ویروس اچ پی وی نوع 6 (HPV 6)

HPV6 و HPV11 شایعترین HPV کم خطر در انسان هستند و عمدتا مسئول ایجاد زگیل های تناسلی هستند. اچ پی وی نوع 6 در 80٪ موارد در افراد کم توان ایمنی عامل ایجادکننده است ، در حالیکه در افراد مبتلا به سیستم ایمنی فاقد فشار خون گزارش شده است که HPVl1 غالب است. این تومورهای خوش خیم در آنوژنیتالیای داخلی و خارجی ایجاد می شوند و یا به صورت زگیل هایی مانند گل کلم ظاهر می شوند ، که به آنها Condylomata acuminata (CA) گفته می شود یا به عنوان زگیل های مسطح ، معمولاً در صورت ایجاد عفونت در داخل بدن ، وجود دارد. معمولاً بدون علامت هستند اما گاهی همراه با خارش ، سوزش یا خونریزی هستند. با این حال ، آنها باعث اختلالات روانشناختی عمده می شوند و بسیار عفونی هستند. تکامل آنها متغیر است ، که منجر به رشد ، پایداری یا رگرسیون خود به خودی می شود. گفته می شود که زگیل های تازه توسعه یافته بیشتر مستعد بازگشت خود به خود هستند اما هنوز به اثبات قطعی نیاز است.

نکته : برای انجام تست اچ پی وی کافیست برروی لینک کلیک کنید.

فهرست آنچه در این مقاله می خوانید:

یک تظاهرات بالینی نادر اما شدید ، پاپیلوماتوز حنجره است که باعث بیماری قابل توجهی می شود و به طور بالقوه تهدید کننده زندگی است. پاپیلوماتوز حنجره را می توان در بدو تولد توسط نوزادان از مادران آلوده یا در بزرگسالی بدست آورد. زگیل در دستگاه تنفسی فوقانی ، معمولاً در حنجره و تارهای صوتی ایجاد می شود و می تواند منجر به انسداد مجاری تنفسی و خفگی شود. تنها درمان موثر جراحی لیزر ، تحت بیهوشی عمومی است. عود تقریباً یک قانون است ، گاهی اوقات با حمله به دستگاه تنفسی تحتانی با نتیجه شدید (ریمل ، 1999). میانگین تعداد مداخلات جراحی 5 مورد در سال برای عفونت حاصل از نوزادی و دو مورد در سال در صورت ابتلا به بیماری در بزرگسالی است.

برای جلوگیری از سرطان دهانه رحم واکسن هایی علیه HPV نوع 6 ، 11 ، 16 و 18 ساخته شده است. واکسیناسیون علیه HPV احتمالاً برای استفاده در کودکان 11 تا 12 ساله توصیه می شود. 213 به دلیل زمان واکسیناسیون ، بعید به نظر می رسد که تاثیری در شیوع RRP در دوران کودکی داشته باشد اما به طور بالقوه می تواند اوایل بیماری دوران کودکی در نسل بعدی.

پاپیلوماتوز تنفسی مکرر

انواع HPV 6 و 11 عوامل ایجاد کننده پاپیلوماتوز تنفسی عود کننده (RRP) هستند. RRP شروع نوجوانان (اصطلاحی است که برای تشخیص این بیماری از RRP بزرگسالی استفاده می شود) معمولاً با انتقال HPV-6 یا HPV-11 در زمان تولد ، هنگام عبور از یک کانال تولد آلوده بدست می آید. دوره کمون برای ایجاد بیماری بالینی اکتسابی در حین زایمان ، می تواند به اندازه چند ماه کوتاه باشد. در مورد طولانی ترین دوره قبل از تظاهرات بالینی اختلاف نظر وجود دارد. بیشتر موارد RRP شروع نوجوانان در دوران بارداری در 5 سال اول زندگی رخ می دهد. به نظر می رسد RRP بزرگسالان اپیدمیولوژی متفاوتی دارد.

RRP یک بیماری نادر اما جدی است. تعداد سالانه موارد جدید RRP در ایالات متحده بین 80 تا 1500 مورد تخمین زده می شود (تقریباً 3/6 تا 3/4 مورد در هر 100000 تولد) .12 گرچه بیشتر افراد مبتلا به RRP درگیری حنجره ای جداگانه دارند ، اما پاپیلوماها می توانند بر روی سطح مخاط مخاط کل راه هوایی و دستگاه گوارش فوقانی ، از جمله حلق بینی ، حنجره ، نای و مری. علاوه بر این ، گزارش های موردی از درگیری برونش ریوی با تخریب بدخیم وجود دارد.

درمان بیماری اچ پی وی

اهداف درمان رفع انسداد راه هوایی ، بهبود کیفیت صدا و به حداقل رساندن خطر عود است. پاپیلوماتوز تنفسی مکرر برای درمان ناامیدکننده است زیرا ضایعات اغلب پس از برداشتن عود می کنند و گاهی به صورت موضعی تهاجمی هستند. تمرکز مدیریت این است که پاپیلوما را رفع اشکال کرده و از یک راه هوایی ایمن بدون ایجاد زخم طولانی مدت برگشت ناپذیر ، به ویژه بر روی صدا ، اطمینان حاصل کنید. حذف کامل جراحی این بیماری در اکثر موارد غیرممکن است زیرا عفونت ویروسی تحت بالینی در مناطق مجاور کاملاً طبیعی اتفاق می افتد و درجه تخریب لازم برای پاکسازی مزرعه به درجه آسیب زیادی از بافت نیاز دارد.

لیزر دی اکسید کربن پرکاربردترین ابزار جراحی برای از بین بردن پاپیلومای تنفسی مکرر ، بخار کردن پاپیلوماست. با این حال ، بهتر از روشهای جراحی قدیمی ، مانند برداشتن مستقیم یا مکش دیاترمی ، از رشد مجدد جلوگیری نمی کند. از فتودینامیک درمانی استفاده شده است ، بیمار قبل از آن با یک مشتق هماتوپورفیرین تحت معالجه قرار می گیرد و سپس ضایعه را تحت اشعه لیزر رنگ آرگون با طول موج 630 نانومتری قرار می دهد. 211 در صورت امکان ، از تراكئوتومی باید جلوگیری شود ، زیرا تراكم بیماری به محل تراكئوتومی است.

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}