آزمایش hpv چرا ضرورت دارد؟

HPV گروهی متشکل از بیش از ۶۰ نوع ویروس است که بعضی از آن‌ها باعث زگیل تناسلی می‌شوند. طی بررسی‌ها برای زگیل  تناسلی، ممکن است پزشکتان برای بررسی HPV نیز آزمایشی پیشنهاد دهد. ویروس پاپیلوم انسانی (HPV) یک عفونت ویروسی است که بین افراد از طریق تماس پوست به پوست منتقل می‌شود. برخی از انواع HPV می‌توانند باعث ایجاد زگیل‌ تناسلی شوند. دیگر انواع این ویروس با سرطان دهانه رحم  و سایر اعضای بدن ارتباط دارند و برخی از انواع HPV باعث زگیل‌های معمولی می‌شوند که شما می‌توانید در سایر قسمت‌های بدن مانند دست یا پا خود پیدا کنید. تقریبا 100 درصد موارد سرطان دهانه رحم با ویروس پاپیلومای انسانی در ارتباط است. این ویروس که به آن HPV گفته می‌شود، شایع‌ترین عفونت مقاربتی است. متأسفانه اکثر بیماران آلوده به عفونت HPV، اطلاعی از بیماری خود ندارند. 

گونه هایی از ویروس اچ پی وی یا پاپیلومای انسانی وجود دارند که منجر به ایجاد زگیل تناسلی می شوند. این زگیل ها منجر به ایجاد سرطان و ایجاد مشکلات جدی در انسان نمی شوند. اگر زگیل تناسلی درمان نشود، بزرگ می شود و یا تعداد آن افزایش می یابد این بیماری معمولا بی خطر است و حتی اگر درمان نشود آسیبی به سلامتی وارد نمی کند ولی تحمل آن آزار دهنده و ناراحت کننده است. بنابراین ضرورت دارد تا زنان بین ۳۰ تا ۶۵ سال همزمان تست پاپ اسمیر و آزمایش HPV co-testing را برای تشخیص سرطان دهانه ی رحم را هر ۵ سال انجام دهند. البته برخی آزمایش پاپ اسمیر را هر ۳ سال توصیه می کنند. جهت انجام آزمایش پاپ اسمیر و آزمایش hpv می توانید برروی لینک کلیک کنید.

آزمایش hpv

علائم HPV و نشانه های آن در مردان و زنان به چه صورت است؟

در مردان روی آلت تناسلی مردانه و کیسه بیضه یا اطراف مقعد زگیل هایی نمایان می شود.
در زنان روی فرج، نزدیکی مقعد، گردن رحم و واژن ایجاد می شود.
به طور کلی می توان به برآمدگی ها، زائده های گوشتی، تغییرات پوستی روی ناحیه تناسلی یا داخل ناحیه تناسلی و مقعد اشاره کرد، این زگیل ها به طور کلی بدون درد هستند.

از کدام مناطق در مردان نمونه برداری hpv انجام می دهند؟

  • پوست دور مقعد
  • ترشحات مجرا
  • ختنه گاه
  • سطح آلت تناسلی
  • ترشحات مجرا
  • مایع منی

آزمایش hpv را در چند حالت می توان انجام داد؟

  1. آزمایش hpv را همزمان با تست پاپ اسمیر انجام دهید.
  2. آزمایش اچ پی وی را انجام دهید و 12 ماه بعد تست پاپ اسمیر را انجام دهید. (جهت کسب اطلاعات بیشتر از آزمایش پاپ اسمیر می توانید برروی لینک کلیک کنید)
نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}