تست تعیین جنسیت جنین را در آزمایشگاه مندل انجام دهید!

بسیاری از خانواده ها و مادران باردار تمایل دارند که در سریعترین زمان ممکن از جنسیت جنین خود آگاه شوند. شما می توانید تست تعیین جنسیت را هم در آزمایشگاه مندل و هم به صورت در منزل و آنلاین انجام دهید. در حالت عادی می بایست تا هفته حداقل 14 صبر کنید تا بتوان با استفاده از سونوگرافی جنسیت را تشخیص داد. با استفاده از آزمایش PGTMB تنها با استفاده از 10 میلی لیتر از خون مادر امکان تشخیص زود هنگام جنسیت از هفته هفتم بارداری میسر می شود. برای انجام آزمایش PGTMB می توانید برروی لینک کلیک کنید.

توجه : کاربر گرامی برای انجام تست تعیین جنسیت چه در منزل چه در آزمایشگاه کافیست برروی لینک کلیک کنید یا با شماره 02188198077 تماس حاصل فرمایید.

تست تعیین جنسیت چیست؟

تست تعیین جنسیت جنین از طریق بررسی خون مادر یک روش بسیار جدید بوده که در طی آن بر پایه شناسایی توالی های DNA آزاد جنینی در خون مادر می توان جنسیت جنین را با قطعیت بالایی شناسایی کرد. اولین بار در سال 1997 دانشمندان وجود توالی های DNA جنین به صورت قطعات کوتاه در خون مادر را شناسایی کردند و از همان زمان حجم انبوهی از تحقیقات برای یافتن کاربرد های بالینی از این DNA آغاز شد. برای کسب اطلاعات بیشتر از تست تعیین جنسیت می توانید کلیک کنید.

تست تعیین جنسیت

تست تعیین جنسیت بر چه اساسی انجام می شود؟

در برخی آزمایشگاه های سطح کشور امروزه تعیین جنسیت بر پایه شناسایی توالی ژن SRY با روش PCR انجام می شود که این روش به دلیل نحوه انجام آزمایش و حساسیت پایین آن تنها در حدود 75 تا 80% صحت دارد و در موارد زیادی نتایج کاذب حاصل می کند. در آزمایشگاه ژنتیک پزشکی و پاتوبیولوژی مندل در حال حاضر روش PCR معمولی با روش real time PCR بر پایه استفاده از پروب های TaqMan جایگزین شده است که در طی آن علاوه بر فاکتور SRY تعداد دیگری نیز از فاکتورهای کروموزوم Y مربوط به جنین های پسر در خون مادر اندازه گیری می شود.

همچنین برای بالا بردن دقت آزمایش با استفاده از توالی ژنهای موجود بر روی کروموزوم های اتوزوم میزان DNA مادری در مقایسه با DNA جنینی اندازه گیری شده و به این ترتیب از ایجاد بسیاری از جواب های کاذب جلوگیری به عمل می آید و می توان انتظار داشت که دقت آزمایش تا حد 95 الی 98 درصد بالاتر رود.

برای انجام آزمایش تعیین جنسیت چه شرایطی را باید بدانید و رعایت کنید :

مدت زمان جوابدهی این تست حدود 3 تا 7 روز می باشد.

این تست از هفته هفتم بارداری و پس از آن قابل انجام است.

بدانید که دقت تست بین 95 تا 98% می باشد. 

این تست با استفاده از 10 سی سی از خون مادر انجام می شود.

برای انجام آزمایش بهتر است که فرد ناشتا نباشد و مایعات کافی نوشیده باشد.

تعیین سن بارداری حتما باید بر اساس سونوگرافی انجام شود.

آزمایش در مورد بارداری های دو قلو و بالاتر انجام پذیر نمی باشد به این دلیل که نتایج کاذب آن افزایش می یابد.

توجه : کاربر گرامی برای انجام آزمایش تعیین جنسیت کافیست کلیک کنید.
 

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}