علائم زگیل تناسلی را بیشتر بشناسید!

زگیل تناسلی درواقع حاصل عفونتی با نام hpv می باشد که علائمی چون رشد زگیل هایی روی پوست یا غشای مخاطی دارد. بیش از 100 نوع ویروس hpv وجود دارد که برخی از این عفونت ها باعث ایجاد زگیل می شوند و برخی دیگر می توانند باعث ایجاد انواع مختلفی از سرطان شوند البته بیشتر عفونت های hpv منجر به سرطان نمی شوند اما برخی از انواع اچ پی وی که در دستگاه تناسلی به وجود می آید، می توانند باعث سرطان بخش پایینی رحم که به واژن وصل می شود بشوند. برای اینکه بدانید زگیل تناسلی که حاصل از ویروس hpv است را در بدنتان دارید یا خیر می بایست برروی لینک آزمایش hpv کلیک کنید.

علت به جود آمدن زگیل تناسلی چیست؟

زگیل تناسلی یک عارضه پوستی است که بر اثر انتقال ویروس به وجود می‌آید. حتما شما هم نام ویروس اچ‌ پی ‌وی HPV را شنیده ‌اید. این ویروس انواع خیلی مختلفی دارد که بیشترشان اصلا خطرناک نیستند و در صورت تشخیص زود هنگام، اصلا سلامت خانم‌ ها را تهدید نمی‏ کنند اما اگر عفونت مربوط به آن‌ ها دائمی شود و درمان مناسب صورت نگیرد، سلول‎ های طبیعی ناحیه تناسلی را دچار تقسیم شدید می‏کنند و تبدیل به سرطان می ‌شوند. سرطانی که خانم ها دچار آن می شوند، سرطان دهانه رحم می باشد که این سرطان را با آزمایشی به نام آزمایش پاپ اسمیر می توانند تشخیص دهند که شما سرطان دهانه رحم دارید یا خیر.

زگیل تناسلی چیست؟

زگیل تناسلی یک نوع بیماری عفونی است که عامل به وجود آورنده این عفونت ویروسی DNA دار به نام HPV می باشد و این ویروس از طریق تماس مستقیم و در اثر رابطه جنسی انتقال می یابد و زگیل تناسلی یکی از شایع ‌ترین انواع بیماری های مقاربتی است که به‌ دلیل وجود ویروس HPV ایجاد می‌ شود. زگیل تناسلی می ‌تواند باعث ایجاد درد، ناراحتی و خارش در بیمار شود. ویروس اچ پی وی به خصوص برای زنان خطرناک است، چون برخی از انواع این ویروس می‌ توانند به ایجاد سرطان دهانه رحم و سرطان مهبل منجر شوند.

علائم زگیل تناسلی در زنان چگونه است؟

یکی از علائم زگیل تناسلی، تغییر ترشحات واژن است که ترشحات واژن در خانم‌ ها نشان ‌دهنده وضعیت سلامتی آن ناحیه و کل بدن هستند. این ترشحات با کوچک‌ترین تغییرات بیولوژیکی یا هورمونی تغییر رنگ، شکل و بو می‌دهند و  اگر درگیر ویروس اچ ‌پی ‌وی شوند، به ناگهان افزایش پیدا می‏کنند. نواحی مستعد زگیل تناسلی در زنان شامل موارد زیر می شود:

  • ناحیه کشاله و بالای ران
  • دهانه رحم
  • مهبل
  • واژن
  • مقعد

علائم زگیل تناسلی در زنان

علائم زگیل تناسلی در مردان چگونه است؟

زگیل تناسلی در مردان می ‌تواند آلت تناسلی، کیسه‌ بیضه و ناحیه‌ مقعد را آلوده کند. این زگیل ‌ها ممکن است به‌ شکل توده ‌های برجسته و نرم با سطحی هموار (روی بدنه‌ آلت تناسلی) یا ناهموار با برآمدگی ‌های انگشتی ‌شکل بسیار (زگیل‌ های مقعد) ظاهر شوند. بقیه ممکن است ظاهری شبیه مروارید و گل ‌کلم یا سطح تیره و ناهمواری داشته باشند. اکثر این ضایعات برجسته هستند اما برخی از آنها ممکن است مسطح بوده و فقط کمی بالاتر از سطح پوست باشند. گاهی اوقات ممکن است این ضایعات به‌ وسیله‌ مو پوشیده شوند یا در داخل پوست ختنه‌ گاه مردانی که ختنه نشده ‌اند، پنهان شوند.

علائم زگیل تناسلی در مردان

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}