بررسی ارتباط رژیم غذایی سالم با ابتلا به ویروس کرونا

متخصص تغذیه و مشاور تحقیقات تغذیه برای ZOE، آخرین یافته های خود را در مورد اینکه رژیم غذایی شما چگونه بر خطر ابتلا به COVID تاثیر می گذارد و چگونه می توانید از غذا برای محافظت از خود در طول همه گیری استفاده کنید ، به اشتراک گذاشتند.

ارتباط رژیم غذایی سالم با ابتلا به ویروس کرونا

بررسی ارتباط بین COVID و رژیم غذایی

در طول همه گیری همه گیر ، عوامل متعددی با افزایش خطر ابتلا به COVID-19 مرتبط شده اند ، از جمله سن ، شاخص توده بدن (BMI) ، قومیت و شرایط زمینه ای بهداشتی. اما تا کنون ، مطالعات کمی به تاثیر آنچه می خوریم پرداخته اند.

اگرچه اکثر شما ZOE را به دلیل برنامه مطالعه COVID ما می شناسید ، اما قبل از همه گیری همه ما روی تحقیقات تغذیه متمرکز بودیم. طی یک سال گذشته ، ما خود را در موقعیتی منحصر به فرد برای بررسی ارتباط بین رژیم غذایی و COVID-19 پیدا کردیم.

به همین دلیل است که چند ماه پیش ، ما از مشارکت کنندگان برنامه خود خواسته ایم که نظرسنجی های مربوط به عادات غذایی قبل و بعد از همه گیری را تکمیل کنند. حدود 1.1 میلیون نفر به این نظرسنجی پاسخ دادند و آن را به بزرگترین پایگاه داده رژیم غذایی در نوع خود تبدیل کرد.

"بر اساس پاسخ آنها به این نظرسنجی ، ما تجزیه و تحلیل کردیم که آیا افراد رژیم غذایی ضعیف ، متوسط ​​یا با کیفیت دارند. و سپس ما بررسی کردیم که چگونه کیفیت رژیم غذایی آنها با خطر ابتلا به COVID و شدت علائم آنها مرتبط است. "

در مورد رژیم غذایی و خطر بیماری کووید چه آموخته ایم؟

وی در این باره می گوید: ما دریافتیم افرادی که رژیم غذایی با بالاترین کیفیت را دارند در مقایسه با افرادی که بدترین رژیم غذایی را داشتند کمتر به بیماری کووید -19 مبتلا می شدند و به طور قابل ملاحظه ای کمتر احتمال دارد به بیماری شدید کووید -19 مبتلا شوند و به بیمارستان مراجعه کنند.

او می گوید: "ما همچنین توانستیم نشان دهیم که رابطه بین COVID-19 و رژیم غذایی مستقل از سایر عوامل خطرساز برای COVID-19 ، از جمله سن ، وزن ، نژاد ، قومیت یا سایر بیماری های زمینه ای است."

با این حال ، ما دریافتیم که تأثیر رژیم غذایی نامناسب در جوامع کم درآمد بیشتر است ، و این نشان می دهد که غذا ممکن است در ناهماهنگی های بهداشتی که در طول همه گیری دیده ایم ، نقش داشته باشد.

تیم می گوید: "این نشان می دهد که وقتی ما در تلاش برای کاهش ناهماهنگی در نتایج سلامت هستیم ، باید به این فکر کنیم که چگونه می توان رژیم غذایی مردم را بهبود بخشید ، به ویژه در مناطقی که از نظر اقتصادی و اجتماعی محروم هستند."

منظور از کیفیت رژیم غذایی چیست؟

"کیفیت رژیم غذایی یک طیف است. اگر می گوییم رژیم غذایی با کیفیت دارید ، معمولاً منظور ما رژیم غذایی متنوع و متعادل است که به شما انرژی و مواد مغذی کافی را برای یک زندگی فعال و کامل ارائه می دهد. "

رژیم های غذایی با کیفیت بالا معمولاً شامل بسیاری از غذاهای گیاهی ، از جمله میوه ها ، سبزیجات و غلات کامل ، همراه با غذاهایی هستند که میکروب های موجود در روده شما را تغذیه کرده و از سیستم ایمنی بدن شما حمایت می کنند.

امیلی توضیح می دهد: "در طرف دیگر طیف ، اگر رژیم غذایی با کیفیت پایین دارید ، معمولاً ما به غذاهایی فکر می کنیم که با پیامدهای ضعیف تری برای سلامتی همراه است ، به عنوان مثال ، غذاهای فوق فرآوری شده."

نمونه هایی از غذاهای فوق العاده فرآوری شده شامل مواردی مانند نان بسته بندی شده ، غلات صبحانه ، شکلات و نوشابه است. متأسفانه ، بسیاری از غذاهایی که در انگلستان و ایالات متحده می خوریم فوق فراوری شده است ، که ممکن است تا حدی توضیح دهد که چرا ما در مقایسه با برخی دیگر از کشورها از این همه گیری شدید ضربه خورده ایم.

"یکی از مشکلات بزرگ در پردازش غذا این است که شما یک جزء اساسی را از دست می دهید که مزایای سلامتی را به غذا می بخشد - ساختار آن. وقتی این ساختار را برمی داریم ، مردم تمایل دارند کالری بیشتری در یک جلسه معین بخورند. همچنین بسیاری از ترکیبات مفید موجود در غذاهایی که دارای اثرات مطلوب سلامتی هستند را حذف می کند. "

چگونه می توانید کیفیت رژیم غذایی خود را بهبود بخشید؟
در حالی که چندین عامل خطر برای COVID-19 وجود دارد که نمی توانیم آنها را تغییر دهیم ، می توانیم آنچه را که می خوریم تغییر دهیم.

نتایج اخیر مطالعه مهم تغذیه ای PREDICT نشان می دهد که خوردن رژیم غذایی غنی از گیاه و دوستدار روده با تنوع میکروبیوم روده و نشانگرهای بهتر سلامت مرتبط است. اکنون این یافته های جدید نشان می دهد که توجه به غذای روی بشقاب شما نیز می تواند در سالم ماندن در طول همه گیری نقش داشته باشد.

با این حال ، سارا به مردم هشدار می دهد که روی غذاها یا مواد مغذی خاص ، مانند چربی ، کربوهیدرات ها یا ویتامین های خاص تمرکز نکنند و در عوض به تصویر بزرگتر از کیفیت کلی رژیم غذایی نگاه کنند.

"ما در حال درک این موضوع هستیم که غذایی که می خوریم دارای ساختار پیچیده ای است که تأثیر زیادی بر تعدیل چگونگی تأثیر مواد مغذی بر سلامت ما دارد. بنابراین ما باید به غذاهایی که می خوریم و الگوهای غذایی کلی خود فکر کنیم ، نه مواد مغذی واحد. "

او توصیه می کند مصرف غذاهای گیاهی مانند حبوبات ، غلات کامل ، میوه ها ، سبزیجات ، آجیل و دانه ها را افزایش دهید و غذاهای فرآوری شده را کاهش دهید. شما همچنین می توانید ماهی های چرب ، که حاوی چربی های امگا 3 هستند که از عملکرد سیستم ایمنی و سلامت قلب پشتیبانی می کنند ، استفاده کنید.

این رژیم غذایی با کیفیت بالا دارای فیبر فراوان برای حمایت از میکروبیوم شما است ، اما اگر می خواهید فراتر بروید ، می توانید غذاهای تخمیر شده مانند ماست یا کفیر را که حاوی باکتری های پروبیوتیک مفید هستند و از سلامت روده پشتیبانی می کنند، به وعده های غذایی خود اضافه کنید.

برای ثبت درخواست آزمایش کرونا (در منزل و یا محل کارتان) بر روی لینک زیر کلیک کنید 

 

تست کرونا در منزل

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}