سوالات مرتبط با ویروس کرونا و تغذیه

در این مقاله سوالات متداول و مرتبط با ویروس کرونا و موارد تغذیه ای مانند << چگونه باید میوه ها و سبزیجات را در زمان COVID-19 بشویم؟ ، آیا ویروس COVID-19 می تواند در سطح بسته بندی مواد غذایی زنده بماند؟ ، آیا خوردن سیر می تواند به جلوگیری از COVID-19 کمک کند؟ و ... >> مطرح شده است که این اطلاعات در پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا می تواند به شما کمک شایانی کند.

ویروس کرونا و تغذیه

آیا می توانم COVID-19 را از خوردن غذاهای تازه مانند میوه ها و سبزیجات دریافت کنم؟

در حال حاضر هیچ مدرکی مبنی بر اینکه افراد می توانند COVID-19 را از مواد غذایی از جمله میوه ها و سبزیجات بگیرند ، وجود ندارد. میوه ها و سبزیجات تازه بخشی از یک رژیم غذایی سالم است و مصرف آنها باید تشویق شود.

چگونه باید میوه ها و سبزیجات را در زمان COVID-19 بشویم؟

میوه ها و سبزیجات را به همان روشی که در هر شرایط دیگری انجام می دهید بشویید. قبل از دست زدن به آنها ، دستان خود را با آب و صابون بشویید. سپس میوه ها و سبزیجات را کاملاً با آب تمیز بشویید ، مخصوصاً اگر آنها را خام می خورید.

آیا ویروس COVID-19 می تواند در سطح بسته بندی مواد غذایی زنده بماند؟

ویروس کرونا برای تکثیر و زنده ماندن به یک حیوان زنده یا میزبان انسانی احتیاج دارد و نمی تواند در سطح بسته های غذایی تکثیر شود. ضد عفونی مواد بسته بندی مواد غذایی ضروری نیست ، اما پس از دست زدن به بسته های مواد غذایی و قبل از غذا باید دست ها به درستی شسته شوند.

آیا ویروس عامل COVID-19 می تواند از طریق مصرف غذاهای پخته شده از جمله محصولات حیوانی منتقل شود؟

در حال حاضر هیچ مدرکی مبنی بر اینکه افراد می توانند COVID-19 را از مواد غذایی دریافت کنند وجود ندارد. ویروس عامل COVID-19 را می توان در دمایی شبیه به ویروس ها و باکتری های شناخته شده دیگر موجود در مواد غذایی از بین برد. غذاهایی مانند گوشت ، مرغ و تخم مرغ باید همیشه کاملاً پخته و حداقل در دمای 70 درجه سانتیگراد پخته شوند. قبل از پخت و پز ، محصولات حیوانی خام باید با احتیاط کنترل شود تا از آلودگی متقابل با غذاهای پخته شده جلوگیری شود.

آیا رفتن به فروشگاه های مواد غذایی و سایر بازارهای مواد غذایی بی خطر است؟

بله ، با رعایت اقدامات پیشگیری در زیر ، رفتن به فروشگاه های مواد غذایی و بازارها به طور کلی با رعایت نکات زیر امن است:

قبل از ورود به فروشگاه دست های خود را با ضد عفونی کننده تمیز کنید.
سرفه یا عطسه را با آرنج و ماسک خود بپوشانید.
حداقل 1 متر از دیگران فاصله داشته باشید و اگر نمی توانید این فاصله را حفظ کنید.
پس از ورود به خانه ، دستان خود را کاملاً بشویید و همچنین پس از دست زدن و ذخیره سازی محصولات خریداری شده خود

در حال حاضر هیچ مورد تایید شده ای از COVID-19 از طریق بسته بندی مواد غذایی یا غذا منتقل نشده است.

آیا خوردن سیر می تواند به جلوگیری از COVID-19 کمک کند؟

خیر. هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد خوردن سیر از افراد در برابر COVID-19 محافظت کرده است. با این حال ، سیر غذایی است که ممکن است برخی از خواص ضد میکروبی را داشته باشد.

آیا پروبیوتیک ها می توانند از جلوگیری از COVID-19 کمک کنند؟

خیر، پروبیوتیک ها میکروارگانیسم های زنده ای هستند که به طور کلی به غذاها اضافه می شوند یا به عنوان مکمل رژیم غذایی مورد استفاده قرار می گیرند تا فواید سلامتی داشته باشند. با این حال ، در حال حاضر هیچ مدرکی مبنی بر حمایت از استفاده از پروبیوتیک ها برای کمک به پیشگیری یا درمان COVID-19 وجود ندارد.

آیا مکمل های ریز مغذی (ویتامین و مواد معدنی) می توانند از COVID-19 در افراد سالم جلوگیری کنند یا در افراد مبتلا به بیماری COVID-19 آن را درمان کنند؟

خیر. در حال حاضر هیچ راهنمایی در مورد مصرف مکمل های ریز مغذی برای پیشگیری از COVID-19 در افراد سالم یا درمان COVID-19 وجود ندارد. ریز مغذی ها برای عملکرد سیستم ایمنی بدن بسیار حیاتی هستند و نقشی حیاتی در ارتقا سلامت و رفاه غذایی دارند. در صورت امکان ، مصرف ریز مغذی ها باید از یک رژیم غذایی متعادل و متنوع از جمله از میوه ها ، سبزیجات و غذاهای حیوانی حاصل شود.

برای ثبت درخواست آزمایش کرونا (در منزل و یا محل کارتان) بر روی لینک زیر کلیک کنید 

 

تست کرونا در منزل

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}