عوارض ابتلا به ویروس hpv

ویروس HPV دلیل یکی از شایع ترین بیماری های مقاربتی است و همه افرادی که رابطه های جنسی دارند برای پیشگیری از این ویروس می توانند به صورت دوره ای آزمایش HPV را انجام بدهند. ابتلا به این ویروس عوارضی را هم برای مردان و هم زنان به همراه دارد که در ادامه به این عوارض اشاره خواهیم کرد.

هم زنان و هم مردان باید توجه داشته باشند که نبود ضایعات زگیل تناسلی دلیل بر نبود این ویروس در ناحیه تناسلی نیست. بنابراین لازم است که جهت تشخیص و پیشگیری از ویروس HPV و سرطان دهانه رحم در زنان بهتر است هر چند وقت یک بار آزمایش اچ پی وی را انجام دهید و این آزمایش را با آزمایش پاپ اسمیر می توانید به صورت همزمان انجام دهید.

جهت انجام آزمایش HPV و آزمایش پاپ اسمیر به صورت همزمان می توانید برروی لینک کلیک کنید. رابطه جنسی از هر نوع سبب انتقال بیماری اچ پی وی می شود. یکی از علل شیوع اکثر سرطان های حلق و حنجره در سالهای اخیر، شیوع بیماری زگیل تناسلی است. برای انتقال این ویروس رابطه از نوع دخول لازم نیست بلکه رابطه سطحی در ناحیه تناسلی هم موجب انتقال این بیماری می شود. هر مرد یا زن این حق را دارد که قبل از ازدواج از سالم بودن شریک زندگی آینده خود با انجام آزمایشات تخصصی اطمینان حاصل کند.

عوارض ابتلا به ویروس hpv

علائم ابتلا به ویروس hpv :

زائده های برجسته، گوشتی و سفت در نواحی مقعد و تناسلی بدن به صورت تکی یا پراکنده و ریز، همچنین ممکن است برآمدگی های بزرگ متمرکز ایجاد کند.

برخی از انواع HPV می توانند باعث ایجاد زگیل شوند. HPV-6 و HPV-11 دو نمونه هستند. انواع دیگر ، مانند HPV-16 و HPV-18 ، باعث ایجاد زگیل نمی شوند اما می توانند منجر به سرطانهای خاصی شوند.
با HPV دهانی ، علائم ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • کاهش وزن بی دلیل
  • درد هنگام بلع
  • کوفتگی
  • گلو درد 
  • گوش درد

عوارض اچ پی وی در مردان و زنان :

HPV همچنین می تواند در مردان همانند زنان زگیل های تناسلی را ایجاد کند، مثلا در ایالات متحده بیش از نیمی از مردان که از نظر جنسی فعال هستند، در برخی از زمان های زندگی خود،HPV را دارند، اغلب این ویرووس بدون ایجاد هیچ گونه مشکل در مردان از بدن خارج شده یا از بین میرود.

انواع پر خطر این ویروس که می توانند سرطان ایجاد کنند، به ندرت علائمی را در مردان یا زنان نشان می دهند. زگیل تناسلی اولین علامتی است، که شما ممکن است با داشتن گونه های کم خطر HPV مشاهده کنید این نوع از ویرووس ها ممکن است ایجاد زگیل کنند اما موجب سرطان نمی شود.

در زنان، زگیل‌ های تناسلی می‌توانند روی فرج، دیواره‌ های واژن، ناحیه‌ی بین فرج و مقعد، مقعد و دهانه‌ رحم ایجاد شوند. در مردان، این زگیل ‌ها ممکن است روی نوک یا محور آلت، کیسه‌ی بیضه یا مقعد به وجود بیایند. زگیل‌های تناسلی همچنین می‌توانند در دهان یا گلوی فردی که با یک شخص مبتلا به این بیماری، آمیزش دهانی داشته ‌است، تشکیل شوند. تقریبا صد درصد افرادی که سرطان دهانه رحم دارند با ویروس پاپیلومای انسانی در ارتباط می باشد.

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}