از ویروس اچ پی وی در دوران بارداری چه می دانید؟

ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) نوعی عفونت مقاربتی (STI) است. بیشتر انواع HPV از طریق رابطه جنسی دهانی ، واژینال یا مقعدی منتقل می شوند. HPV بسیار شایع است. در واقع ، طبق مرکز کنترل و پیشگیری بیماری (CDC) ، این شایع ترین STI در ایالات متحده است.

توجه : کاربر گرامی در صورتی که تمایل به انجام آزمایش اچ پی وی دارید کافیست برروی لینک کلیک کنید.

حدود 80 درصد افراد در برخی از مراحل زندگی خود به HPV مبتلا می شوند. این به این دلیل است که بیش از 150 نوع مختلف HPV وجود دارد. بسیاری از آنها معمولاً مشکلی ایجاد نمی کنند و بدون درمان از بین می روند. تعداد کمی از افراد حتی می فهمند که به آن مبتلا هستند. حدود 40 سویه HPV می توانند دستگاه تناسلی را آلوده کنند. این ممکن است باعث ایجاد زگیل های تناسلی و سرطان در این نواحی از بدن شود:

  • دهانه رحم
  • واژن
  • ولو
  • آلت تناسلی مرد
  • مقعد

برای کاهش خطر ابتلا به سرطان دهانه رحم به دلیل HPV ، یک واکسن HPV برای هدف قرار دادن سویه های خاص HPV که با سرطان دهانه رحم مرتبط هستند ایجاد شد. این واکسن در دوران بارداری توصیه نمی شود. HPV معمولاً مشکلی در بارداری ایجاد نمی کند. با این حال ، اگر باردار هستید و HPV دارید ، باید در مورد چند عارضه نادر بدانید.

علائم HPV چیست؟

با HPV ، ممکن است هیچ علائمی نداشته باشید. شایع ترین علامت زگیل است. زگیل ها برجستگی هایی به رنگ گوشت بر روی پوست هستند که به تنهایی رشد می کنند یا به صورت خوشه هایی در می آیند که شبیه گل کلم هستند.

نوع HPV شما تعیین می کند که در کدام قسمت از بدن زگیل رشد می کند:

زگیل های تناسلی در زنان ، در واژن ، ولو ، دهانه رحم یا مقعد و در مردان و آلت تناسلی ، بیضه یا مقعد رشد می کنند.
زگیل های مشترک روی دست ها یا آرنج ها تشکیل می شود.
زگیل کف پا روی توپ یا پاشنه پا ظاهر می شود.
زگیل های مسطح معمولاً در صورت در کودکان و مردان و در پاها در زنان وجود دارد.
احتمالاً زگیل را احساس نخواهید کرد ، اما گاهی اوقات ممکن است خارش یا سوختگی داشته باشد.

داشتن انواع خاصی از HPV همچنین می تواند خطر ابتلا به سرطان دهانه رحم را افزایش دهد. این نوع سرطان اغلب تا زمانی که شروع به گسترش نکند ، علائمی ایجاد نمی کند. هنگامی که سرطان گسترش یابد ، می تواند علائمی مانند:

خونریزی غیرطبیعی از واژن یا خونریزی که به دلیل قاعدگی شما نیست
ترشحات واژن ، که ممکن است حاوی خون باشد
درد در هنگام رابطه جنسی

HPV در دوران بارداری چگونه تشخیص داده می شود؟

اکثر OB-GYN ها به طور معمول در طول بارداری آزمایش HPV نمی کنند مگر اینکه دلیلی داشته باشند.

تشخیص HPV معمولاً در صورت یافتن زگیل توسط پزشک یا در حین انجام آزمایش پاپ معمول انجام می شود. در طی آزمایش پاپ ، پزشک با استفاده از یک سواب تعداد کمی سلول را از دهانه رحم شما خارج می کند. آنها این نمونه را به آزمایشگاه می فرستند و از نظر سلولهای پیش سرطانی آزمایش می کنند. وجود سلولهای پیش سرطانی ممکن است نشان دهنده ابتلا به HPV باشد.

اگر شما بیش از 30 سال سن دارید ، اکنون OB-GYN شما همچنین می تواند آزمایش HPV DNA را به همراه تست پاپ انجام دهد. این آزمایش می تواند نوعی HPV را که می تواند باعث سرطان دهانه رحم شود ، تشخیص دهد.

HPV در دوران بارداری چگونه درمان می شود؟

در حال حاضر ، هیچ درمانی برای HPV وجود ندارد ، اما اکثر زنان در دوران بارداری به هیچ درمانی نیاز نخواهند داشت. هیچ دارویی برای درمان خود ویروس در دسترس نیست. در عوض ، درمان بر مدیریت هرگونه علائم متمرکز است.

HPV نباید خطری برای کودک شما ایجاد کند.

زگیل ها نیز نیازی به درمان نیستند ، مگر اینکه به خصوص بزرگ یا آزار دهنده باشند. در این صورت ، پزشک می تواند با خیال راحت آنها را حذف کند:

منجمد کردن آنها با نیتروژن مایع (سرما درمانی)
لیزر درمانی
استفاده از سوزن گرم شده (الکتروکوتراسیون)
انجام جراحی یا برداشتن جزئی

آیا زگیل های HPV بر روی زایمان من تأثیر می گذارد؟

زگیل تناسلی نباید در زایمان شما تأثیر بگذارد. گاهی اوقات ، زگیل های بزرگ ممکن است باعث خونریزی حین زایمان شوند. بندرت ، زگیل های تناسلی می توانند در حین بارداری به اندازه کافی بزرگ شوند تا کانال زایمان را مسدود کنند یا زایمان را دشوارتر کنند. اگر این اتفاق بیفتد ، پزشک احتمالاً انجام زایمان سزارین را به شما توصیه می کند.

ویروس HPV پس از زایمان چگونه درمان می شود؟

اگر آزمایش پاپ نشان داد که شما سلول های پیش سرطانی در دهانه رحم خود دارید ، ممکن است پزشک برای درمان شما منتظر بماند تا بعد از زایمان. هنگامی که کودک شما متولد شد ، احتمالاً آزمایش پاپ دیگری خواهید داشت.

HPV اغلب بدون درمان از بین می رود. اگر بعد از زایمان هنوز سلول غیرطبیعی دارید ، ممکن است پزشک با برداشتن بافت غیرطبیعی با یکی از این روش ها شما را درمان کند:

  1. استفاده از سرمای شدید برای منجمد کردن سلولهای غیر طبیعی است
  2. بیوپسی مخروطی یا مخروطی سازی ، که شامل استفاده از چاقو برای از بین بردن گوه مخروطی شکل بافت است
  3. حلقه عمل جراحی الکترو جراحی (LEEP) ، که شامل برداشتن بافت های غیر طبیعی شما با یک حلقه الکتریکی است
نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}