بلاگ

راه جدیدی برای درمان سرطان در کودکان

راه جدیدی برای درمان سرطان در کودکان

یک تحقیق بین المللی به رهبری استرالیا با کشف یک هدف جدید و در عین حال ناشناخته در سلول های سرطانی که میتوان داروهای درمانی را برای آن استفاده کرد ، زمینه های تازه ای در کشف درمانهای مؤثرتر برای سرطان نوروبلاستوم کودکان ایجاد کرده است.

یکشنبه، 3 آذر ماه 1398 3,577 بازدید
اثرات استعمال سیگار بر پیری صورت

اثرات استعمال سیگار بر پیری صورت

طبق تحقیقات جدیدی که توسط دانشگاه بریستول انجام شده است، سیگار کشیدن سنگین ممکن است در پیری صورت تأثیر داشته باشد. در این مطالعه 18000 صفت از گروه زیست بانک انگلستان را مورد بررسی قرار دادند تا مواردی را که ممکن است تحت تأثیر سیگار کشیدن قرار گیرند ، شناسایی کنند. علاوه بر شناسایی چندین اثر نامطلوب شناخته شده مانند تاثیرات بر سلامت ریه ، این تحقیقات نشان دادند که استعمال سنگین سیگار می تواند ظاهر

شنبه، 2 آذر ماه 1398 4,794 بازدید
فعالیت بدنی خطر مرگ در افراد سالمند را کاهش می دهد

فعالیت بدنی خطر مرگ در افراد سالمند را کاهش می دهد

برای افراد سالمند ، انجام فعالیت بدنی بخش مهمی از سلامت عمومی آنها میباشد. در حقیقت ، کارشناسان می گویند که نه درصد از مرگ و میرهای زودرس ، ناشی از عدم انجام فعالیت بدنی کافی میباشد. مشخص شده است که فعالیت بدنی باعث کاهش مرگ و میرهای ناشی از بیماری های قلبی ، دیابت ، بیماری مزمن ریه و بیماری های روانی میشود.

پنج شنبه، 30 آبان ماه 1398 1,661 بازدید
یک روش ژنتیکی جدید برای کشف دلایل بیماری های ژنتیکی نادر

یک روش ژنتیکی جدید برای کشف دلایل بیماری های ژنتیکی نادر

تیمی به سرپرستی یک دانشمند در تحقیقات Scripps  ، یک تکنیک جدید ژنومیکس را برای ردیابی علل بیماری های ژنتیکی نادر اختراع کرده است.این روش که محققان در مجله Science گزارش داده اند ، از این واقعیت استفاده می کند که افراد دو نسخه یا " الل" را تقریباً از هر ژن به ارث می برند ، یکی از مادر و دیگری از پدر. این روش جدید سطح فعالیت اللهای مادری و پدری را در ژنوم مقایسه کرده و

شنبه، 25 آبان ماه 1398 3,876 بازدید
از آزمایش آمنیوسنتز بیشتر بدانیم

از آزمایش آمنیوسنتز بیشتر بدانیم

آمنیوسنتز روشی است که در آن مایع آمنیوتیک برای آزمایش یا درمان از رحم خارج می شود. مایع آمنیوتیک مایعی است که کودک را در دوران بارداری محاصره و محافظت می کند. این مایع حاوی سلولهای جنین و پروتئینهای مختلف است.با اینکه آمنیوسنتز می تواند اطلاعات ارزشمندی در مورد سلامت کودک شما ارائه دهد اما درک خطرات آمنیوسنتز مهم است.

پنج شنبه، 23 آبان ماه 1398 70,330 بازدید
واکسن آنفلوانزا در دوران بارداری

واکسن آنفلوانزا در دوران بارداری

تحقیقات جدید روابط محتملی را بین واکسن آنفلوانزا و سقط جنین و در نتیجه تاثیر واکسن آنفلوانزا در بارداری برقرار کرده است. هرچند خود آنفلوانزا می‌تواند برای جنین‌های متولد نشده نیز خطرناک باشد. نتایج تحقیق جدیدی که این هفته در ژورنال واکسن منتشر شد، برای اولین‌بار ارتباط های ممکن را بیان کرد.

چهار شنبه، 22 آبان ماه 1398 1,732 بازدید
ابزار CRISPR (ویرایش ژن) جدید می تواند تعداد زیادی از بیماریهای ژنتیکی را برطرف کند

ابزار CRISPR (ویرایش ژن) جدید می تواند تعداد زیادی از بیماریهای ژنتیکی را برطرف کند

این سیستم به محققان اجازه می دهد تا کنترل بیشتری روی تغییرات DNA داشته باشند ، این سیستم به طور بالقوه شرایطی را ایجاد می کند که ویرایشگرهای ژن را به چالش میکشد.یک ابزار جدید ویرایش ژن به نام ویرایش اولیه امکان دقت و کنترل بیشتر بر ویرایش های DNA را در مقایسه با سیستم محبوب CRISPR-Cas9 فراهم می کند.با توجه به سهولت استفاده از ابزار ویرایش ژن CRISPR-Cas9 بسیار محبوب که ژنوم را تغییر می دهد

سه شنبه، 21 آبان ماه 1398 2,996 بازدید
مصرف استامینوفن در بارداری با افزایش خطر ابتلای نوزاد به اوتیسم مرتبط است

مصرف استامینوفن در بارداری با افزایش خطر ابتلای نوزاد به اوتیسم مرتبط است

مطالعه ای که توسط مؤسسه ملی بهداشت و آژانس تحقیقات مراقبت سلامت و کیفیت تامین مالی شد نشان داد که قرار گرفتن در معرض استامینوفن در رحم ممکن است خطر ابتلای کودک به اختلال نقص توجه / بیش فعالی (ADHD) و اختلال طیفی اوتیسم را افزایش دهد.  این تحقیق توسط دکتر Xiaobing Wang  از دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه جانزهاپکینز ، بالتیمور و همکاران انجام شد. این مقاله درمجله JAMA Psychiatry منتشر شده است.

دوشنبه، 20 آبان ماه 1398 1,935 بازدید
ظرفیت بازسازی بدن انسان کشف شد

ظرفیت بازسازی بدن انسان کشف شد

علاوه بر سمندرها، ما انسان ها نیز می توانیم برخی از بافت های بدنمان را مجددا بازسازی کنیم. حداقل ، این چیزی است که مطالعه جدیدی که اخیرا در مجله پیشرفت های علوم منتشر شده است ، گزارش کرده است. با استفاده از مکانیسمی کاملاً شبیه به مکانیسمی که دوزیستان مانند سمندرها و برخی از ماهیان گورخری توسط آن قسمتهای از دست رفته بدنشان را رشد می دهند ، غضروف مفصل انسان نیز می تواند خود را بازسازی کند.

یکشنبه، 19 آبان ماه 1398 7,222 بازدید
تاثیر صفحه نمایش وسایل دیجیتال بر روی مغز کودکان

تاثیر صفحه نمایش وسایل دیجیتال بر روی مغز کودکان

نتایج یک پژوهش تازه بر روی مغز کودکان ۳ تا ۵ ساله نشان می‌دهد آن دسته از کودکانی که بیشتر از یک ساعت در روز به صفحه نمایش تلویزیون، کامپیوتر، تبلت یا موبایل نگاه کرده‌اند از رشد مغزی کمتری برخوردار بوده‌اند.نتایج این تحقیق در نشریه JAMA Pediatrics به چاپ رسیده است که به صورت تخصصی بر سلامت و بیماری کودکان متمرکز است و توسط انجمن پزشکی آمریکا منتشر می‌شود.

شنبه، 18 آبان ماه 1398 1,973 بازدید