راه های انتقال ویروس کرونا

ویروس کرونا اغلب از طریق افرادی که علائم دارند شیوع پیدا می کند اما امکان انتقال آن بدون نشان دادن علائم وجود دارد. برخی از افرادی که نمی دانند آلوده شده اند می توانند این بیماری را به دیگران بدهند. راه های مختلفی برای انتقال ویروس کرونا وجود دارد که در ادامه به بررسی این راه ها می پردازیم.

توجه : شما می توانید آزمایش کرونا را به صورت غیر حضوری و در منزل انجام دهید برای انجام آن کافیست برروی لینک تست کرونا در منزل کلیک کنید.

آیا فرد ناقل که علائمی ندارد می تواند ویروس کرونا را انتقال دهد یا خیر ؟

متخصصان باور دارند که فرد دچار عفونت با کرونا ویروس نوظهور حتی اگر بدون علامت و یا دارای علائم بسیار خفیف باشد (به نحوی که حتی متوجه آنها و بیمار بودن خود نشود) نیز قادر است ویروس را به دیگر افراد منتقل کند و طبق اظهارات CDC آمریکا فردی که به ویروس آلوده شده و علایم بیماری را نیز از خود نشان می دهد شدیدا قابلیت انتقال بیماری را دارد. اما گاهی مواقع ممکن است فرد مبتلا، ویروس را حتی قبل از پیدایش علایم بیماری نیز انتقال دهد.

راه های انتقال ویروس کرونا

راه های انتقال ویروس کرونا :

انتشار دراپلت ‌ها و برخورد دست ‌ها با صورت (راه تماسی) :

وقتی فرد مبتلا به کرونا، سرفه ، عطسه یا صحبت می کند، قطرات یا ذرات ریزی به نام آئروسل ویروس را از بینی یا دهان به هوا منتقل می کنند. هر کسی که کمتر از 1 متر از آن شخص فاصله دارد می تواند آن را در ریه های خود نفس بکشد.

انتقال از طریق هوا به ویژه در جاهای در بسته و بدون تهویه (راه تنفسی) :

تحقیقات نشان می دهد که ویروس می تواند تا 3 ساعت در هوا زندگی کند. اگر فردی مبتلا در آن هوا نفس بکشد و شما این هوا را نفس بکشید، می تواند وارد ریه های شما شود.

انتقال از طریق لمس سطوح آلوده :

راه دیگر انتقال کرونا، لمس سطوحی است که فردی که ویروس دارد سرفه کرده یا عطسه کرده است. شما می توانید یک میز پیشخوان یا دستگیره در را که آلوده است لمس کنید و سپس دست آلوده خود را به بینی ، دهان یا چشمتان بزنید. ویروس کرونا می تواند به مدت 2 تا 3 روز در سطوحی مانند پلاستیک و فولاد ضد زنگ زندگی کند.

انتقال از طریق استفاده از سرویس بهداشتی فرد آلوده :

ذرات ویروس کرونا در مدفوع افراد آلوده یافت می شود. اما کارشناسان مطمئن نیستند که آیا عفونت می تواند از طریق تماس با مدفوع فرد آلوده گسترش یابد یا خیر. اگر آن شخص از دستشویی استفاده کند و دست های خود را نشوید ، می تواند اشیا و افرادی را که لمس می کنند آلوده کند.

برای ثبت درخواست آزمایش کرونا (در منزل و یا محل کارتان) بر روی لینک زیر کلیک کنید 

 

تست کرونا در منزل

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}