فرد مبتلا به کرونا تا چه زمانی ناقل است؟

فرد بیمار که روزها یا هفته ‌ها را در قرنطینه سپری کرده، پس از رفع علائم بیماری و بهبود احوالش، مشتاق دیدن خانواده و قدم گذاشتن در دنیای بیرون است. فرد مبتلا به ویروس کرونا ۲ تا ۳ روز قبل از آغاز علائم تا زمان منفی شدن تست ممکن است به عنوان ناقل ویروس به سایر افراد محسوب شود. در این صورت رعایت ماسک زدن، فاصله‌گذاری اجتماعی و شناسایی افراد مرتبط با بیماران باعث کاهش ریسک انتقال این ویروس از افرادی که آلوده هستند اما علامت ندارند به سایر افراد خواهد شد.

توجه : کاربر گرامی شما می توانید آزمایش کرونا در منزل به صورت غیر حضوری به انجام برسانید کافیست برروی لینک تست کرونا در منزل کلیک کنید.

دوره نهفتگی ویروس کرونا :

دوره­ نقاهت مدت زمان بین قرار گرفتن در معرض ویروس و شروع علائم است. در حال حاضر، به ­گفته­ مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا، دوره­ نهفتگی ویروس جدید کرونا چیزی بین 2 تا 14 روز بعد از قرار گرفتن در معرض ویروس است. بیش از 97 درصد از افرادی که در معرض کرونا قرار می­ گیرند ظرف 11.5 روز بعد از خود علامت نشان می ­دهند. به نظر می رسد میانگین دوره­ خاموشی تقریبا 5 روز است. با این حال، ممکن است این آمار همراه با کسب اطلاعات بیشتر درمورد ویروس تغییر کند.

فرد مبتلا به کرونا تا کی ناقل است؟

پس از ابتلا به کرونا و روند بهبودی آیا من خوب شده ام؟

افراد مبتلا به کووید-۱۹ علائم متفاوتی نشان می‌دهند و شدت بیماری نیز از فردی به فردی دیگر کاملا متفاوت است. این ویروس به طرز باورنکردنی‌ای گیج‌کننده است و رفتارهای غیرقابل‌پیش‌بینی از خود بروز می‌دهد. اما حتی اگر پس از ابتلا به آن، پس از چند روز احساس کردید حالتان بهتر است حواستان کامل جمع باشد چون ممکن است دوباره حالتان بد شود.

توجه داشته باشید که حتی پس از گذشت ۱۰ روز از برطرف شدن کامل علائم ممکن است ناقل باشید بنابراین اگر نیاز به بیرون رفتن از منزل داشتید، حتما از ماسک استفاده کرده، تا حد ممکن از لمس سطوح خودداری کنید و فاصلهٔ اجتماعی را رعایت نمایید.

برای اطمینان از ناقل بودن یا نبود چه راهی وجود دارد؟

انجام آزمایش pcr کرونا شما را از ابتلا داشتن یا نداشتن به کرونا مطمئن می سازد. این تست کرونا وجود ویروس فعال در بدن را نشان می­دهد و باید مراحل قرنطینه یا انزوای خود از دیگران را انجام دهید. که تست PCR یا پی سی آر، ماده ژنتیکی ویروس را مورد بررسی قرار می­ دهد.

برای انجام تست کرونا در منزل و دریافت جواب بصورت آنلاین کافیست بر روی لینک زیر کلیک کنید

آزمایش کرونا در منزل

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}