ویروس hpv را بهتر بشناسید و بررسی آزمایش hpv

ویروس hpv عفونتی است که اغلب به صورت زگیل هایی روی پوست و یا غشای مخاطی رشد می کند. بیشتر از 100 ویروس hpv وجود دارد که برخی از انواع آن باعث ایجاد زگیل می شوند و برخی دیگر نیز سبب ایجاد انواع مختلفی از سرطان می شوند. ولی بیشتر عفونت‌های اچ پی وی منجر به ایجاد سرطان نمی شوند. این عفونت از طریق تماس پوست به پوست و یا رابطه جنسی منتقل می شود و راه پیشگیری آن واکسن هایی است که به محافظت در برابر گونه های hpv که یا منجر به سرطان و یا منجر به ایجاد زگیل تناسلی می شوند، کمک می کنند. انواع مختلفی از HPV وجود دارد. بعضی از آن‌ها با ایجاد ضایعات گردن رحم مرتبط هستند که می‌توانند سرطانی شوند و به‌عنوان نوع پرخطر HPV شناخته می‌شوند. 

ویروس hpv در چه نواحی نفوذ می کند و از چه طریق به بدن وارد می شود؟

ویروس HPV از طریق بریدگی ، سایش یا پارگی کوچک در پوست شما وارد بدن شما بشود چراکه در درجه اول ویروس از طریق تماس پوستی وارد بدن شما می شود. اگر ویروس hpv در قسمت ناحیه تناسلی و مقعد نفوذ کند و این نواحی را عفونی کند، زگیل تناسلی به وجود می آید. ویروس HPV از شایع ترین عفونت هایی است که حاصل رابطه جنسی می باشد و به دلیل داشتن انواع مختلف هریک بخش های مختلفی از بدن انسان را مانند دست، پا، دهان، مقعد و واژن درگیر می کنند.

علائم ویروس HPV در مردان و زنان چگونه است؟

  1. به طور کلی می توان به برآمدگی ها، زائده های گوشتی، تغییرات پوستی روی ناحیه تناسلی یا داخل ناحیه تناسلی و مقعد اشاره کرد و این زگیل ها به طور کلی بدون درد هستند.
  2. در زنان روی فرج، نزدیکی مقعد، گردن رحم و واژن ایجاد می شود.
  3. در مردان روی آلت تناسلی مردانه و کیسه بیضه یا اطراف مقعد زگیل هایی نمایان می شود.
  4. زگیل های رایج به صورت برآمده و برجستگی های زمخت ظاهر می شوند و برروی انگشتان دست و روی دست ها ایجاد می شوند. این نوع زگیل ها ناخوشایند هستند و می توانند دردناک و مستعد خونریزی و جراحت باشند.
    اگر باردار باشید و به این عفونت مبتلا شوید ممکن است کودک هم مبتلا به این ویروس شود و حتی ممکن است باعث ایجاد توده غیر سرطانی در حنجره کودک بشود.

آزمایش hpv و چگونگی انجام آن در آزمایشگاه مندل

عفونت HPV یک عفونت ویروسی است که معمولاً باعث رشد زگیل هایی روی پوست یا غشای مخاطی می شود. بیش از 100 نوع ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) وجود دارد. برخی از انواع عفونت HPV باعث ایجاد زگیل می شوند و برخی نیز می توانند باعث ایجاد انواع مختلفی از سرطان شوند. بیشتر عفونت های HPV منجر به سرطان نمی شوند. اما برخی از انواع HPV های دستگاه تناسلی می توانند باعث سرطان بخش پایینی رحم که به واژن وصل می شود (گردن رحم) شوند. آزمایشگاه مندل در سریع ترین زمان ممکن و از طریق صفحه خدمات آزمایش hpv قادر است با نازلترین قیمت این آزمایش را برای شما انجام دهد ضمن اینکه اگر به هر دلیلی امکان رفتن به آزمایشگاه را ندارید مجموعه مندل به راحتی می تواند به صورت آنلاین خدمات رسانی کند کافیست روی لینک نمونه گیری در منزل کلیک کنید تا با ثبت درخواست آزمایش مورد نظر خود به صورت آنلاین آزمایشات مربوطه خود را به انجام رسانید. برای آگهی بیشتر از چگونگی انجام کار به صورت آنلاین بهتر است مقاله آزمایشگاه آنلاین را مطالعه کنید.

ویروس hpv

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}