آیا باید واکسن کرونا را تزریق کرد؟

اگر بیماری مزمن انسدادی ریه (COPD) دارید ، ممکن است نگران ایمنی واکسن های COVID-19 باشید و از عوارض جانبی عصبی باشید. مایکل سیمز ، پزشک متخصص ریه ، مدیر بالینی برنامه COPD در Penn Medicine در فیلادلفیا می گوید: اجماع پزشکی واضح است: مزایای واکسیناسیون بسیار بیشتر از خطرات احتمالی است. دکتر سیمز می گوید: "واکسن نه تنها در برابر ابتلا به COVID-19 بلکه در برابر عوارض ناشی از نارسایی تنفسی و مرگ بسیار محافظ است و این برای بیماران COPD بسیار مهمتر است."

بر اساس اعلام مراکز کنترل و پیشگیری از بیماریها (CDC) ، افراد مبتلا به COPD ، از جمله آمفیزم و برونشیت مزمن ، در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به بیماری شدید ناشی از COVID-19 هستند. افراد مبتلا به سایر بیماریهای مزمن ریوی ، مانند آسم متوسط ​​تا شدید ، فیبروز کیستیک ، فشار خون ریوی (فشار خون بالا در ریه ها) و بیماری بینابینی ریه یا سایر شرایطی که شامل بافت ریه آسیب دیده یا زخم شده است.

با توجه به سیستم بهداشتی دانشگاه مریلند ، خبر خوب این است که به نظر می رسد افراد مبتلا به COPD در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به COVID-19 نیستند. این ارزیابی ریسک بر اساس تحقیقات موجود است ، از جمله مطالعه ای که در نشست سالانه CHEST در سال 2020 ارائه شد و نشان داد که شیوع COPD در تجزیه و تحلیل بیش از 11000 نفر کوچکتر از حد انتظار بود. متأسفانه ، این مطالعه همچنین ارتباطی بین COPD و افزایش خطر مرگ در افرادی که با COVID-19 در بیمارستان بستری شده اند پیدا کرد.

توجه : COPD همان بیماری بیماری مزمن انسدادی ریه می باشد.

آیا واکسن های COVID-19 ایمن هستند؟

داده ها نشان می دهد که همه واکسن های موجود COVID-19 بی خطر هستند.

سیمز می گوید: "خطر COVID-19 بسیار بیشتر از خطر کوچک واکسن است." اگر میزان واکنش های جدی یا تهدید کننده زندگی به واکسن COVID-19 را بررسی کنید ، تخمین زده می شود که از هر 100000 بیمار حدود 1 نفر باشد ، در حالی که در حال حاضر خطر مرگ ناشی از COVID-19 چندین برابر بیشتر از آن است. "

آیا عوارض جانبی واکسن وجود دارد که افراد مبتلا به COP باید نگران آن باشند؟

بر اساس CDC ، اکثر افرادی که واکسن COVID-19 دریافت می کنند ، نوعی عوارض جانبی را تجربه خواهند کرد. اما ، سیمز می گوید: "من هیچ گزارشی از علائم واکسن منحصر به فرد COPD یا شدیدتر در افراد مبتلا به COPD نسبت به مردم عادی ندیده ام."

وی ادامه می دهد: "با توجه به داده هایی که من دیده ام و از تجربیات خودم در مورد بیمارانم ، آنها همان عوارض جانبی را دارند که کسانی که بدون COPD تمایل دارند مانند درد ، خستگی ، لرز ، سردرد و تب کم درجهت دچار شوند. ” او می افزاید: اگرچه اینها ناخوشایند هستند ، اما خطرناک نیستند.

از بین واکسن های موجود ، کدام برای افراد مبتلا به COPD مناسب است؟

سیمز می گوید در حالی که تفاوت هایی بین واکسن های تأیید شده وجود دارد-از Pfizer-BioNTech ، Moderna و Johnson & Johnson-همه آنها به طور موثر خطر بستری شدن و مرگ ناشی از COVID-19 را از بین می برند.

وی می گوید: "به همین دلیل ، بسیار مهم است که فرد واکسن موجود را در اسرع وقت دریافت کند و منتظر نام تجاری دیگری نباشد."

آیا برای کاهش عوارض جانبی قبل از تزریق باید از مسکن استفاده کنم؟

سیمز می گوید: "مصرف هر نوع داروی مسکن قبل از دریافت واکسن توصیه نمی شود." او توضیح می دهد که نگرانی نظری وجود دارد که برخی از مسکن های ضد التهابی مانند ایبوپروفن یا تیلنول می توانند پاسخ ایمنی به واکسن را کم کرده و اثر واکسن را کاهش دهند.

آیا مصرف مسکن بعد از واکسیناسیون ایمن است؟

اگر بعد از دریافت واکسن علائمی مانند درد و درد شدید ، مشکلی ندارد که در آن زمان از مسکن استفاده کنید. سیمز می گوید: "در آن زمان ، واکسن ها در حال حاضر واکنش ایمنی نسبتاً قوی ایجاد کرده اند و مصرف داروهای ضد التهابی به طور منطقی ایمن تلقی می شود."

برای ثبت درخواست آزمایش کرونا (در منزل و یا محل کارتان) بر روی لینک زیر کلیک کنید 

 

تست کرونا در منزل

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}