مکمل های روغن ماهی هیچ تاثیری بر اضطراب و افسردگی ندارند

روغن ماهی

براساس تحقیقات جدید دانشگاه آنگلیای شرقی ، چربی های امگا 3 بر اضطراب و افسردگی تاثیر نداشته یا تأثیر کمی دارند.افزایش مصرف چربی های امگا 3 به دلیل یک عقیده رایج مبنی بر اثر محافظتی یا حتی معکوس کردن بیماری هایی مانند اضطراب و افسردگی توسط این چربی ها، در سطح جهانی به طور گسترده ترویج می شود.

اما یک بررسی آماری که اخیرا در مجله روانپزشکی انگلیس منتشر شده است نشان داد که مکمل های امگا 3 هیچ فایده ای ندارند.امگا 3 نوعی چربی است. مقادیر کم آن برای سلامتی ضروری است و در غذاهایی که می خوریم از جمله آجیل ، دانه ها و ماهی های چرب مانند سالمون یافت می شود.

چربی های امگا 3 به راحتی به عنوان مکمل های بدون نسخه نیز در دسترس هستند و به طور گسترده خریداری و استفاده می شوند.

این تیم تحقیقاتی به بررسی 31 آزمایش بالینی در بزرگسالان مبتلا به افسردگی یا اضطراب یا بزرگسالانی که این بیماری های را نداشتند ، پرداختند. بیش از 41.470 شرکت کننده که بیشتر از چربی های بلند زنجیر امگا 3 ( روغن ماهی ) استفاده میکردند یا حداقل برای 6 ماه مصرف معمول آن را داشتند بطور تصادفی انتخاب شدند. آنها دریافتند که این مکمل ها در جلوگیری از افسردگی یا علائم اضطراب تأثیر کمی دارند یا اصلا تاثیری ندارند.

دکتر لی هوپر ، نویسنده راهنما این مطالعه ، از دانشکده پزشکی نورویچ UEA ، گفت : " تحقیقات قبلی ما نشان داده اند که مکمل های امگا 3 زنجیره بلند از جمله روغن ماهی ، بدن را در برابر بیماری هایی مانند بیماری های قلبی ، سکته مغزی ، دیابت یا مرگ محافظت نمی کنند."

" این بررسی بزرگ سیستماتیک شامل اطلاعات هزاران نفر در طی دوره های طولانی است. با وجود این اطلاعات ، ما اثرات محافظتی نمی بینیم."

"معتبرترین مطالعات به طور مداوم تأثیر کم یا عدم اثر مصرف چربی های امگا 3 بلند زنجیر بر افسردگی یا اضطراب را نشان دادند و نباید آنها را به عنوان یک درمان ترویج داد."

دکتر Katherine Deane ​​از دانشکده علوم پزشکی UEA ، گفت : "ماهی های چرب به عنوان بخشی از یک رژیم متعادل می توانند یک ماده غذایی بسیار مغذی باشند."

وی افزود : " اما ما دریافتیم که در افرادی که از مکمل های امگا 3 برای پیشگیری یا درمان افسردگی و اضطراب استفاده می کنند ، هیچ ارزش قابل توجهی وجود ندارد."

"با توجه به نگرانی های زیست محیطی در مورد ماهیگیری صنعتی و تأثیر آن بر ذخایر ماهی ها و آلودگی پلاستیک در اقیانوس ها ، ادامه دادن مصرف قرص های روغن ماهی که فایده ای ندارند ، بی فایده است."

این تحقیق توسط سازمان بهداشت جهانی تأمین بودجه شد.

" چربی امگا 3 و اشباع نشده برای جلوگیری از افسردگی و علائم اضطراب : بررسی سیستماتیک و متاآنالیز آزمایشات تصادفی " در مجله روانپزشکی انگلیس منتشر شده است.

منبع: Medical Xpress
نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}