واکسن کرونا شما را نابارور خواهد کرد؟؟

در حالی که کارکنان مراقبت های بهداشتی ایالات متحده برای ایمن سازی هرچه بیشتر افراد در برابر COVID-19 مسابقه می دهند و با موانع عظیم سیاسی و لجستیکی روبرو هستند ، تصورات غلط و گزارش های غلط در مورد خطرات واکسن های جدید تلاش های آنها را بیشتر پیچیده می کند.

یکی از شایعات پایدار این است که واکسن های COVID-19 که توسط سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) برای استفاده اضطراری از Pfizer و Moderna مجاز شده است ، باعث ناباروری می شوند. این ادعا باعث می شود بسیاری از زنان در مورد واکسیناسیون تردید داشته باشند.

آیا شواهدی علمی پشت این ادعا وجود دارد که واکسن COVID-19 باعث ناباروری می شود؟

طبق گفته Kristina M. Adams Waldorf ، MD ، استاد زنان و زایمان و متخصص عفونت های بارداری در UW Medicine در سیاتل ، پاسخ منفی است. او می گوید: "این دروغ" راهی بسیار هوشمندانه است تا بتوان مردم را از واکسیناسیون منصرف کرد-بخشی از یک کمپین اطلاعات غلط ضد واکس ضد ویروس. "

دکتر آدامز والدورف می افزاید: "ما شاهد اطلاعات غلط ضد واکس هستیم که به نظر می رسد از منبع معتبر آمده است." که بسیاری از زنان در مورد باروری و توانایی آینده خود برای باردار شدن مطلع هستند.

واکسن COVID-19 به جفت آسیب نمی رساند

ادعا می شود که واکسن COVID-19 باعث تمرکز ناباروری بر روی جفت می شود ، اندامی که یک زن باردار برای رساندن مواد مغذی و اکسیژن به جنین و حذف مواد زائد ایجاد می کند. آدامز والدورف می گوید: "آنچه آنها ادعا می کنند این است که واکسن آنتی بادی هایی علیه بخشی از پروتئین" سنبله "ویروس کرونا تولید می کند ... و آنتی بادی های مشابه با پروتئینی که توسط جفت به نام سینسیتین -1 ساخته می شود واکنش متقابل نشان می دهد."

متخصصان این حوزه از نزدیک این موضوع را مطالعه کرده اند و دلیلی نمی بینند که واکسن به این شکل عمل کند. آدامز والدورف می گوید: "هیچ شباهتی بین پروتئین" سنبله "ویروس کرونا و سینسیتین -1 جفت وجود ندارد.

دانشمندان برای پی بردن به این که آیا اصلاً مبنایی برای این نظریه وجود دارد ، تحقیق کرده اند که آیا سرم خون افرادی که مبتلا به COVID-19 بوده اند و آنتی بادی های خود را ساخته اند به سینسیتین -1 جفت متصل می شود یا خیر. آدامز والدورف می گوید آنتی بادی ها اینطور نیست.

آدامز والدورف می گوید: "ما هیچ گزارشی از ناباروری در افرادی که قبلاً واکسن Moderna یا Pfizer را دریافت کرده اند نداریم. در واقع از افراد در این آزمایشات بالینی خواسته شد که باردار نشوند و به هر حال برخی از آنها باردار شدند. "

در طول آزمایش واکسن Pfizer ، 23 زن شرکت کننده در این مطالعه باردار شدند و از بین آنها ، تنها کسی که بارداری را از دست داد ، شرکت کننده در گروه دارونما بود.

آیا واکسن COVID-19 دی ان ای را تغییر می دهد؟

برای افرادی که در حال حاضر احساس ناراحتی مبهمی در مورد واکسن ها دارند ، واکسن های COVID تولید شده توسط Pfizer و Moderna ممکن است بسیار ترسناک به نظر برسد زیرا از یک فناوری ژنتیکی پیچیده استفاده می کنند.

بر خلاف واکسن های بیماری هایی مانند آنفولانزا ، واکسن های Pfizer و Moderna در واقع حاوی ویروس کرونا ضعیف یا غیرفعال نیستند ، توضیح می دهد Tarun Jain ، MD ، دانشیار متخصص زنان و زایمان در بخش غدد درون ریز تولید مثل و ناباروری در Northwestern Medicine در شیکاگو.

درک نحوه عملکرد واکسن COVID-19 دشوار است زیرا نیاز به درک عمیق از زیست شناسی سلولی دارد. به زبان ساده ، تمام کاری که واکسن انجام می دهد این است که مقداری ماده-که mRNA (RNA پیام رسان) نامیده می شود-ارائه دهد که به سلول های ما اجازه می دهد پروتئینی به نام پروتئین سنبله را که در سطح ویروس COVID-19 یافت می شود ، تولید کنند. او می گوید

دکتر جین می گوید ، پس از ساختن پروتئین سنبله ، mRNA سلول تجزیه می شود. او می گوید: "این وارد هسته نمی شود ، جایی که DNA در آن قرار دارد."

جین می گوید: "تنها کاری که واکسن انجام می دهد این است که بدن خود مقداری از این پروتئین را تولید کند ، که به بدن ما اجازه می دهد واکنش ایمنی ایجاد کند." "این به هیچ وجه ژنتیک یا DNA ما را تغییر نمی دهد."

برای ثبت درخواست آزمایش کرونا (در منزل و یا محل کارتان) بر روی لینک زیر کلیک کنید 

 

تست کرونا در منزل

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}