نسل بعدی واکسن های COVID-19 می تواند یک قرص باشد!

محققان در تلاشند تا روند واکسیناسیون را ساده و سریعتر انجام دهند ، تولید نسل بعدی واکسن COVID-19 ، یعنی به صورت قرص و اسپری بینی، از نظر تاریخی واکسن های دیگری مانند واکسن فلج اطفال به صورت تزریق شروع می شدند اما واکسن های خوراکی تولید می شدند. برای کشف این که آیا این واکسن های خوراکی یا اسپری بینی به اندازه واکسن های تزریقی مثر هستند ، تحقیقات بیشتری لازم است. سه واکسن COVID-19 مجاز در ایالات متحده ممکن است برای کمک به کنترل همه گیر در آینده نزدیک مهم باشد.

نسل بعدی واکسن های COVID-19 می تواند یک قرص باشد!

اما گرچه این واکسن ها ، که توسط Pfizer-BioNTech ، Johnson & Johnson و Moderna منتشر شده ، موثر هستند ، اما چالش هایی را به همراه دارند. همه اینها نیاز به تزریق دارند ، که می تواند افراد مبتلا به فوبیای سوزن را دچار تردید کند. علاوه بر این ، عوارض جانبی از جمله احساس تب ، علائم شبیه آنفولانزا و درد بازو در هر سه واکسن شایع است و واکسن جانسون متوقف شده است زیرا مقامات در مورد لخته های خون بسیار نادر که ممکن است با واکسن در ارتباط باشند تحقیق می کنند.

آنچه تاکنون درباره نسل بعدی واکسن COVID-19 می دانیم

دکتر جاوید صدیقی ، بنیانگذار و مدیر ارشد پزشکی در TeleMed2U گفت : "در این زمان ، واکسن های SARS-CoV-2 قابل تزریق هستند. چندین تولید کننده واکسن تولید اولیه اسپری واکسن بینی را آغاز کرده اند. همچنین می گوید : "واکسن اسپری بینی می تواند به محض 2022 در دسترس باشد ، اما این بر اساس اثر بالینی و اثر بخشی واکسن در آزمایشات بالینی بسیار متغیر است."

صدیقی اضافه کرد که پیش بینی می شود نسلهای بعدی واکسن فعالیتی را در برابر انواع ویروس داشته باشند. طبق FasterCures ، مرکز موسسه Milken که در حال حاضر تولید واکسن COVID-19 را ردیابی می کند ، پنج شرکت در حال تولید واکسن های خوراکی هستند. دو تا از این شرکت ها به آزمایشات بالینی مرحله 1 منتقل شده اند. از 13 شرکتی که روی واکسن اسپری بینی کار می کنند ، 5 شرکت در آزمایشات بالینی اولیه قرار دارند.

"هیجان انگیز است. این صحبت از نوآوری است که دانشمندان ، دولت و دانشگاه برای بهبود آنچه در دست ماست تلاش می کنند. "گفت دکتر ویلیام شافنر ، متخصص بیماری های عفونی در دانشگاه وندربیلت و مدیر پزشکی بنیاد ملی بیماری های عفونی.

وی گفت: "آنچه از واكسن های فعلی می دانیم این است كه كدام قسمت از ویروس برای تحریك پاسخ ایمنی مهم است."

واکسن COVID-19 اصلی چگونه کار می کند

طبق منبع معتبر مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) ، واکسن های COVID-19 کنونی با تأمین "حافظه" لنفوسیت های T و لنفوسیت های B به بدن ما در ایجاد ایمنی کمک می کنند. این گلبول های سفید خون به یاد می آورند که چگونه باید با ویروس کرونا مبارزه کنیم ، اگر در آینده وارد بدن شما شود.

در حال حاضر ، سه واکسن COVID-19 در ایالات متحده مجاز است ، اگرچه واکسن جانسون و جانسون به طور موقت متوقف شده است زیرا به طور بالقوه باعث ایجاد لخته خون نادر در درصد بسیار کمی از مردم می شود. یک واکسن ، واکسن mRNA است. این ماده حاوی ماده ای از ویروس است که به سلولهای ما دستور می دهد پروتئینی برای ویروس کرونا تشکیل دهند تا در آینده با آن مقابله کند. واکسن دیگر واکسن زیر واحد پروتئین است. به جای کل میکروب شامل پروتئین های بی خطر ویروس است. بدن پس از واکسیناسیون پروتئین را تشخیص می دهد و نحوه مبارزه با آن را به خاطر می آورد. نوع سوم واکسن ناقل است. این شامل یک نسخه اصلاح شده از یک ویروس دیگر است. درون پوسته ویروس اصلاح شده ماده ای از ویروس کرونا وجود دارد. هنگامی که ناقل ویروسی در سلول قرار گرفت ، سلول ها پروتئینی تولید می کنند و سپس آن را کپی می کنند ، و این باعث می شود بدن ما لنفوسیت های T و B بسازد که می توانند از ویروس کرونا محافظت کنند.

چگونه اسپری یا قرص بینی می تواند شما را در برابر COVID-19 محافظت کند

ImmunityBio ، یکی از شرکت هایی که در حال تولید نسخه های دیگر واکسن COVID-19 از جمله یک کپسول و یک قرص محلول است ، توسط FDA مجاز شده است تا آزمایش بالینی فاز 1 را گسترش دهد.

سه واکسن تزریقی (Pfizer-BioNTech ، Moderna و Johnson & Johnson) پاسخ ایمنی را برای تولید آنتی بادی هایی تولید می کنند که با پروتئین سنبله ویروس کرونا مبارزه می کنند. واکسن ImmunityBio ، هر دو پروتئین سنبله خارجی مستعد جهش و پروتئین داخلی با ثبات تر را هدف قرار می دهد ، که آنتی بادی ها ، سلول های B حافظه و سلول های T را در برابر ویروس کرونا فعال می کند.

هدف ایجاد حفاظت طولانی مدت و همچنین محافظت در برابر انواع مختلف است. Altimmune شرکت دیگری است که روی واکسن نسل بعدی کار می کند. این یکی اسپری بینی خواهد بود. این روش برای تولید پاسخ ایمنی در نقطه ای از ورود ویروس به بدن و ایجاد ایمنی مخاط در حفره بینی طراحی شده است. واکسن اسپری بینی که AdCOVID نامیده می شود ، برای تحریک پاسخ ایمنی شامل پاسخهای آنتی بادی و سلولهای T در حفره بینی طراحی شده است.

برای ثبت درخواست آزمایش کرونا (در منزل و یا محل کارتان) بر روی لینک زیر کلیک کنید 

 

تست کرونا در منزل

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}