چگونه ویروس اچ پی وی را درمان کنیم؟

پزشک شما ممکن است با مشاهده زگیل های شما عفونت HPV را تشخیص دهد. اگر زگیل های تناسلی قابل مشاهده نیستند ، به یک یا چند آزمایش احتیاج دارید از جمله آنها تست محلول سرکه (اسید استیک)، یک محلول سرکه که در مناطق تناسلی آلوده به HPV استفاده می شود ، آنها را سفید می کند. این ممکن است در شناسایی ضایعات مسطح قابل مشاهده کمک کند.

تست پاپ اسمیر، پزشک شما نمونه ای از سلول ها را از دهانه رحم یا واژن شما جمع می کند تا برای تجزیه و تحلیل آزمایشگاهی ارسال کند. آزمایش پاپ می تواند ناهنجاری هایی را که منجر به سرطان می شوند ، نشان دهد. آزمایش DNA این آزمایش که بر روی سلول های دهانه رحم شما انجام شده است ، می تواند DNA انواع پر خطر HPV را که با سرطان های دستگاه تناسلی مرتبط هستند ، تشخیص دهد. این دارو برای خانم های 30 سال به بالا علاوه بر تست پاپ توصیه می شود.

توجه : کاربر گرامی شما میتوانید برای انجام تست اچ پی وی برروی لینک آزمایش hpv کلیک کنید.

چگونه ویروس اچ پی وی را درمان کنیم؟

زگیل ها اغلب بدون درمان ، به ویژه در کودکان ، از بین می روند. با این حال ، هیچ درمانی برای ویروس وجود ندارد ، بنابراین آنها می توانند دوباره در همان مکان یا مکان های دیگر ظاهر شوند.

داروهای مناسب برای درمان اچ پی وی :

داروها برای از بین بردن زگیل به طور معمول بر روی ضایعه استفاده می شوند و معمولاً قبل از موفقیت ، بسیاری از برنامه ها را می گیرند. مثالها عبارتند از:

اسید سالیسیلیک : درمان های بدون نسخه که حاوی اسید سالیسیلیک هستند با از بین بردن لایه های زگیل هر چند وقت یکبار کار می کنند. برای استفاده در زگیل های معمولی ، اسید سالیسیلیک می تواند باعث تحریک پوست شود و برای صورت شما استفاده نمی شود.

ایمیکویمود : این کرم تجارتی ممکن است توانایی سیستم ایمنی بدن شما را در مبارزه با HPV افزایش دهد. عوارض جانبی شایع شامل قرمزی و تورم در محل استفاده است.

پودوفیلوکس : نسخه موضعی دیگر ، podofilox با تخریب بافت زگیل تناسلی کار می کند. در صورت استفاده از پودوفیلوکس ممکن است باعث سوزش و خارش شود.

اسید تری کلرواستیک : این روش درمانی شیمیایی باعث سوختگی زگیل کف دست ، کف و اندام تناسلی می شود. ممکن است باعث تحریک موضعی شود.

روش های درمانی با جراحی و سایر روش ها

اگر داروها موثر نباشند ، پزشک ممکن است زگیل را با یکی از این روش ها پیشنهاد کند:

انجماد با نیتروژن مایع (سرما درمانی)
سوختن با جریان الکتریکی
عمل جراحی برای برداشتن
جراحی لیزر

درمان HPV در دهانه رحم

اگر HPV یا آزمایش پاپ تست غیرطبیعی داشته باشید ، متخصص زنان روشی را به نام کولپوسکوپی انجام می دهد. با استفاده از ابزاری که نمای درشت دهانه رحم (کولپوسکوپ) را فراهم می کند ، پزشک شما دهانه رحم را از نزدیک بررسی می کند و از هر نواحی که غیر طبیعی به نظر می رسد نمونه برداری (نمونه برداری) می کند.

هرگونه ضایعه پیش سرطانی باید برداشته شود. گزینه ها شامل انجماد (جراحی بینی) ، لیزر ، برداشتن جراحی ، روش برش جراحی الکترو جراحی حلقه (LEEP) و مخروط سازی چاقوی سرد است. LEEP از یک سیم حلقه ای نازک که با جریان الکتریکی شارژ شده است برای از بین بردن یک لایه نازک از بخشی از دهانه رحم استفاده می کند و مخروط سازی چاقوی سرد یک روش جراحی است که یک قطعه مخروطی شکل گردن رحم را برمی دارد.

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}