از ویروس اچ پی وی (HPV) در دهان چه می دانید؟

اکثر افراد فعال جنسی در دوره ای از زندگی خود به ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) مبتلا می شوند. HPV شایعترین آلوده به بیماری آمیزشی (STI) در ایالات متحده است. بیش از 100 نوع HPV وجود دارد و بیش از 40 نوع زیر HPV می تواند بر ناحیه تناسلی و گلو تأثیر بگذارد.

HPV در اثر تماس پوست به پوست گسترش می یابد. اکثر افراد از طریق رابطه جنسی به HPV در ناحیه تناسلی خود مبتلا می شوند. اگر شما رابطه جنسی دهانی برقرار کنید ، ممکن است آن را در دهان یا گلو منقبض کنید. این معمولاً به عنوان HPV خوراکی شناخته می شود.

توجه : کاربر گرامی در صورتی که تمایل به انجام آزمایش HPV دارید کافیست برروی لینک کلیک کنید.

علائم HPV در دهان چیست؟

HPV دهانی اغلب هیچ علامتی ندارد. این بدان معناست که افراد متوجه نمی شوند که به عفونت مبتلا هستند و احتمالاً اقدامات لازم برای محدود کردن شیوع بیماری را انجام نمی دهند. در موارد خاص ممکن است زگیل در دهان یا گلو ایجاد شود ، اما این کمتر معمول است.

این نوع HPV می تواند به سرطان حفره حلقی تبدیل شود که نادر است. اگر به سرطان دهانه حلق مبتلا هستید ، سلولهای سرطانی در وسط گلو تشکیل می شوند ، از جمله زبان ، لوزه ها و دیواره های حلق. این سلول ها می توانند از طریق HPV خوراکی ایجاد شوند. علائم اولیه سرطان دهانه حلق عبارتند از:

مشکل در بلعیدن
گوش درد مداوم
سرفه کردن خون
کاهش وزن بدون دلیل
بزرگ شدن غدد لنفاوی
گلودرد مداوم
توده هایی روی گونه ها
رشد یا توده های گردن
گرفتگی صدا

اگر هر یک از این علائم را مشاهده کردید و می دانید یا فکر می کنید HPV دارید ، بلافاصله با پزشک در میان بگذارید.

چه عواملی باعث HPV در دهان می شود؟

اچ پی وی در دهان هنگام ورود ویروس به بدن ، معمولاً از طریق بریدگی یا زخم کوچک داخل دهان ، رخ می دهد. مردم اغلب از طریق رابطه جنسی دهانی به آن مبتلا می شوند. البته برای تعیین دقیق نحوه ابتلا و انتقال عفونت های HPV در دهان ، تحقیقات بیشتر لازم است.

آماری درباره HPV دهان

تقریباً 79 میلیون آمریکایی منبع معتبر در حال حاضر HPV دارند و 14 میلیون نفر منبع معتبر فقط امسال تشخیص داده می شوند.

تقریباً 7 درصد آمریکایی های 14 تا 69 ساله HPV خوراکی دارند. طی سه دهه گذشته تعداد افرادی که HPV در دهان دارند افزایش یافته است. این در مردان بیشتر از زنان است.

تقریباً دوسوم سرطان های دهانه حلق دارای HPV DNA هستند. متداول ترین زیرگروه HPV خوراکی HPV-16 است. HPV-16 نوعی پر خطر محسوب می شود.

سرطان دهانه حلق نادر است. تقریباً 1 درصد افراد HPV-16 دارند. کمتر از 15000 نفر هر ساله به سرطان های حفره حلقی HPV مثبت مبتلا می شوند.

چگونه می توان از ابتلا به ویروس HPV در دهان جلوگیری کرد؟

اکثر سازمانهای پزشکی و دندانپزشکی غربالگری HPV خوراکی را توصیه نمی کنند. تغییر شیوه زندگی برخی از ساده ترین راه های جلوگیری از HPV است. در اینجا چند نکته برای پیشگیری وجود دارد:

  • با استفاده از رابطه جنسی ایمن ، مانند استفاده از کاندوم در هر زمان رابطه جنسی ، از ابتلا به بیماری های مقاربتی جلوگیری کنید.
  • اگر از نظر جنسی فعال هستید ، باید مرتباً آزمایش اچ پی وی و تست پاپ اسمیر انجام دهید.
  • درصورت نداشتن اطمینان از سلامت شریک جنسی خود از رابطه دهانی خودداری کنید.
  • هنگام داشتن رابطه جنسی دهانی ، از سد دندان یا کاندوم استفاده کنید تا از ابتلا به بیماری های مقاربتی دهانی جلوگیری کند.

در طی معاینات شش ماهه خود در دندانپزشک ، از آنها بخواهید دهان شما را برای هر چیز غیرطبیعی جستجو کنند ، به خصوص اگر شما اغلب رابطه دهانی انجام می دهید.

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}