تست جنسیت جنین در هفته 7 بارداری

یک آزمایش خون ساده که می تواند جنسیت کودک را از هفت هفتگی بارداری تعیین کند ، در صورت استفاده صحیح از دقت بالایی برخوردار است ، یافته ای که به گفته کارشناسان احتمالاً منجر به استفاده گسترده تر از والدین نگران بیماری های مرتبط با جنسیت می شود ، کسانی که فقط کنجکاو و افرادی که گام بحث برانگیزتر درباره انتخاب جنسیت فرزندان خود را در نظر می گیرند.

جذابیت این آزمایش ، تجزیه و تحلیل DNA جنینی است که در خون مادر یافت می شود ، این است که می تواند هفته ها زودتر از سایر گزینه ها مانند سونوگرافی رابطه جنسی برقرار کند و برخلاف عمل آمنیوسنتز و سایر روش هایی که خطرات کوچکی از سقط دارند ، غیرتهاجمی است. 

تست جنسیت جنین در هفته 7 بارداری

پزشکان اروپایی اکنون به طور معمول از این آزمایشات برای کمک به والدین متولد شده که فرزندانشان در معرض خطر اختلالات نادر مرتبط با جنسیت هستند استفاده می کنند تا مشخص کنند که آیا آنها به آزمایش ژنتیکی تهاجمی و پرهزینه نیاز دارند. به عنوان مثال ، دیستروفی عضلانی دوشن پسران را تحت تأثیر قرار می دهد ، اما اگر جنین جنس در معرض خطر نباشد ، انجام چنین آزمایشاتی ضروری نیست. اما پزشکان در ایالات متحده به طور کلی این آزمایشات را تجویز نکرده اند زیرا این آزمایشات غیرقانونی هستند و آزمایشگاه های پزشکی هنوز برای استفاده از آنها مجوز رسمی ندارند.

مطالعه ای که به صورت آنلاین در مجله انجمن پزشکی آمریكا منتشر شده و نشان داده است كه یک آزمایش خون ساده با استفاده از خون مادر ، نه خون جنینی كه از طریق آمنیوسنتز یا سایر روش های تهاجمی انجام می شود، می تواند با دقت 95 درصد جنسیت جنین را در 7 هفته تعیین كند. دوران بارداری روشهای دیگر ، که متداول ترین روش سونوگرافی است ، تا حدود 20 هفتگی قابل اعتماد نیستند.

توجه : برای انجام تست تعیین جنسیت در آزمایشگاه مندل کافیست برروی لینک کلیک کنید.

این مطالعه جدید اولین تحقیق برای تأیید میزان دقت آزمایشات و بررسی پتانسیل آنها برای مراقبت های قبل از تولد - مثبت و منفی است. از یک طرف ، این آزمایشات به والدین امکان می دهد تا بیماری های ژنتیکی مرتبط با رابطه جنسی را غربالگری کنند. از طرف دیگر ، می توان از این آزمون استفاده کرد و آنچه نیویورک تایمز می خواند "گام بحث برانگیزتر درباره انتخاب جنسیت فرزندانشان" است.

امروزه در برخی آزمایشگاه های سطح کشور امروزه تعیین جنسیت بر پایه شناسایی توالی ژن SRY با روش PCR صورت می پذیرد که این روش به دلیل نحوه انجام آزمایش و حساسیت پایین آن تنها در حدود 75 تا 80% صحت دارد و در موارد زیادی نتایج کاذب حاصل می کند. در آزمایشگاه ژنتیک پزشکی و پاتوبیولوژی مندل در حال حاضر روش PCR معمولی با روش real time PCR بر پایه استفاده از پروب های TaqMan جایگزین شده است که در طی آن علاوه بر فاکتور SRY تعداد دیگری نیز از فاکتورهای کروموزوم Y مربوط به جنین های پسر در خون مادر اندازه گیری می شود.

این آزمایش در آزمایشگاه مندل از ابتدای هفته هفتم بارداری قابل انجام می باشد. مدت زمان لازم برای جوابدهی این تست حدود سه تا هفت روز می باشد. البته به دلایل فنی در مواردی لازم است تا نمونه گیری مجدد از مادر باردار صورت گیرد و به همین دلیل اعلام نتایج آزمایش کمی طولانی تر شود. 

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}