چه زمانی می توانم دومین واکسن تقویت کننده خود را دریافت کنم؟

از آنجایی که سازمان غذا و دارو (FDA) گنجاندن اجزای Omicron BA.4/BA.5 را برای تزریقات تقویت‌کننده کووید-19 مجدداً فرموله‌شده توصیه کرد، دولت بایدن مشغول تأمین دوزهای کافی واکسن برای استقرار در سپتامبر بوده است.

گزارش‌های اولیه نیویورک تایمز نشان می‌دهد که تقویت‌کننده‌های به‌روز شده برای همه آمریکایی‌های 12 سال و بالاتر در مدت کوتاهی پس از روز کارگر در دسترس خواهند بود.

وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده (HHS) و وزارت دفاع میلیون‌ها دوز از این نوع جدید تقویت‌کننده را که واکسن «دو ظرفیتی» نامیده می‌شود، دریافت کرده‌اند. به طور خاص، دولت 105 میلیون دوز تقویت کننده دو ظرفیتی فایزر و 66 میلیون دوز تقویت کننده دو ظرفیتی مدرنا دارد.

از این هفته، هر دو شرکت نامزدهای تقویت کننده به روز شده خود را برای مجوز استفاده اضطراری به FDA ارسال کرده اند. تقویت کننده دو ظرفیتی فایزر برای سنین 12 سال به بالا در نظر گرفته شده است، در حالی که مدرنا فقط برای بزرگسالان است.

از آنجایی که انتظار می‌رود تقویت‌کننده‌های دو ظرفیتی COVID-19 به زودی عرضه شوند، بعید است که FDA و CDC واجد شرایط برای تقویت‌کننده موجود و معمولی باشند. در حال حاضر، فقط افراد منتخب دارای معیارهای تقویت کننده دوم هستند: 

بزرگسالان 50 سال و بالاتر
افراد 12 ساله یا بیشتر که دارای نقص ایمنی متوسط ​​یا شدید هستند
دریافت کنندگان دو دوز واکسن جانسون و جانسون

تقویت کننده های دو ظرفیتی ممکن است واجد شرایط بیشتری باشند

در حالی که حرف آخر در مورد اینکه چه کسی واجد شرایط تقویت کننده های دو ظرفیتی خواهد بود بر عهده CDC است، آنها احتمالاً به طور گسترده در دسترس خواهند بود.

دیوید جی سنیمو، MD، FACP، FAAP، دانشیار پزشکی و اطفال در بخش بیماری های عفونی در راتگرز، "من معتقدم که ما یک توصیه کلی برای همه - همه سنین - برای استفاده از تقویت کننده دو ظرفیتی در پاییز امسال خواهیم داشت."  فکر نمی‌کنم تقویت‌کننده به سنین بالای 50 سال و نقص ایمنی محدود شود.»

وی افزود، بر اساس دستورالعمل‌های فعلی، این تقویت‌کننده‌های دو ظرفیتی ممکن است حداقل پنج ماه پس از دوز قبلی واکسن توصیه شوند، چه از سری اولیه و چه از دوز تقویت‌کننده قبلی.

سنیمو گفت: «در کار من، ما در حال حاضر برنامه‌هایی را برای استفاده از این نوع تقویت‌کننده و همزمان با ارائه واکسن سالانه آنفولانزا انجام می‌دهیم. "ما معتقدیم CDC به ما اجازه می دهد آنها را با هم بدهیم."

آیا گرفتن یک تقویت کننده COVID و واکسن آنفولانزا با هم عوارض جانبی را بدتر می کند؟

از نوامبر سال 2021 واکسن های تقویت کننده برای همه بزرگسالان در دسترس بوده است. این بدان معناست که به جز جمعیت بالای 50 نفر یا افراد دارای نقص ایمنی که توانسته اند تقویت کننده های دوم را دریافت کنند، بسیاری از آمریکایی ها در طی 9 ماه محافظت از کووید را تقویت نکرده اند.

مهم است که واجد شرایط بودن عکس های تقویت کننده را افزایش دهید تا افراد بیشتری بتوانند محافظت از محو شدن خود را افزایش دهند. برخی تحقیقات نشان می دهد که محافظت تقویت کننده در برابر Omicron سه ماه پس از شلیک کاهش می یابد. "برای آینده قابل پیش بینی، این به معنای تقویت کننده برای همه است."

برای ثبت درخواست آزمایش کرونا (در منزل و یا محل کارتان) بر روی لینک زیر کلیک کنید 

 

تست کرونا در منزل

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}