلاز ادرار خصوصا برای تشخیص دیرهنگام پانکراتیت در دوره ی این بیماری مفید است. برای انجام آزمایش آمیلاز ادرار کافیست برروی لینک کلیک کنید.

آزمایش پتاسیم (K) :

آزمایش پتاسیم نیازی به ناشتایی و محدودیت رژیم غذایی ندارد. نمونه ادرار 24 ساعته برای بررسی تعادل الکترولیت ها (به خصوص هایپوکالمی)، تعادل اسید و باز و بیماری های کلیوی و فوق کلیوی بسیار حائز اهمیت می باشد. غلظت سرمی پتاسیم به عوامل متعددی بستگی دارد. برای انجام آزمایش پتاسیم کافیست برروی لینک کلیک کنید.

آزمایش گلوکز ادرار (قند ادرار) :

این آزمایش غربالگری وجود گلوکز در ادرار، ممکن است نشان دهنده احتمال DM یا سایر علل عدم تحمل گلوکز باشد. این تشخیص باید با سایر آزمایش ها (مانند تحمل گلوکز، Hgb گلیکوزیله، گلوکز ناشتا) تایید گردد. شرایط انجام آزمایش گلوکز ادرار، ممکن است در زمان های به خصوصی از روز، عمدتا قبل از خواب و غذا انجام شوند و نتایج آزمایش ممکن است برای تشخیص نیاز به انسولین، استفاده شوند. برای انجام آزمایش گلوکز ادرار کافیست برروی لینک کلیک کنید.

آزمایش میکروآلبومین (MA) :

میکروآلبومینوری به غلظت آلبومین ادرار اشاره دارد که بیشتر از مقدار طبیعی است ولی با آزمایش روتین پروتئین قابل اندازه گیری نخواهد بود..MA، اولین شاخص ایجاد عوارض دیابت (بیماری قلبی – عروقی "CVD" ، فشار خون بالا و نفروپاتی) می باشد. فردی که میخواهد آزمایش انجام دهد باید بیمار عفونت حاد و یا خون ریزی ادراری نداشته باشد، زیرا این موارد می توانند موجب نتیجه مثبت کاذب شوند. برای انجام آزمایش میکروآلبومین کافیست برروی لینک کلیک کنید.

توجه : با توجه به شیوع ویروس و همه گیری آن ، شما میتوانید تست کرونا را با رعایت بالاترین پرتوکل های بهداشتی در منزل انجام دهید برای انجام آن توسط آزمایشگاه مندل کافیست برروی لینک کلیک کنید.

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}