آیا گروه خونی شما خطر ابتلا به کرونا را افزایش می دهد؟

در یک مطالعه جدید، محققان گزارش دادند که افراد دارای گروه خونی O کمتر در معرض خطر ابتلا به ویروس کرونای جدید که باعث COVID-19 می شود، هستند. در مطالعه‌ای که در ماه ژوئن انجام شد، محققان به این نتیجه رسیدند که افراد دارای گروه خونی A در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به کروناویروس جدید هستند.

در ماه مارس، یک مطالعه از چین به این نتیجه رسید که افراد دارای گروه خونی A ممکن است در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به کروناویروس جدید نسبت به افراد با گروه O باشند. کارشناسان می افزایند که تحقیقات گذشته ارتباطی بین گروه خونی و بیماری هایی مانند آنفولانزای معده و همچنین خطر سکته مغزی و اختلالات شناختی را نشان داده است. همه داده ها و آمار بر اساس داده های در دسترس عموم در زمان انتشار است. برخی از اطلاعات ممکن است قدیمی باشد. از مرکز کروناویروس ما دیدن کنید و صفحه به‌روزرسانی‌های زنده ما را برای جدیدترین اطلاعات در مورد همه‌گیری COVID-19 دنبال کنید.

یک مطالعه جدید نشان می دهد که افراد دارای گروه خونی O در مقایسه با سایر گروه های خونی در معرض خطر کمتری برای ابتلا به ویروس کرونای جدید که باعث COVID-19 می شود، هستند.

محققان همچنین خاطرنشان کردند که افراد دارای گروه خونی O در صورت ابتلا به این ویروس، کمتر در معرض ابتلا به یک بیماری جدی هستند.

این یافته‌ها مشابه مطالعه‌ای است که در ژوئن منتشر شد که در آن محققان به این نتیجه رسیدند که افراد دارای گروه خونی A با ۴۵ درصد بیشتر خطر ابتلا به کروناویروس جدید مرتبط هستند.

این محققان 1900 نفر را در اسپانیا و ایتالیا که به شدت مبتلا به کووید-19 بودند مورد مطالعه قرار دادند و نتایج خود را با 2000 نفر که بیمار نبودند مقایسه کردند.

در ماه مارس، مطالعه ای در چین نشان داد که افراد دارای گروه خونی A ممکن است بیشتر در معرض ابتلا به ویروس باشند و افراد دارای گروه خونی O ممکن است محافظت بیشتری در برابر ویروس داشته باشند.

این گزارش ها برخی از کارشناسان را نگران کرده است که افراد دارای گروه خونی A دچار وحشت یا نگرانی شوند و افراد دارای گروه خون O ممکن است مراقب خود را ناامید کنند یا بیش از حد از خود راضی شوند.

دکتر مری کوشمن، MSc، هماتولوژیست و استاد کالج پزشکی لارنر در دانشگاه ورمونت، گفت: "این نتایج را نمی توان برای کاهش اقدامات احتیاطی جدی که همه بدون توجه به گروه خونی خود باید انجام دهند، مورد استفاده قرار داد." 

کوشمن به Healthline گفت: "یکی در رسانه های اجتماعی این آخر هفته از خود پرسید که آیا افراد نوع O در خانواده ها باید کسانی باشند که برای خرید فرستاده شوند." ما قطعاً نمی‌خواهیم افرادی که فکر می‌کنند می‌توان از آنها محافظت کرد و نباید اقدامات احتیاطی انجام دهند، زیرا آنها از نوع O هستند.»

مطالعه مارس در ووهان چین انجام شد، جایی که اولین موارد شناخته شده کووید-19 در آنجا کشف شد. در این مطالعه، دانشمندان گروه‌های خونی ۲۱۷۳ نفر را که مبتلا به کووید-۱۹ تشخیص داده شده بودند، بررسی کردند و آن را با گروه‌های خونی جمعیت عمومی در آن منطقه مقایسه کردند. آنها دریافتند که در جمعیت عادی، نوع A 31 درصد، نوع B 24 درصد، نوع AB 9 درصد و نوع O 34 درصد بود.

در مبتلایان به ویروس، نوع A سی و هشت درصد، نوع B بیست و شش درصد، نوع AB ده درصد و نوع O بیست و پنج درصد بود. محققان به این نتیجه رسیدند که "گروه خونی A در مقایسه با گروه های خونی غیرA به طور قابل توجهی خطر ابتلا به COVID-19 را افزایش می دهد. در حالی که گروه خونی O در مقایسه با گروه های خونی غیرA به طور قابل توجهی خطر ابتلا به بیماری عفونی کمتری داشت.

برای ثبت درخواست آزمایش کرونا (در منزل و یا محل کارتان) بر روی لینک زیر کلیک کنید 

 

تست کرونا در منزل

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}