نوجوانان اکنون واجد شرایط تقویت کننده COVID-19 Pfizer هستند!

این تصمیم یک روز پس از انتشار داده‌های جدید فایزر اتخاذ شد که نشان می‌داد تزریق‌های تقویت‌کننده ممکن است برای تقویت سطح آنتی‌بادی‌های مبارزه با ویروس لازم برای دفع نوع Omicron حیاتی باشد. مقامات سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) گفتند که افزایش جذب واکسن های تقویت کننده می تواند به به حداقل رساندن شیوع انواع دلتا و اومیکرون در طول تعطیلات آینده کمک کند.

«از آنجایی که مردم برای تعطیلات با خانواده و دوستان در داخل خانه جمع می‌شوند، نمی‌توانیم تمام اقدامات پیشگیرانه بهداشت عمومی را که در طول همه‌گیری انجام داده‌ایم کنار بگذاریم. جنت وودکاک، سرپرست موقت سازمان غذا و دارو، دکتر جانت وودکاک در بیانیه‌ای گفت: با ادامه گسترش هر دو نوع دلتا و اومیکرون، واکسیناسیون بهترین محافظت در برابر COVID-19 است.

همانند بزرگسالان، افراد 16 و 17 ساله می توانند شش ماه یا بیشتر پس از دوز دوم واکسن فایزر تزریق کنند. تقویت کننده های مدرنا و جانسون و جانسون هنوز برای افراد کمتر از 18 سال مجاز نیستند.
پیتر مارکز: «از زمانی که ما برای اولین بار واکسن را مجاز کردیم، شواهد جدید نشان می دهد که اثربخشی واکسن در برابر کووید-19 پس از دوز دوم واکسن برای همه بزرگسالان و برای گروه سنی 16 و 17 سال کاهش می یابد. 

وی افزود: «یک دوز تقویت‌کننده واکسن برای افرادی که حداقل شش ماه قبل واکسینه شده‌اند، به محافظت مداوم در برابر کووید-19 در این گروه سنی و بالاتر کمک می‌کند.»

FDA بر اساس یک مطالعه بالینی شامل حدود 200 شرکت کننده 18 تا 55 ساله و همچنین داده های دنیای واقعی، ایمنی و اثربخشی یک واکسن تقویت کننده را ارزیابی کرد. این آژانس گفت که بر اساس داده های ارائه شده توسط فایزر، مزایای گسترش واجد شرایط بودن تقویت کننده برای افراد 16 و 17 ساله بیشتر از خطر پیامدهای نامطلوب مانند میوکاردیت یا التهاب قلب است.

FDA جلسه کمیته مشورتی خود را برای بحث در مورد این تصمیم برگزار نکرد و گفت که قبلاً داده‌های تقویت‌کننده‌ها را زمانی که واکسن‌ها را برای همه بزرگسالان آمریکایی در ماه نوامبر مجاز کرده بود، بررسی کرده است. FDA گفت: درخواست فایزر برای مجوز استفاده اضطراری "سوالاتی را ایجاد نکرد که از بحث اضافی توسط اعضای کمیته منتفع شود."

با افزایش موارد نوع Omicron، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری زبان خود را در مورد توصیه های تقویت کننده تقویت کرد و گفت که همه بزرگسالان واجد شرایط باید واکسن تقویت کننده دریافت کنند.

حدود 56 درصد از آمریکایی های 16 تا 17 ساله به طور کامل در برابر COVID-19 واکسینه شده اند. حدود 30 درصد از این گروه سنی، یا 2.5 میلیون نفر، شش ماه پیش سری اولیه خود را به پایان رساندند و اکنون واجد شرایط دریافت تقویت کننده هستند.

روشل والنسکی، مدیر CDC در بیانیه‌ای گفت: «اگرچه ما همه پاسخ‌ها را در مورد نوع Omicron نداریم، داده‌های اولیه نشان می‌دهد که تقویت‌کننده‌های COVID-19 به گسترش و تقویت محافظت در برابر Omicron و سایر انواع کمک می‌کنند.» ما می دانیم که واکسن های کووید-19 ایمن و مؤثر هستند و من به شدت نوجوانان 16 و 17 ساله را تشویق می کنم که اگر حداقل شش ماه از سری اولیه واکسیناسیون فایزر می گذرند، واکسن تقویت کننده خود را دریافت کنند.»

برای ثبت درخواست آزمایش کرونا (در منزل و یا محل کارتان) بر روی لینک زیر کلیک کنید 

 

تست کرونا در منزل

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}