افزایش سن چه ارتباطی با میزان ابتلا به ویروس کرونا دارد؟

افراد مسن بیشتر احتمال دارد که از COVID-19 بسیار بیمار شوند. بسیار بیمار شدن به این معنی است که افراد مسن مبتلا به کووید-19 ممکن است نیاز به بستری شدن در بیمارستان، مراقبت های ویژه یا دستگاه تنفس مصنوعی داشته باشند تا به آنها کمک کند تنفس کنند یا حتی ممکن است بمیرند. این خطر برای افراد 50 ساله افزایش می یابد و در 60، 70 و 80 سالگی افزایش می یابد. افراد 85 ساله و بالاتر بیشترین احتمال ابتلا به بیماری را دارند.

سایر عوامل نیز می توانند احتمال ابتلای شدید شما به کووید-19 را افزایش دهند، مانند داشتن برخی شرایط پزشکی زمینه ای. اگر یک بیماری زمینه‌ای دارید، باید برنامه درمانی خود را دنبال کنید، مگر اینکه توسط ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی شما توصیه متفاوتی داشته باشد.

از خود و دیگران در برابر ابتلا به COVID-19 محافظت کنید

افراد مسن، و کسانی که با آنها زندگی می کنند، ملاقات می کنند یا از آنها مراقبت می کنند، باید اقداماتی را برای محافظت از خود در برابر ابتلا به COVID-19 انجام دهند.

هر چه زودتر واکسن بزنید.
واکسن کووید-19 در پیشگیری از کووید-19 موثر است و برای همه افراد 12 سال و بالاتر توصیه می شود.
اگر کاملاً واکسینه شده باشید، می‌توانید فعالیت‌هایی را که قبل از همه‌گیری انجام می‌دادید، بدون استفاده از ماسک یا فاصله 6 فوتی از هم از سر بگیرید، مگر در مواردی که قوانین، قوانین و مقررات فدرال، ایالتی، محلی، قبیله‌ای یا سرزمینی، از جمله قوانین محلی، الزامی باشد. راهنمایی کسب و کار و محل کار
اگر به طور کامل واکسینه نشده اید و 2 سال یا بیشتر دارید، باید در مکان های عمومی سرپوشیده از ماسک استفاده کنید.
به طور کلی، شما نیازی به استفاده از ماسک در محیط های بیرونی ندارید.
در مناطقی که تعداد موارد COVID-19 زیاد است، پوشیدن ماسک را در محیط‌های شلوغ در فضای باز و برای فعالیت‌هایی که در تماس نزدیک با افرادی که به طور کامل واکسینه نشده‌اند در نظر بگیرید.
افرادی که دارای بیماری هستند یا داروهایی مصرف می کنند که سیستم ایمنی آنها را تضعیف می کند، حتی اگر به طور کامل واکسینه شده باشند، ممکن است محافظت نشوند. آن‌ها باید تمام احتیاط‌های توصیه‌شده برای افراد واکسینه نشده، از جمله پوشیدن ماسک مناسب را تا زمانی که ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی آن‌ها توصیه کند، ادامه دهند.
اگر به طور کامل واکسینه شده اید، به «وقتی کاملاً واکسینه شده اید» مراجعه کنید.
تعاملات حضوری خود را با افراد دیگر تا حد امکان محدود کنید، به خصوص در داخل خانه.
بین خود و دیگران فاصله بیندازید (6 فوت فاصله بگیرید که تقریباً 2 بازو است).
دست های خود را همیشه بشویید. اگر آب و صابون به راحتی در دسترس نیست، از ضدعفونی کننده دستی استفاده کنید که حداقل 60 درصد الکل داشته باشد.
از لمس چشم ها، بینی و دهان خود با دست های شسته نشده خودداری کنید.
سرفه و عطسه را با دستمال یا داخل آرنج خود بپوشانید. سپس دستان خود را بشویید.
سطوح و چیزهایی را که اغلب لمس می کنید تمیز و ضد عفونی کنید.
هرچه با افراد بیشتری تعامل داشته باشید، تعامل نزدیک‌تری با آن‌ها دارید، و هر چه این تعامل طولانی‌تر باشد، احتمال ابتلا یا انتشار ویروسی که باعث COVID-19 می‌شود، بیشتر می‌شود.

اگر بیمار هستید یا فکر می کنید در معرض COVID-19 قرار گرفته اید:

با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود تماس بگیرید و به دنبال مراقبت باشید

اگر فکر می کنید ممکن است در معرض فردی مبتلا به کووید-19 قرار گرفته باشید، ممکن است نیاز به آزمایش داشته باشید. اطلاعات CDC را در مورد افرادی که باید آزمایش شوند بررسی کنید، و از وب‌سایت اداره بهداشت منطقه ای، نماد خارجی ایالت، قبیله، محلی و خارجی خود بازدید کنید تا آخرین اطلاعات محلی در مورد آزمایش را جستجو کنید.
اگر یک اورژانس پزشکی دارید، درخواست مراقبت های اورژانسی را به تعویق نیندازید.

اگر علائم COVID-19 را دارید:

با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود تماس بگیرید، آزمایش شوید و مراحل را برای زمانی که احساس بیماری می کنید دنبال کنید. اگر ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی ندارید، با نزدیک‌ترین مرکز درمانی یا بخش بهداشت تماس بگیرید و اگر به کمک اضطراری نیاز دارید، فوراً با 115 تماس بگیرید.

برای ثبت درخواست آزمایش کرونا (در منزل و یا محل کارتان) بر روی لینک زیر کلیک کنید 

 

تست کرونا در منزل

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}