تست پاپ اسمیر چه ارتباطی با آزمایش hpv دارد ؟

تست پاپ اسمیر با آزمایش hpv

برای کسب اطلاع از ارتباط تست پاپ اسمیر با آزمایش hpv باید از ماهیت هردو تست آگاه باشید. hpv نوعی ویروس است که انواع متفاوتی دارد. برخی از نوع های آن منجر به زگیل تناسلی و برخی دیگر منجر به ایجاد سرطان دهانه رحم می شود برای تشخیص سرطان دهانه رحم که به واسطه ویروس اچ پی وی در خانم ها ایجاد میشود نیاز به انجام آزمایش پاپ اسمیر می باشد.

تست پاپ اسمیر چیست؟

تست پاپ اسمیر که به آن پاپ تست نیز گفته می شود ، روشی برای آزمایش سرطان دهانه رحم در زنان است. آزمایش پاپ اسمیر شامل جمع آوری سلولها از دهانه رحم شما است (انتهای پایین و باریک رحم که در بالای واژن) قرار دارد. تشخیص زودهنگام سرطان دهانه رحم با انجام آزمایش پاپ اسمیر به شما فرصت بیشتری برای درمان می دهد. آزمایش پاپ اسمیر همچنین می تواند تغییراتی را در سلول های دهانه رحم شما نشان دهد که ممکن است در آینده سرطان ایجاد شود. تشخیص زودهنگام این سلولهای غیرطبیعی با آزمایش پاپ اسمیر اولین قدم شما در توقف پیشرفت احتمالی سرطان دهانه رحم است.

توجه : کاربر گرامی برای انجام آزمایش پاپ اسمیر برروی لینک کلیک کنید.

آزمایش hpv چیست ؟

آزمایش ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) وجود ویروس پاپیلومای انسانی را شناسایی می کند. ویروسی که می تواند منجر به ایجاد زگیل های تناسلی، سلول های غیر طبیعی دهانه رحم یا سرطان دهانه رحم شود. آزمایش HPV یک آزمایش غربالگری برای سرطان دهانه رحم است اما آزمایش به شما نمی گوید که آیا سرطان دارید یا خیر. در عوض ، این آزمایش وجود HPV، ویروسی را که باعث سرطان دهانه رحم می شود را در شما تشخیص می دهد. انواع خاصی از HPV مانند hpv 16 و 18 خطر ابتلا به سرطان دهانه رحم را افزایش می دهد.

ویروس HPV یک عفونت ویروسی است که معمولا باعث رشد زگیل هایی روی پوست یا غشای مخاطی می شود. بیش از 100 نوع ویروس پاپیلومای انسانی یا HPV وجود دارد. برخی از انواع عفونت HPV باعث ایجاد زگیل می شوند و برخی نیز می توانند باعث ایجاد انواع مختلفی از سرطان شوند. بیشتر عفونتهای HPV منجر به سرطان نمی شوند. اما برخی از انواع HPV های دستگاه تناسلی می توانند باعث سرطان بخش پایینی رحم که به واژن وصل می شود (گردن رحم) شوند.

توجه : کاربر گرامی برای انجام آزمایش hpv برروی لینک کلیک کنید.

انجام همزمان آزمایش hpv و پاپ اسمیر :

در زنان بالای 30 سال، پاپ اسمیر را می توان با آزمایش HPV ترکیب نمود، HPV  عفونتی است که از طریق رابطه جنسی منتقل شده و می تواند سبب بروز سرطان دهانه رحم شود. در برخی موارد، می توان از آزمایش HPV به جای تست پاپ اسمیر استفاده کرد. در زنانی که HIV مثبت هستند و یا در اثر شیمی درمانی یا پیوند عضو، ایمنی بدن آن ها کاهش پیدا کرده است، این تست می بایست بیشتر انجام شود. برای انجام همزمان آزمایش پاپ اسمیر و hpv می توانید برروی لینک کلیک کنید.

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}