ارتباط مصرف حداقل سه بار چای در هفته با زندگی طولانی و سالم تر

فواید مصرف چای

طبق مطالعه ای که اخیرا در مجله اروپایی پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی ، مجله ای از انجمن قلب و عروق اروپا (ESC) منتشر شده است ، نوشیدن چای حداقل سه بار در هفته با زندگی طولانی تر و سالم تر مرتبط است.

دکتر Xinyan Wang ، نویسنده اول این مطالعه در آکادمی علوم پزشکی چین میگوید : " مصرف چای با کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و مرگ ناشی از هر علتی همراه است. اثرات مطلوب چای سبز برای مصرف کنندگان همیشگی بسیار بیشتر است. "

این مطالعه شامل 100.902 شرکت کننده در پروژه چینی PAR ، بدون سابقه حمله قلبی ، سکته مغزی یا سرطان بود.

شرکت کنندگان در دو گروه قرار گرفتند : مصرف کنندگان همیشگی چای (سه بار یا بیشتر در هفته) و افرادی که اصلا چای مصرف نمیکنند یا ندرتا چای مصرف میکنند (کمتر از سه بار در هفته) و پیگیری معادل 7.3 سال.

مصرف همیشگی چای با طول عمر بیشتر و سالهای سلامت بیشتر در زندگی همراه بود.

به عنوان مثال ، این تحلیل ها تخمین می زنند که افراد 50 ساله ای که به نوشیدن چای عادت دارند نسبت به افرادی که ندرتا چای مینوشند یا اصلا چای نمینوشند ، 1.41 سال دیرتر به بیماری های قلبی عروقی مبتلا میشوند و 1.26 سال بیشتر از آنها زندگی میکنند.

در مقایسه با افرادی که ندرتا چای مصرف میکردند یا اصلا مصرفی نداشتند ، مصرف کنندگان همیشگی چای 20٪ کاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی و سکته مغزی ، 22٪ کاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی و سکته مغزی مهلک و 15٪ کاهش خطر مرگ به هر علتی را داشتند.

تأثیر احتمالی تغییر در عادت نوشیدن چای در زیرمجموعه ای شامل 14.081 شرکت کننده با ارزیابی دو نقطه زمانی مورد بررسی قرار گرفت. میانگین مدت زمان بین دو بررسی 8.2 سال و میانگین پیگیری بعد از بررسی دوم 3/5 سال بود.

مصرف کنندگان همیشگی چای که عادت خود را در هر دو بررسی حفظ کرده بودند ، در مقایسه با افرادی که ندرتا چای مصرف میکردند یا هرگز مصرف نمیکردند ، 39 درصد کاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی و سكته مغزی ، 56 درصد کاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی و سكته قلبی مهلک و 29 درصد کاهش خطر مرگ ناشی از هر علتی را داشتند.

دکتر Dongfeng Gu ، نویسنده ارشد این مطالعه در آکادمی علوم پزشکی چین اظهار داشت : " اثرات محافظتی چای در میان گروه مصرف کنندگان همیشگی چای چشمگیرتر بود. مطالعه مکانیسم ها نشان می دهد که ترکیبات اصلی فعال زیستی در چای ، به نام پلی فنول ها ، در بدن به مدت طولانی ذخیره نمی شوند. بنابراین ، مصرف مکرر چای در بلند مدت ممکن است برای اثر محافظتی از قلب ضروری باشد. "

در یک تجزیه و تحلیل بر نوع چای ، نوشیدن چای سبز با تقریبا 25٪ کاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی و سکته مغزی ، بیماری قلبی و سکته مغزی مهلک و مرگ ناشی از علل مختلف همراه بود. با این حال ، هیچ ارتباط چشمگیری برای چای سیاه مشاهده نشد.

دکتر  Gu خاطرنشان کرد : ترجیح مصرف چای سبز مختص آسیای شرقی است. وی گفت : " در جمعیت مورد مطالعه ما ، 49٪ از مصرف کنندگان همیشگی چای معمولاً چای سبز مصرف می کردند ، در حالی که تنها 8٪ چای سیاه را ترجیح میدادند. نسبت کم مصرف کنندگان همیشگی چای سیاه ممکن است مشاهده همراهی های قوی را سخت تر کند ، اما یافته های ما به اثر متفاوت انواع چای ها اشاره دارد."

دو عامل ممکن است در این امر نقش ایفا کنند. اولا ، چای سبز منبع غنی از پلی فنول ها است که بدن را از بیماری های قلبی عروقی و عوامل خطرناک آن از جمله فشار خون بالا و دیس لیپیدمی محافظت می کنند.

چای سیاه کاملاً تخمیر می شود و در طی این فرآیند پلی فنول ها به رنگدانه ها اکسیده می شوند و ممکن است اثرات آنتی اکسیدانی خود را از دست بدهند.

دوما ، چای سیاه اغلب با شیر سرو می شود ، که تحقیقات قبلی نشان داده اند که ممکن است اثرات مطلوب چای بر سلامت و عملکرد عروقی را خنثی کند.

تجزیه و تحلیل های مخصوص جنسیت نشان دادند که اثرات محافظتی مصرف همیشگی چای برای مردان چشمگیر و قوی و برای زنان متوسط ​​میباشند.

دکتر Wang  گفت : " یک دلیل ممکن است این باشد که 48٪ از مردان و 20٪ از زنان جزء مصرف کنندگان همیشگی چای بودند. ثانیا ، در زنان ، شیوع بیماری قلبی و سکته مغزی بسیار کمتر بوده و مرگ و میر ناشی از آنها بسیار کمتر است. این تفاوت ها احتمالا باعث شدند نتایج آماری معناداری در بین مردان وجود داشته باشند ."

وی افزود : "پروژه چینی PAR در حال انجام است و با پیگیری بیشتر زنان ممکن است این همراهی ها چشمگیر تر شوند".

نویسندگان نتیجه گرفتند که آزمایش های تصادفی برای تأیید یافته ها و ارائه مدارک برای دستورالعمل های رژیم غذایی و توصیه های سبک زندگی ضروری هستند.

منبع: News Medical
نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}