از واکسن چینی سینوفارم بیشتر بدانیم

سوالات رایجی که در رابطه با واکسن سینوفارم چینی پرسیده می شود؛

واکسن چینی کرونا

نیو دهلی می گوید: واکسن سینوفارم اولین واکسن چینی است که توسط سازمان بهداشت جهانی (WHO) تایید شده است.سازمان بهداشت جهانی, واکسن سینواک کووید-19 را برای مصارف اضطراری تایید کرد.سینواک دومین واکسن چینی است که در صف انتظار برای دریافت رای تایید از سمت سازمان بهداشت جهانی می باشد.

سینوفارم واکسن غیرفعالی بنام SARS-COV-2 (Vero Cell) را تولید می کند.سینوفارم همچنین اولین واکسنی است که روی ویال آن مانیتوری بهمراه دارد, که شامل برچسب کوچکی روی ویال می باشد که به هنگام قرار گرفتن در معرض دما, تغییر رنگ می دهد.این تغییر رنگ قابلیت تشخیص استفاده ی مناسب از واکسن را به کارکنان بهداشت می دهد.

همه ی مطالبی که شما نیاز دارید درباره ی واکسن سینوفارم بدانید در اینجا ذکر شده است؛

واکسن سینوفارم ساخت کجاست؟

واکسن سینوفارم توسط شرکت ملی دارویی چین تولید می شود.این شرکت (سینوفارم) یک سازمان بهداشت دولتی است با یک گروه 128 هزار نفری از کارکنان و زنجیره ی کاملی از صنعت تحقیق و توسعه, تولیدات, تدارکات و توزیع, زنجیره های خرده فروشی, مراقبت های بهداشتی, خدمات مهندسی, نمایشگاه ها و کنفرانس ها و تجارت بین المللی و خدمات مالی تشکیل یافته است.

واکسن سینوفارم چند دوز تزریق می شود؟

واکسن سینوفارم در دو دوز 0/5 میلی لیتری از طریق عضله تجویز می شود.

دوز مناسب واکسن سینوفارم چقدر می باشد؟

گروه مشاوره ای استراتژیک کارشناسان (SAGE) سازمان بهداشت جهانی (WHO) , استفاده از واکسن BIBP را در دو دوز ( 0/5 میلی لیتری) از طریق عضله تجویز می کنند.

سازمان بهداشت جهانی فاصله 3 الی 4 هفته ای را بین اولین و دومین دوز پیشنهاد می کند.اگر مصرف دوز دوم بیش از چهارهفته به تاخیر بیافتد, باید در اولین فرصت ممکن تزریق صورت بگیرد.توصیه می شود که همه ی افراد واکسینه شده دو دوز را دریافت کنند.

آیا تزریق واکسن چینی سینوفارم به زنان باردار توصیه می شود؟

اطلاعات موجود در رابطه با واکسن در زنان باردار, برای ارزیابی اثر واکسن یا خطرات مرتبط با آن در بارداری کافی نیست.با این حال این یک واکسن غیرفعال کمکی است مشابه بسیاری از واکسن های بی خطری که در زنان باردار استفاده می شود.بنابراین انتظار می رود که اثر واکسن BIBP کووید-19 در زنان باردار با آنچه در زنان غیر باردار در سن مشابه مشاهده شده, قابل مقایسه باشد.

واکسن سینوفارم برای چه کسانی توصیه نمی شود؟

افرادی که سابقه ی واکنش های آلژیک (آنافیلاکسی) به هر یک از اجزای واکسن را دارند, نباید آنرا مصرف کنند و هرشخصی که دمای بدنش بیش از 38.5 درجه باشد, باید واکسیناسیون را به زمانی دیگر که تب ندارد, به تعویق بیاندازد.

میزان اثر واکسن سینوفارم

یک آزمایش بزرگ فاز سه که در چندین کشور انجام شده است نشان میدهد که به هنگام تزریق دوز دوم, 79% از علائم عفونت های کرونا به مدت 14 روز یا بیشتر پیشگیری می شود.پس تاثیر واکسن برای پیشگیری از بستری شدن در بیمارستان 79% می باشد.

این آزمایش برای اثبات کارایی در برابر بیماری های شدید در افرادی با بیماریهای مشترک, در بارداری یا حتی در افراد بالای 60 سال و بیشتر طراحی و ساخته نشده است.زنان اقلیت کمی از این آزمایش را شامل می شدند.متوسط مدت زمان پیگیری موجود در زمان بررسی شواهد 112 روز بود.کارایی دو آزمایش دیگر در حال بررسی است اما داده ها هنوز در دسترس نمی باشد.

با این حال , بدلیل محدود بودن اطلاعات بالینی منتشر شده نگرانی هایی درمورد اثربخشی واکسن سینوفارم وجود داشته است.اخبار افزایش موارد کرونایی در سیشل Seychelles , جایی که واکسن های سینوفارم به 57% از کسانی که واکسینه شده بودند , صادر شده بود و این افزایش موارد کرونایی ابهاماتی را طی اثرات این واکسن بوجود آورد.

آیا واکسن سینوفارم بی خطر است؟

سازمان بهداشت جهانی WHO , اطلاعات و داده های مربوط به کیفیت , ایمنی و اثربخشی واکسن را کاملا بررسی کرده و استفاده از آن را برای افراد 18 سال و بالاتر توصیه کرده است.اطلاعات ایمنی برای افراد بالای 60سال محدود است (بخاطر تعداد شرکت کنندگان اندکی که برای انجام آزمایشات در کلینیک حضور داشتند.)

کدام کشورها این واکسن را تایید کرده اند؟

ویتنام امروز واکسن سینوفارم چین را برای استفاده در برابر کرونا (Covid-19) تایید کرد. طبق گزارشات رسانه های دولتی, این سومین واکسنی است که در کشور جنوب شرقی آسیا تایید می شود.

کشورهای دیگر که این واکسن را تایید کرده اند شامل پاکستان , ایران , بحرین , ترکیه , امارات , پرو , موروکو , اردن , مصر و مجارستان است.

برای ثبت درخواست آزمایش کرونا (در منزل و یا محل کارتان) بر روی لینک زیر کلیک کنید 

تست کرونا در منزل

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}