آزمایش اچ پی وی

سیستم ایمنی بدن می تواند تا بیشتر گونه‌ های بیماری اچ‌ پی‌ وی را پیش از اینکه آسیب ببینید از بین ببرد حتی گاها خود افراد متوجه آلوده بودن بدنشان به این ویروس نمی شوند. برخی از گونه های دیگر ویروس مانند اچ‌ پی‌ وی ۶ و ۱۱ باعث بروز ناهنجاری‌ های مادرزادی در سلول‌ های بافت آلوده می‌شوند که می‌ توانند به زگیل در اندام تناسلی تبدیل شوند. برای مشخص کردن ویروس اچ پی وی در بدنتان می توانید آزمایش اچ پی وی را در آزمایشگاه آنلاین مندل انجام دهید.

انتقال اچ پی وی :

اچ‌ پی ‌وی از طریق تماس مستقیم بین پوست افراد انتقال می ‌یابد، که به این معناست که ویروس در سلول ‌های نزدیک نقطه عفونت باقی می‌ماند تا اینکه در کل بدن گسترش یابد. از آنجا که اچ ‌پی ‌وی معمولا از طریق فعالیت جنسی منتقل می‌شود، معمولا این یعنی سلول‌های واژن، فرج (بخش بیرونی مهبل)، آلت تناسلی مردان، مقعد، دهان و گلو است. می ‌توانیم برای اچ‌پی‌وی در سلول‌ها از این مناطق آزمایش بدهیم، با این‌که آزمایش این ویروس از لحاظ علمی امکان ‌پذیر است، اما معمول نیست.

فهرست آنچه در این مقاله می خوانید:

دلیل اصلی این است که با این ‌که درمان اثرات نامطلوب سلامتیِ ناشی از اچ ‌پی ‌وی موجود است، اما هیچ درمانی برای خود ویروس وجود ندارد. بنابراین آزمایش برای اچ ‌پی ‌وی باعث ایجاد بسیاری از موارد مثبت می‌شود و اگرچه بیشتر آن ها باعث نگرانی نمی‌شوند، هنوز هیچ برنامه ‌ای برای پاک ‌سازی کالبد اصلی این ویروس وجود ندارد. 

آزمایش اچ پی وی

درمان اچ پی وی :

استفاده از کاندوم به جلوگیری از پخش اچ ‌پی ‌وی در طول رابطه جنسی کمک می‌کند. و سه واکسن ایمن و موثر وجود دارد که همگی اچ ‌پی ‌وی ۱۶ و ۱۸ را هدف قرار می ‌دهند. این واکسن طی دو یا سه بار دارو در ماههای جداگانه باید اعمال شود، و فقط در صورتی مفید است که همه آن‌ها را بزنید. در حال حاضر این واکسن بخشی از مراقبت‌هایِ استاندارد برای دختران ۱۱ تا ۱۸ ساله در بسیاری از کشورها است. هرچند که این واکسن به ‌طور فزاینده ‌ای در دسترس پسران نیز قرار می‌گیرد.

زنان و مردان بالغ در کشورهایی از جمله آمریکا و انگلستان می ‌توانند واکسن دریافت کنند و شواهد حاکی از آن است که واکسیناسیون زنان و مردان می ‌تواند میزان شیوع جهانی سرطان رحم را تا حدود ۹۰ درصد کاهش دهد. پژوهشگران همچنین در حال ایجاد یک واکسن برای افرادی هستند که از پیش مبتلا به اچ ‌پی ‌وی۱۶ و ۱۸ هستند، و سلول‌های آلوده را هدف قرار می ‌دهد تا مانع از تبدیل آن ‌ها به سلول ‌های سرطانی شود. بنابراین در حالی که هنوز جا برای بهبود در غربالگری، درمان و دسترسی به هر کدام آن‌ ها، استفاده از کاندوم، واکسیناسیون و غربالگری گردنی وجود دارد، هریک می‌تواند آسیب ناشی از اچ‌ پی ‌وی را کاهش دهد. 

آزمایش اچ پی وی :

عفونت HPV یک عفونت ویروسی است که معمولاً باعث رشد زگیل هایی روی پوست یا غشای مخاطی می شود. بیش از 100 نوع ویروس HPV (پاپیلومای انسانی) وجود دارد. برخی از انواع عفونت HPV باعث ایجاد زگیل می شوند و برخی نیز می توانند باعث ایجاد انواع مختلفی از سرطان شوند. بیشتر عفونتهای HPV منجر به سرطان نمی شوند. اما برخی از انواع HPV های دستگاه تناسلی می توانند باعث سرطان بخش پایینی رحم که به واژن وصل می شود (گردن رحم) شوند.

آزمایشگاه مندل با روش های استاندارد مطابق با دستورالعمل های WHO (سازمان جهانی بهداشت) نسبت به بررسی حضور یا عدم حضور ویروس HPV در نمونه های مختلف افراد و به دنبال آن تعیین نوع ژنوتیپ ویروس در سریعترین زمان ممکن اقدام می نماید. شما با کلیک برروی آزمایش hpv می توانید اطلاعات بیشتری از این ویروس کسب کنید.

 

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}