وعده های غذایی شبانه می توانند برای قلب زنان مضر باشند

مضرات شام برای زنان

یک مطالعه جدید نشان می دهد که وعده های دیر شام و میان وعده های سنگین عصرانه برای قلب زنان مفید نیستند.محققان دانشگاه کلمبیا در شهر نیویورک دریافتند که افرادی که بیشتر کالری روزانه خود را در عصر و بعد از آن مصرف میکنند ، دارای خطر بیشتری برای ابتلا به بیماری های قلبی میباشند.

دکتر Evelina Grayver گفت : "روش کار سوخت و ساز بدن ، ریتم شبانه روزی ، چرخه کورتیزول / انسولین ، نمی توانند از وعده های غذایی سنگین عصر و شب پشتیبانی کنند."

دکتر گریور که بخش مراقبت عروق کرونر بیمارستان دانشگاه North Shore مدیریت میکند ، گفت : " نه تنها بدن ما مخصوص هضم در ساعات دیر نیست ، بلکه تحرک ما در شب کمتر هست ، بنابراین کالری هایی که مصرف می کنیم به عنوان انرژی مصرف نمی شوند."

این مطالعه جدید شامل 112 زن با میانگین سنی 33 سال بود و سلامت قلب آنها در شروع مطالعه و بعد از یک سال مجددا ارزیابی شد. زنان در شروع مطالعه آنچه را که به مدت یك هفته میخوردند و بعد از یکسال نیز همین مورد یعنی مواد غذایی که طی یک هفته مصرف میکردند را ثبت کردند.

 این تیم که توسط محققی به نام Nour Makarem راهنمایی شد اظهار میکند ، اکثر خانمها بعد از ساعت 6 بعد از ظهر مقداری غذا میخوردند ، اما افرادی که بیشتر کالری روزانه خود را در عصر مصرف می کردند ، سلامت قلبی ضعیف تری داشتند.در حقیقت ، با هر 1٪ افزایش کالری مصرفی بعد از 6 بعد از ظهر ، سلامت قلب بر همان اساس کاهش می یابد.

به طور خاص ، زنانی که بیشتر کالری روزانه خود را در عصر مصرف میکردند با احتمال بیشتری دارای فشار خون بالا ، شاخص توده بدنی بالا و کنترل طولانی مدت قند خون ضعیف بودند.

طبق این مطالعه که اخیرا در نشست سالانه انجمن قلب آمریکا ارائه شد ، یافته های یکسانی با هر 1٪ افزایش کالری روزانه پس از 8 بعد از ظهر مشاهده میشود.

Makarem در انتشار خبری AHA گفت : " تاکنون رویکردهای سبک زندگی برای جلوگیری از بیماری های قلبی به آنچه ما می خوریم و چقدر می خوریم تمرکز داشته است". اما وی گفت که زمان غذا خوردن نیز ممکن است مهم باشد.

Makarem گفت ، خبرهای خوبی در نتیجه این مطالعه وجود دارند ، زیرا تغییر زمان غذا خوردن "یک رفتار ساده و اصلاح شده است که می تواند به کاهش خطر بیماری های قلبی کمک کند."

دکتر Satjit Bhusri یک متخصص قلب و عروق در بیمارستان Lenox Hill در شهر نیویورک است. وی موافق بود كه این یافته ها منطقی است.

 وی گفت : " کالری ها انرژی فوری میباشند." "من همیشه به بیماران توصیه می کنم که برای شام یک وعده کوچک و کم کربوهیدرات مصرف کرده و آن را زود بخورند. درک ساده و آگاهی از اینکه چه موقع باید بخوریم و چه باید بخوریم ، همانطور که در این مطالعه آمده است ، می تواند تأثیر عمده ای بر سلامت کلی قلب و عروق داشته باشد."

  از آنجا که این یافته ها در یک جلسه پزشکی ارائه شده اند ، باید به عنوان مقدمه ای در نظر گرفته شوند تا زمانی که در یک مجله مروری منتشر شوند.

منبع: Medical Xpress
نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}