تعیین جنسیت با آزمایش خون در آزمایشگاه مندل چگونه است؟

تست تعیین جنسیت جنین از طریق خون مادر یک روش بسیار جدید بوده که در طی آن بر پایه شناسایی توالی های DNA آزاد جنینی در خون مادر می توان جنسیت جنین را با قطعیت بالایی شناسایی کرد. یک مطالعه جدید نشان می دهد برخی آزمایشات جنسیتی قبل از تولد که از خون مادر استفاده می کنند ، در تعیین جنسیت کودک بسیار دقیق هستند. 

توجه : برای انجام تست تعیین جنسیت در آزمایشگاه مندل کافیست برروی لینک کلیک کنید.

تحقیقات جدید منتشر شده در 10 آگوست در مجله انجمن پزشکی آمریکا نشان می دهد که پس از 7 هفته از بارداری ، آزمایشاتی که خون مادر را برای DNA جنین تجزیه و تحلیل می کند ، می تواند به درستی جنین نر را تا 95.4 درصد و جنین مونث را تا 98.6 درصد مشخص کند و به طور متوسط در مقایسه ، آزمایش هایی که DNA از ادرار را به جای خون تجزیه و تحلیل می کردند ، دقیقاً 41 درصد دقیق بود.

تعیین جنسیت با آزمایش خون

تصویربرداری با سونوگرافی گاهی اوقات از 11 هفته پس از بارداری می تواند جنسیت کودک را نشان دهد ، هرچند که نتایج تا 40 درصد از زمان اشتباه است. اکثر زنان باردار در ایالات متحده بین هفته 18 تا 22 بارداری سونوگرافی می کنند که به دنبال ناهنجاری های جنین است. در آن مرحله می توان جنسیت جنین را با دقت بالایی تعیین کرد.

بعضی از افراد دوست ندارند اینقدر صبر کنند. چلسی گلادن به LiveScience گفت که او و "مچ پا های متورم" او نیاز به هیجان پیدا کردن رابطه جنسی کودک خود را در نیمه راه حاملگی دارند ، اما گفت که اگر این کار را می کرد زودتر متوجه می شد.

اما کنجکاوی تنها دلیل آزمایش زودرس جنسیت نیست. برخی از اختلالات ژنتیکی به کروموزوم X مرتبط هستند ، بنابراین به طور گسترده ای بر مردان تأثیر می گذارد ، که به این معنی است که کروموزوم های جنسی XY فاقد X "پشتیبان" زنان هستند. خانواده هایی که در معرض این اختلالات هستند اکنون می توانند آمنیوسنتز را انتخاب کنند که در آن مایعی که جنین در رحم بالش می زند ، استخراج و آزمایش شود یا روشی به نام نمونه برداری از پرزهای جفتی که هر دو خطر سقط جنین اندک را دارد.

بیانچی و همکارانش با استفاده از ادبیات علمی به تحقیق در مورد آزمایش خون و ادرار پرداختند که از DNA جنین خون مادر برای شناسایی جنسیت استفاده می کند. فقط مردان دارای کروموزوم Y هستند ، بنابراین اگر کروموزوم Y در خون مادر پیدا شود ، احتمالاً پسر بچه ای را حمل می کند. اگر هیچ کروموزوم Y پیدا نشود ، او احتمالاً در انتظار دختر است.

پس از حذف مطالعاتی که فاقد داده یا بسیار کوچک بودند ، بیانچی و تیم وی 57 تحقیق در مورد آزمایش های جنسی قبل از زایمان را برای تجزیه و تحلیل انجام دادند. آنها دریافتند که آزمایش ادرار بسیار غیرقابل اعتماد است ، احتمالاً به این دلیل که تا زمانی که DNA جنین از خون در ادرار فیلتر می شود ، تجزیه می شود.

از طرف دیگر آزمایش خون ، DNA جنین را خیلی زود نشان داد. قبل از هفت هفته ، آزمایش خون فقط 74.5 درصد از اوقات ، جنین های نر را به درستی شناسایی کرد. با این حال ، بعد از هفت هفته ، دقت بالا رفت. آزمایشات انجام شده بین هفت تا 20 هفته بارداری به طور دقیق نوزادان پسر در 95 درصد از زمان و دختران در حدود 99 درصد از اوقات مشخص شده است. پس از 20 هفته ، این آزمایش بسیار دقیق بود ، پسران را 99 درصد پسرها و دختران را 99.6 درصد دختران را بهم می زدند.

این آزمایش در آزمایشگاه مندل از ابتدای هفته هفتم بارداری قابل انجام می باشد. مدت زمان لازم برای جوابدهی آزمایش جنسیت جنین این آزمایش حدود سه تا هفت روز می باشد. البته به دلایل فنی در مواردی لازم است تا نمونه گیری مجدد از مادر باردار صورت گیرد و به همین دلیل اعلام نتایج آزمایش کمی طولانی تر شود. در آزمایشگاه مندل این تست با استفاده از 10 سی سی از خون مادر انجام می شود و جواب آزمایش نیز 3 الی 7 روز پس از انجام آزمایش مشخص می شود. هچنین براساس آنچه که گفته شد این آزمایش از هفته هفتم بارداری قابل انجام است اگر می خواهید جواب آزمایش از دقت 99% برخوردار باشد بهتر است از هفته دهم به بعد این آزمایش را انجام دهید.

 

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}